Compania General Motors a sărbătorit 100 de ani de activitate, marcând aniversarea centenarului printr-o dezvăluire mult aşteptată de fanii maşinilor ecologice. Chevrolet Volt ni se arată în versiunea finală, ce va intra pe piaţă în 2010, marcând începutul unui nou secol de activitate a companiei. Conform declaraţiilor oficiale, Volt este un simbol al angajamentului GM faţă de viitor si de inovaţiile tehnologice care să adapteze compania la cerinţele pieţei şi mediului.
Vezi mai multe imagini cu Chevrolet Volt
Vezi clipul video cu Chevrolet Volt in miscare
Volt a evoluat, din punct de vedere estetic, faţă de
conceptul original, prezentat anul trecut la Detroit. Caracteristicile aerodinamice au fost cu mult îmbunătăţite, astfel că aspectul versiunii de producţie se îndepărtează destul de mult de cel al conceptului: profil atletic, oglinzi laterale modificate, design nou pentru spoilerul faţă rotunjit, colţurile şi grila frontală ce permit circulaţia eficientă aerului pe lângă maşină. Acelaşi rol îl duc la bun sfârşit muchiile ascuţite ale zonei posterioare, în timp ce parbrizul şi luneta au unghiuri calculate astfel încât să reducă turbulenţele şi rezistenţa la fluxul de aer. Modificările de aerodinamică au sporit considerabil autonomia maşinii, care este acum de circa 60 km exclusiv electric, fără niciun fel de emisii poluante.
Interiorul oferă avantaje ca spaţiu generos, confort şi siguranţă, la nivelul unei maşini sedan de clasă superioară, în timp ce opţiunile de personalizare (culoare, lumină şi materiale) sunt numeroase şi variate. Comenzi ergonomice, două ecrane informative cu tehnologie touch-screen şi un schimbător integrat în centrul electronic de control disting Chevrolet Volt de alte maşini de pe piaţă.
Producătorul mizează pe trenul de rulare eficient şi economic: după epuizarea primilor 60 km parcurşi exclusiv prin propulsia generată de bateria pe litiu-ion, un motor pe benzină preia sarcina, propulsând maşina şi alimentând bateria în acelaşi timp. Aceasta poate fi încărcată şi de la o priză normală, în cel mult trei ore, consumând, spun oficialii GM, cam cât un frigider. Costurile de alimentare sunt estimate la aproximativ un euro pentru o încărcare completă, ce va garanta 60 km parcurşi prin propulsie electrică.
Bateria electrică generează o putere echivalentă cu cea a unui propulsor tradiţional de 150 de cai şi 370 Nm cuplu, iar viteza maximă ajunge la 161 km/h. Cu toate acestea, rularea este foarte silenţioasă.
GM estimează un cost de 2 eurocenţi pentru un kilometru parcurs electric şi 12 eurocenţi atunci când se află în funcţiune motorul pe benzină. Astfel, pentru un şofer care conduce în medie 60 km pe zi, economiile pot ajunge la aproximativ 2200 de euro pe an.
General Motors a anunţat că modelul Volt va fi lansat pe piaţa americană la sfârşitul anului 2010, urmând să fie disponibilă şi europenilor ulterior. Încă nu există informaţii oficiale în legătură cu preţul, însă zvonurile din presă spun că ar fi vorba de o sumă apropiată de 35.000 de euro.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook