Fenteaza gropile si ai grija de amortizoarele tale!
Scris pe 17-04-2006
Suspensiile... unul dintre elementele cele mai importante la o masina. Pradoxal, in Romania este in categoria celor mai putin tratate subiecte in presa de specialitate. Acestea, de cele mai multe ori confundate cu "amortizoarele", sunt cele care au cel mai mult de suferit "in lupta cu drumurile patriei".
Sistemul de suspensii are rolul de a mentine autovehiculul pe o traiectorie sigura a drumului si acela de a oferi pasagerilor o calatorie confortabila.
Arcurile si amortizoarele sunt cele mai importante componente ale suspensiilor unei masini. Arcurile sunt cele care suporta intreaga greutate a masinii, in timp ce rolul amortizoarelor este acela de a controla miscarea arcurilor. Din aceasta cauza, arcurile si amortizoarele sunt dependente unele fata de altele.
Un arc uzat determina o deteriorare rapida a amortizorului, deoarece este fortat sa functioneze in alt mod decat cel pentru care a fost creat. Cand amortizorul este uzat, acesta nu mai poate amortiza miscarile arcului, de aceea masina incepe sa se clatine si sa se balanseze sau chiar sa scartaie. De cele mai multe ori, soferul poate sesiza ca ceva este in neregula cu sistemul de suspensii, atunci cand masina "incepe sa chitaie": acest lucru evidentiaza ca unul sau mai multe amortizoare "sunt bolnave" si necesita atentia unui cunoscator.
In momentul cand masina incepe "sa-ti vorbeasca", poti foarte usor sa verifici daca este ceva in neregula cu amortizoarele. Poti privi cu atentie amortizorul, care se situeaza deasupra rotii, sub aripa, iar daca acesta prezinta urme de umezeala, de culoare inchisa, uleioasa, inseamna ca amortizorul trebuie schimbat. Ca un sfat, e bine sa schimbi cate 2 amortizoare odata (ambele de pe fata sau de pe spate), chiar daca numai unul este uzat, astfel vei pastra aderenta masinii fata de drum.
Verifica si starea arcurilor cand schimbi amortizoarele! Daca fata sau spatele masinii sunt "lasate", e un semn ca arcurile sunt uzate (cand conduci noaptea, spre exemplu, faptul ca farurile masinii tale ii "orbesc" pe soferii care vin din sens opus, poate sa-ti dea de gandit printre altele si despre starea arcurilor pe spate).
Daca sunt uzate, schimba-le odata cu amortizoarele deoarece arcurile teoretic trebuie schimbate mai des. Vei evita astfel costul dublu al montarii.
Verifica, de asemenea, privind din fata si apoi din spate, daca masina este "lasata" intr-o parte sau alta. Daca o parte masinii este mai "lasata" decat cealalta, inseamna ca arcul respectiv trebuie inlocuit.
In final, cu toate ca nici cei mai experimentati soferi nu reusesc sa scape de gropile din asfaltul tarii, dorim cititorilor AUTOspot drum bun si suspensii sanatoase!
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook
18 comentarii. Posteaza un comentariu
I don't know who you Scris de Gerardo pe 27-11-2015 13:34
I don't know who you wrote this for but you helped a brohter out. http://edpgicvgyra.com [url=http://vmhbcdwu.com]vmhbcdwu[/url] [link=http://troswwrgho.com]troswwrgho[/link]
Hey, that post leave Scris de Ryan pe 26-11-2015 00:57
Hey, that post leaves me feeling fohlosi. Kudos to you!
What's it take to be Scris de Chenying pe 23-11-2015 20:08
What's it take to become a sublime exoednupr of prose like yourself? http://mvioll.com [url=http://fslmnmxy.com]fslmnmxy[/url] [link=http://mrteoy.com]mrteoy[/link]
An Scris de Giang pe 22-11-2015 09:39
An innlteigelt answer - no BS - which makes a pleasant change
Superbly ilmiainltun Scris de Aprilia pe 22-11-2015 03:25
Superbly ilmiainltung data here, thanks!
Opel astra g Scris de Anonim pe 29-04-2013 16:00
Salut.
Am un opel astra G.cand trec peste denivelari se aude un scartait de cauciuc punte fata.de la ce sa fie?
Opel astra g Scris de Anonim pe 29-04-2013 15:58
Salut.
Am un opel astra G.cand trec peste denivelari se aude un scartait de cauciuc punte fata.de la ce sa fie?
probleme puntea spate Scris de suzi pe 26-12-2011 14:33
am o masina suzuki wagon r din 2001 si am probleme la roata de pe spate dreapta.am un huruit puternic care incepe de la 60km/h in sus.am schimbat rulmentul,sabotii,pistonasele, arcurile de readucere si cablu de la frana de mana si totul e ca inainte. Am o intrebare:e posibil sa fie uzat tamburul,la locasul rulmentului?sau fuzeta sa fie dusa si daca da,ca sa schimbi fuzeta trebuie sa schimbi toata puntea?
investitie fara rost Scris de Anonim pe 18-02-2011 14:30
am scimbat si arcuri si amortizoare si tot anclinata sta e39
Scris de Anonim pe 01-11-2010 19:08
asa sta si la mine habar nu am ce are
Scris de Anonim pe 03-12-2009 17:14
sta lasata de o roata pe spate am pus arc nou si tot la fel sta
amortizoare Scris de cristi pe 02-05-2009 22:33
am un suzuki wagon r model 1999 cilindree 996 sa ma ajute cineva cu un raspuns ce tip de amortizor trebuie pentru ca sunt terminate pe fata ma intereseaza da ca pot sa pun de tico sau unde sa ma adresez/?
telescoape uzate Scris de Anonim pe 24-01-2009 10:12
am un opel astra g si nu stiu daca telescoapele sint uzate suatala suta?
Scris de Anonim pe 10-12-2007 04:48
Verifica-i si suspensia pe fata.
scartaie cand virez si la apasare Scris de Anonim pe 08-12-2007 09:13
am un mercedes e care scartaie la viraje , nu tot timpul. am apasat pe amortizoarele fata si scartaie un pic. e vorba de ele sau de altceva?
date concrete Scris de Oradeanul pe 22-06-2007 08:54
Am o autoutilitara VW Maxi si am impresia ca amortizoarele nu mai au eficienta suficienta. Pe anvelopa fata dreapta apar denivelari regulate. Masina pe drum se comporta ca un vapor pe mare. Am mers sa masor eficienta si valorile sunt intre 50 si 59%. Va rog sa-mi dati detalii tehnice, inclusiv prevederi legale. Va multumesc.
posibila solutie Scris de calibra_87 pe 06-04-2007 23:28
omule nu ai mentionat ce fel de punte ai.daca ai suspensii independente sau nu?!daca ai dacie e posibil ca puntea sa fie stramba,verifica pneurile spate daca au aceleasi dimensiuni,in capetele telescoapelor daca ai montate in ambele parti niste tampoane de cauciuc,posibil sa fie doar pe o parte montate.
MASINA LASATA PE O PARTE SPATE 2 CM CIRCA Scris de Anonim pe 26-01-2007 14:28
buna ziua
masina mea e maai lasata pe spate dreapta un deget (adica intre roata si aripa). am schimbat arcuri, telescoape si degeaba. mi se pare ca chiar e mai bagata roata inauntru cu putin. pareri
Posteaza un comentariu
|
SFATUL ZILEI:
Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!
HOT STUFF
vezi si alte informatii importante
ANUNTURI SECOND HAND
FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI
Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!
Ultimele mesaje:
Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audiscris de victor56 pe 18 Oct, 10:34
Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoarescris de victor56 pe 23 Aug, 12:30
Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDIscris de victor56 pe 15 Nov, 12:25
REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTIscris de victor56 pe 30 Mar, 10:46
Service auto Bucurestiscris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47
Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seatscris de victor56 pe 07 Jul, 11:17
Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCIscris de victor56 pe 23 Apr, 09:12
Jante din aliaj si tabla - Vadreximscris de damyy2019 pe 08 May, 09:40
Anvelope de vara si iarna - Vadreximscris de damyy2019 pe 08 May, 09:40
Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22
scrie pe forum
|