Mazda dezvăluie astăzi în premieră mondială modelul concept Kiyora, în cadrul ediţiei 2008 a Salonului Auto de la Paris. Autovehiculul este conceput special pentru oraş şi indică direcţia pe care Mazda ar putea să o urmeze în ceea ce priveşte un viitor nou model de clasă mică.
Exterior
Tema de design pentru Kiyora (cuvânt care în limba japoneză înseamnă "curat şi pur") a fost apa şi a reunit concepte precum curăţenie, sănătate şi siguranţă. Vehiculul are aspectul unei picături de apă, iar caracterul aerodinamic este amplificat de formele fluide ale liniei de design Nagare. Proprietăţile aerodinamice ale modelului sunt ilustrate printr-un
coeficient de rezistenţă la înaintare foarte scăzut, cu 10% mai mic decât al actualei Mazda2. Kiyora este în acelaşi timp un autovehicul sportiv, aspect evidenţiat de
jantele de 18 inci. Conceptul beneficiază de tehnologie de ultimă generaţie, panoul transparent care compune plafonul integrând
celule care captează energia solară şi o distribuie pentru funcţionarea instrumentelor de bord. Portierele şi geamurile laterale reprezintă un element unitar şi sunt realizate din mai multe straturi suprapuse de plastic transparent. Astfel, atunci când se priveşte din exterior spre interiorul maşinii apare o senzaţie similară aceleia când se priveşte prin apă.
Vezi galeria de imagini cu Mazda Kiyora Concept
Interior
Interiorul vehiculului respectă acelaşi concept al "apei". Bordul "înconjoară" practic şoferul şi pasagerul din faţă, oferind o senzaţie de mişcare a elementelor constitutive.
Afişajul digital de pe bord este de tip touch-screen, iar la atingere creează aceeaşi senzaţie ca în momentul atingerii unei suprafeţe de apă cu degetul. Habitaclul integrează şi elemente ecologice, Kiyora fiind prevăzut cu un
filtru de carbon ce poate asigura detoxifierea aerului care pătrunde în interior.
Tren de rulare
Conceptul Kiyora se bazează pe o platformă complet nouă dar şi pe un nou tren de rulare. Acesta este echipat cu
un motor de nouă generaţie de 1,3l DISI (injecţie directă cu aprindere prin scânteie) şi cu o cutie de viteze automată cu şase rapoarte. Cele două elemente tehnice, împreună cu structura uşoară a vehiculului şi cu performanţele aerodinamice ridicate, permit rezultate excelente în ceea ce priveşte consumul de combustibil şi emisiile de CO2.
Kiyora ar putea genera emisii de până la 90 g/km. Eficienţa motorului este asigurată şi de
Sistemul Smart Idle Stop (SISS), capabil să oprească şi să pornească automat motorul în funcţie de situaţia din trafic în care se află maşina.
Mazda
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook