După succesul înregistrat de prototipul Chevy Volt anul acesta, tot mai multe noi concepte adoptă sistemul de propulsie ecologic şi economic plug-in care permite unui şofer normal să circule fără a alimenta vreodată cu combustibil şi fără a se face vinovat de vreo emanaţie necuviincioasă a maşinii sale. Acest nou curent are la bază propulsia efectuată, vreme de zeci sau sute de kilometri, exclusiv electric şi ulterior susţinută de combustie, lucru dealtfel nenecesar pentru şoferul obişnuit şi drumurile de zi cu zi.
Un prototip dezvăluit în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt care preia această idee şi o adaptează la propriile tehologii şi propriul stil este Opel Flextreme, o nouă şi modernă încarnare a flexibilităţii şi versatilităţii tradiţionale ale mărcii. Bateria pe litiu-ion oferă o autonomie de 55 km parcurşi exclusiv electric, iar un motor turbodiesel de 1.3 litri realimentează bateria după epuizarea energiei iniţiale. Motorul pe combustie nu este cuplat la roţi, el servind strict la alimentarea bateriei electrice. Conform ultimelor teste europene pentru maşini hibride plug-in, Opel Flextreme are un nivel de emisii sub 40 g CO2/100 km.
Vezi galeria de imagini cu prototipul Opel Flextreme
Flextreme "vorbeşte" un nou limbaj al designului, lansat odată cu
conceptul GTC Coupé prezentat la Geneva în primăvara acestui an: caroserie elegant sculptată, linie de centură fluidă şi oblică, parbriz supradimensionat care invadează îndrăzneţ spaţiul în mod normal destinat capotei, faruri înguste în formă de bumerang care divid vizual partea frontală a maşinii, creând un efect deosebit. Iluzia optică este continuată în partea dorsală, aparent lipsită de stopuri. Grupurile optice spate, de o formă la fel de neconvenţională ca cele din faţă, sunt complet integrate în uşile posterioare şi acoperite cu sticlă transparentă. Parbrizul panoramic cucereşte aproape în întregime şi teritoriul plafonului, din acesta rămânând numai o "coloană vertebrală" ce se prelungeşte până la spoilerul spate.
Interiorul este dominat de structuri geometrice, materiale uşoare, spaţiu generos şi comenzi ergonomice. Scaunele uşoare şi tapiţate cu materiale textile fine sunt prinse pe o singură şină în loc de două, lăsând mai mult spaţiu pentru picioare. Un display panoramic de 1,2 m/0,1 m oferă o vizibilitate de 360 de grade, redând imaginile suprinse de cele două camere de filmat exterioare. Alternativ, displayul poate oferi diverse informaţii despre maşină, radio, telefon etc. Un al doilea display, amplasat pe consola centrală, serveşte la activarea comenzilor dorite prin tehnologia touch-screen. Meniurile accesibile pot fi reprogramate în funcţie de preferinţele şi funcţiile mai des accesate de către şofer. Tot prin sistemul touch-screen se pot schimba vitezele şi pot fi selectate trei moduri diferite de conducere: drive, park şi reverse, dintr-un al treilea display. Obiectele electronice ca telefoane, iPoduri, console, pot fi conectate la interfaţa de tip Bluetooth atât pentru a fi alimentate cât şi pentru a schimba fişiere.
Versatilitatea acestui prototip este sporită de inovaţii precum uşile cu sistem individual de deschidere verticală care oferă acces facil la portbagaj, portiere cu deschidere largă permisă de lipsa stâlpului B şi un compartiment de depozitare sub podeaua maşinii. Cea mai impresionantă adiţie este reprezentată de două unităţi Segway electrice, ergonomic pliate sub podea, fiecare cu o autonomie de 38 km şi baterii ce pot fi încărcate odată cu bateria maşinii.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook