In 1998, un francez nebun s-a gandit ca lumea are nevoie de o masina foarte ieftina. Drept urmare, si-a pus echipa la treaba pentru a gasi cea mai buna modalitate de a aduce la viata aceasta idee. Rezultatul? Deja legendarul Logan.
Louis Schweitzer, directorul general al Renault pe atunci, a decis ca a noastra Dacie are potentialul necesar pentru crea masina perfecta pentru cei care vor o masina bunicica, dar nu isi permit. In 1999, Renault a cumparat 51% din Dacia si si-a pus la munca mintile luminate pentru a crea masina de
5000 de euro.
In 2004, primul Logan facea cunostinta cu noul sau proprietar. Opt ani mai tarziu, francezii se pot lauda cu venituri de aproape
15 miliarde euro generate de cele
1.5 milioane de unitati vandute pana in prezent.
De asemenea, Logan a reprezentat un punct de pornire a segmentului low-cost pe care il stim si il iubim cu totii. Uimiti de succesul de care Logan se bucura, multi dintre producatorii de masini s-au orientat inspre crearea masini ieftine la un pret accesibil. In concluzie, putem spune ca al nostru Logan a fost un fel de trend-setter.
Din pacate, oficialii Dacia au anuntat luna decembrie va consemna oprirea productiei de Logan. Din fericire, aceiasi oficiali, au insinuat discret ca tot atunci, lumea va face cunostinta cu noul si imbunatatitul Logan 2 (nume de cod
X52). Desi nu au confirmat aceasta ipoteza, tinand cont de faptul ca uzina de la Mioveni va beneficia de o modernizare, tindem sa credem ca ni se pregateste o surpriza mare.
Adio, batrane Logan! Bine ai venit, tinere X52!
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook