Uzina Daewoo de la Craiova nu va mai fi mult timp pe mainile statului roman. Autoritatile din capitala au declarat ca vor acorda facilitati investitiorului care va prelua uzina. Competitia pentru privatizare devine din ce in ce mai acerba, principalii jucatori fiind cei de la Ford si General Motors. Alte parti interesate sunt grupul chinez Chery si cel indian Tata Motors, insa acestea doua se zgarcesc cu declaratiile.
Presedintele GM Europa a declarat recent ca are in plan productia modelului de succes Chevrolet Spark, si poate si unele modele marca Opel. Producatorii Ford ar folosi intreprinderea craioveana pentru asamblarea de modele de clasa mica, pentru publicul est-european.
O alta parte care si-a aratat interesul pentru preluarea uzinei Daewoo a fost reprezentata ieri, in conferinta de la Sighet, de catre Viktor Iuscenko, presedintele Ucrainei, care a declarat ca si producatorii din tara sa doresc sa participe la privatizare.
In prezent, pe piata ucraineana sunt doi mari producatori: ZAZ si Bogdan Corporation. Compania ZAZ este parte a grupului ucrainean UkrAVTO, dar pana in 2001 a fost detinuta de coreenii de la Daewoo.
ZAZ are in portofoliu zece producatori de componente auto si doua facilitati de productie de automobile. Bogdan Corporation, societate infiintata in 2005, incorporeaza 20 de companii printre care Hyundai Motors Ukraine, Lutsk Car Plant, Cherchasky Autobus.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook