E mic, e simpatic, e premium şi, mai nou, e verde: Mini Cooper se prezintă în prima versiune cu propulsie exclusiv electrică, ce va fi lansată luna viitoare la Los Angeles şi se va vinde ulterior în 500 de exemplare în America şi, posibil, în Europa.
Seria limitată este descrisă de producători ca un deschizător de drumuri: după ce vor evalua comportamentul primelor 500 de unităţi în condiţii normale de trafic, ei vor decide asupra viitoarelor strategii ale mărcii pe segmentul ecologic. Asemeni altor mari jucători auto, şi bavarezii au ca primă ţintă, pe termen mediu şi lung, dezvoltarea tehnologiilor necesare pentru a crea maşini orientate către protecţia mediului.
Mini E a renunţat la locurile din spate pentru a face loc motorului electric cu baterii litiu-ion, ce
generează 204 cai putere şi 220 Nm cuplu, asigurând o autonomie de 240 km. Pentru o maşină electrică, performanţele nu-s de colo:
8,5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi viteză maximă limitată electronic la 152 km/h.
Bateriile reîncărcabile au o
capacitate maximă de 35 kw/h (1 kw/h asigură 8,7 km parcurşi) şi transmit energie motorului la un voltaj de 380 V. Cu un sistem de stocare şi încărcare asemănător laptop-ului şi telefonului mobil, Mini E va putea fi alimentat de la orice priză normală. Un ”plin”, spun producătorii, va afecta buzunarul mult mai puţin decât orice maşină cu propulsie tradiţională. În plus, clienţii vor primi un dispozitiv special care va facilita şi accelera încărcarea, prin mărirea amperajului. Cu acest dispozitiv pe care clienţii şi-l pot instala în garaj, încărcarea completă va dura până la două ore şi jumătate.
Modelul a fost regândit în jurul trenului de rulare: o nouă distribuţie a greutăţii (1.465 kg), o nouă setare a suspensiilor, sistemul de control al stabilităţii a fost şi el adaptat la noua configuraţie, iar sistemul de regenerare a forţei de frânare transformă energia cinetică în electricitate şi o transmite înapoi bateriei.
Designul nu diferă cu mult faţă de cel cu care ne-am obişnuit. Lipsesc, fireşte, ţevile de eşapament, iar ideea de “electric” este sugerată de petele de culoare de pe capotă, grilă, carcasele oglinzilor şi acoperiş. Combinaţia galben-gri decorează şi habitaclul, unde indicatorul bateriei, amplasat în spatele volanului, ia ochii.
Cele 500 de unităţi vor fi produse până la finele acestui an, la fabricile Mini din Oxford si Munchen. Acest prim exemplar va putea fi admirat la Salonul Auto de la Los Angeles, în perioada 19-30 noiembrie.
Vezi mai multe imagini cu Mini E
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook