Prezentat anul acesta la Salonul Auto de la Detroit, prototipul Chevrolet Volt este prima masina care foloseste noul sistem de propulsie E-flex, dezvoltat de General Motors. Conform declaratiilor GM, masina hibrida Volt are o autonomie de aproape 1000 km. Zilele trecute, hibridul a fost vazut pe strazile Washingtonului. Aici vedeti galeria foto cu imaginile stradale.
Spre diferenta de majoritatea masinilor hibride, care alterneaza propulsia electrica cu combustia, conceptul Volt foloseste exclusiv energie electrica pana la epuizare, dupa care o inlocuieste cu combustia interna, dar nu pentru propuslarea masinii, ci pentru reincarcarea bateriei electrice. Surse de energie in plus sunt reciclarea energiei de franare si alimentarea din surse exterioare.
Motorul electric este amplasat in fata si genereaza 160 CP si un cuplu maxim de 236 Nm. Sub podeaua masinii sunt amplasate baterii pe litiu, iar la bordul masinii un generator suplimentar de 53 kw. Motorul pe benzina are 1.0 litri si 3 cilindri, fiind de asemenea amplasat in fata, in timp ce rezervorul cu capacitate de 45 litri este amplasat in partea posterioara.
Volt poate merge 60 km pe energie electrica pura, dupa care intervine motorul pe benzina, care prelungeste autonomia pana la aproape 1000 km. Pentru un detinator care parcurge mai putin de 60 km pe zi, aceasta masina nu ar trebui alimentata aproape niciodata cu benzina, folosirea combustiei nefiind necesara.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook