Volkswagen Autovehicule Comerciale a creat un pickup inovator. Prototipul care măsoară 5,18 metri lungime nu are la bază platforme deja existente pentru alte modele ale concernului. vor fi utilizate propulsoare turbodiesel Common.Rail (TDI) de ultimă generaţie, un design pornit de la zero şi un concept de bază ce constă în salvarea de vieţi: girofar, GPS, staţii radio, lanterne, defibrilator, binoclu etc.
Design
Obişnuit, dar, totodată, nou – aceasta este interpretarea care se aplică şi pentru prototipul modelului pickup. Aspectul obişnuit este reprezentat de suprafeţele marcante şi bine conturate ale caroseriei. În acest context se accentuează de exemplu conturul de deasupra mânerelor portierelor, considerat o linie caracteristică de către Klaus Bischoff, directorul de design responsabil pentru marca Volkswagen. Această linie împarte evident, pe de-o parte, suprafeţele portierelor şi ale geamurilor. Pe de altă parte, ca element de noutate şi în acest fel mai pronunţată, linia porneşte de la montantul posterior al modelului pickup, continuă de-a lungul portierelor şi ajunge la aripile faţă şi bara de protecţie. Este o linie care conferă un contur specific întregului model.
Aspectul acestui prototip este marcat în special de detalii, de exemplu pasajele proeminente ale roţilor, execuţia montantului posterior (cu o trecere prin linii continue în secţiunea din spate), lonjeronul de întărire a plafonului caroseriei la nivelul elementelor laterale ale suprafeţei de încărcare şi clapeta spate cu marca VW integrata.
Un automobil destinat salvării de vieţi

Prototipul de pickup conceput de Volkswagen Autovehicule Comerciale a fost realizat fără compromisuri ca automobil destinat salvării de vieţi. Un exemplu la exterior: se remarcă modulul foarte plat şi aerodinamic al plafonului cu
girofar albastru cu proiector integrat pentru operaţiunile de căutare, cu posibilitatea orientării electrice a acestuia în toate direcţiile din interior şi cu ajutorul telecomenzii. În mod suplimentar, girofarul beneficiază de un sistem performant cu leduri care iese în evidenţă în timpul zilei. O funcţie similară cu funcţie de semnalizare intermitentă (ca lumină albastră) este activată la acţionarea sistemului şi la nivelul semnalizatoarelor faţă şi spate; din acest motiv, funcţia efectivă a semnalizatoarelor faţă a fost integrată în compartimentul de montaj destinat proiectoarelor de ceaţă în secţiunea inferioară a barei de protecţie. Suplimentar,
în bara de protecţie faţă este montat un troliu. La acestea se adaugă numeroasele dotări oferite de interior, respectiv de platforma de încărcare.
Iată un scenariu posibil pentru o intervenţie specifică cu ajutorul modelului pickup SAR: centrala de coordonare a intervenţiilor transmite mesajul că un surfer se află în dificultate, de exemplu în largul coastelor Australiei. Este cunoscută zona extinsă a plajei Bondi din care a pornit acest surfer, dar şi locul în care se află în apă. Prin localizarea apelului de către centrala de coordonare a intervenţiilor, datele GPS corespunzătoare poziţiei respective sunt memorate în sistemul de navigaţie al acestui pickup – şi nu este un film science fiction. Sistemul de radionavigaţie este controlat cu ajutorul unui touchscreen multifuncţional, precum şi a unităţii de comandă Infotainment de ultimă generaţie. Este integrat un mod suplimentar o staţie radio CB, precum şi un meniu pentru toate funcţiile de climatizare. Afişajul sistemului permite o vizibilitate şi o utilizare ideală pentru şofer şi pasager, fiind dispus în secţiunea superioară a consolei centrale. Suplimentar faţă de reprezentarea sub formă de hartă şi pictograme, există şi posibilitatea de a valorifica imaginile obţinute prin satelit. La nivelul inferior sunt dispuse tastele pentru efectuarea setărilor corespunzătoare trenului de rulare şi pentru tracţiunea integrală (de exemplu blocarea diferenţialului). Graţie navigaţiei offroad, salvamarii ajung foarte repede la locul de intervenţie. Pentru orice situaţie, în secţiunea superioară a planşei de bord se află şi o busolă.

In secţiunea frontală, în consola mediană, care include şi scoica de încărcare a telefonului mobil, sunt integrate
două staţii radio mobile CB; alte două sunt poziţionate în partea din spate a cabinei duble. Lângă scaunele din faţă se află şi
lanterne puternice. De asemenea, în consola centrală dintre scaunele faţă şi scaunele individuale din spate sunt prevăzute
două sisteme mobile de navigaţie. În imediata apropiere:
o trusă cu medicamentele esenţiale pentru acordarea măsurilor de prim ajutor, un defibrilator, precum şi un binoclu. În partea din spate a plafonului sunt ancorate
două căşti de protecţie pentru ape cu curenţi puternici. În faţa lor, la îndemâna şoferului şi a pasagerului, sunt prevăzute comenzile pentru girofar şi semnalul sonor. În consola plafonului sunt plasate şi difuzoarele sistemului de telefonie mobilă.

Interiorul rezistent la apa sărată a fost conceput astfel încât să permită spălarea, fiind posibilă
o curăţare foarte rapidă după utilizare: scaunele sunt acoperite cu neopren, iar tapiţeria cu fermoare permite îndepărtarea şi curăţarea acesteia în orice moment. De asemenea, în portiere au fost integrate dungi reflectorizante care garantează accesul şi coborârea în siguranţă; în principiu,
acest pickup poate fi reperat de la mare distanţă şi pe întuneric graţie suprafeţelor reflectorizate de mari dimensiuni.
Platforma de încărcare a modelului pickup cu o lungime de 1,55 metri a fost concepută special pentru a permite utilizarea în regiunile de coastă, fiind posibilă încărcarea şi pe lungime a unui euro-palet. La destinaţie, salvamarii găsesc aici
un Jetski SAR special pentru a ajunge fără întârziere la locul intervenţiei. În pereţii laterali ai platformei sunt disponibile
veste şi colace de salvare, lanterne, cabluri speciale, extinctoare, pături, iar în peretele spate al cabinei este montat un set de scule.
Nu se ştie încă dacă dotările SAR vor fi preluate în producţia de serie. Se ştie însă că
Volkswagen Autovehicule Comerciale va lansa acest pickup pe primele pieţe la finalul anului 2009. Începutul este prevăzut pentru America de Sud, Africa de Sud, Australia şi Europa, urmate şi de alte pieţe. In Romania, Volkswagen Pickup se va comercializa din anul 2010.
Vezi galeria de imagini cu Volkswagen SAR Concept
Porsche Romania
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook