Audi a eliberat prematur o serie de fotografii cu noul prototip A1 Metroproject Quattro, care va fi dezvaluit la Tokyo si anticipeaza viitoarea serie A1, o concurenta serioasa si mai "masculina" pentru Mini Cooper.
Linia in stil coupe a acoperisului si arcadele de aluminiu care incadreaza geamurile laterale dau un plus de agresivitate designului, alaturi de grila radiatorului de o forma specifica marcii.
Vezi galeria de imagini cu prototipul Audi A1 Metroproject Quattro
Sub capota gasim un TFSI de 1.4 l, care dezvolta 150 CP si este cuplat la rotile din fata prin cutia de viteze S-tronic cu doua ambreiaje (dual clutch). In plus, un motor electric de 41 CP, pozitionat pe axa spate, adauga inca 200 Nm de cuplu atunci cand apesi pedala. Un adevarat hibrid plug-in, masina este alimentata exclusiv de motorul electric pentru prevenirea oricaror emisii poluante in zone rezidentiale. Capacitatea bateriei cu litiu-ion garanteaza o autonomie de 100 km de mers numai cu energie electrica. Motorul electric poate fi alimentat de la orice priza. Sistemul adauga totusi 70 kg la greutatea masinii.
Audi "se lauda" cu alte tehnologii, precum sistem stop/start si regenerarea energiei de la franare, care ajuta la reducerea emisiilor cu 15%. Performantele raman totusi bune, viteza maxima fiind de 201 km/h si sprintul de la 0 la 100 km/h durand 7,8 secunde. Prototipul are nevoie de numai 4,8 litri de combustibil pentru fiecare 100 km, iar emisiile de CO2 sunt reduse la 112 g/100 km.
Grupurile optice incorporeaza unitati LED si lumini de zi, care probabil nu vor aparea pe versiunea de serie. Lungimea totala a prototipului este de 3,91 m si latimea de 1,75 m, iar ampatamentul de 2,46 m. In ciuda dimensiunilor reduse, Metroproject ofera destul spatiu pentru 4 persoane si un portbagaj de 240 l.
Alte dotari sunt: tehnologia inovativa Audi a amortizoarelor magnetice, folosita pana acum numai pe Audi TT si R8, frane fata de 312 mm si jante din aliaj de 18 toli, cu anvelope de 225/35.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook