Când auzim de un nou concept semnat Mazda deja ne aşteptăm la forme stranii, contururi inedite, filozofii inspirate din natură, expresivitate şi futurism. Acestea sunt aşteptările create de prototipuri ca Nagare, Taiki, Hakaze, Rzuga, Furai... Fantezie şi exotism.
Nici Kazamai, noul concept anunţat de Mazda pentru Salonul Auto de la Moscova, nu se lasă mai prejos: construit în jurul temei „Crosswinds” (la răscruce de vânturi), crossoverul japonez este o confluenţă de linii sinuoase, contururi curgătoare, forme rotunjite, însă bine definite. Liniile fluide ale portierelor şi ale panourilor laterale amintesc de conceptul Nagare, una din senzaţiile anului 2006, acoperişul rotunjit mângâie vederea, iar jantele din aliaj uşor de 22 de ţoli înglobate de aripi pe măsură, precum şi grila frontală în cinci puncte, contrabalansează printr-un strop de agresivitate. Prin proporţiile neconvenţionale, designul inedit, cursivitatea liniilor şi aspectul general de imponderabilitate, conceptul ţinteşte către o reacţie în primul rând emoţională din partea publicului.
Deşi scumpi la vorbă, creatorii au dezvăluit că acest crossover este uşor şi totuşi robust, fiind probabil construit din materiale ca fibră de carbon şi aluminiu. Kazamai a fost creat special pentru piaţa auto rusă şi că se adresează în primul rând tinerilor şi celor cu un stil de viaţă dinamic, neconvenţional, puternic individualizat.
Dintre detaliile tehnice au fost amintite trenul de rulare cu tracţiune integrală şi un propulsor de ultimă generaţie cu injecţie directă, cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj, proaspăt dezvoltată de producătorul japonez.
Încă nu se ştie dacă acest concept va sta la baza unei viitoare serii, însă există şanse ca Mazda să adauge încă un crossover compact de oraş în gama sa, undeva între CX-7 şi CX-9. Conform declaraţiilor oficiale, prototipul este gândit în spiritul strategiei pe termen lung Mazda, aceea de a îmbina echilibrat experienţa plăcută şi sportivă la volan cu avantajele siguranţei şi consumului redus. Această filozofie a echilibrului dintre plăcere şi utilitate se numeşte Zoom-Zoom şi a stat la baza ultimelor modele create de constructorul nipon.
Mai multe informaţii oficiale vor fi eliberate odată cu lansarea conceptului, programată pentru 26 august, în capitala Rusiei – unde probabil va stârni o vâlvă greu de egalat de către alte exponate.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook