Si a trecut si prima zi de Paris. Dupa 12 ore si jumatate de hoinarit prin salon am reusit sa conectez aparatul la una bucata calculator si, cel mai important, la una bucata internet mai sanatos (caci francezii au orice, numai internet si Wi-Fi bun nu).
Pe undeva in jurul orei 07:00 dimineata, zumzaiala mare la Porte de Versailles, jurnalisti din toate colturile lumii veniti pentru primele doua zile ale salonului, poate si cele mai importante din cadrul evenimentului ce se desfasoara pana pe 15 Octombrie.
Standurile erau aranjate in asa fel incat, de la intrare, sa fi intampinat de marcile frantuzesti - Citroen, Peugeot, Renault, Dacia (marca noastra semi-frantuzeasca). Toate standurile au fost amenajate in stil propriu si corespunzator, dar cel mai mult m-a impresionat Peugeot, prin
ONYX - va amintiti ca am scris ceva detalii despre el saptamana trecuta. ONYX reprezinta conceptia destul de agresiva a designerilor francezi (in special cei din divizia Peugeot Sport), construit integral din materiale brute, concept-car ce arata uimitor in realitate.
GALERIE FOTO Salonul Auto de la Paris 2012 - Ziua 1
Cu circa 600 CP sub capota, dintr-un motor hibrid
HDi de 3.7L, ONYX are puterea ( si menirea de fapt) sa iti taie imediat rasuflarea. Si nu zic nu, poate alte supercars ale altor constructori sunt mult mai reusite, insa ONYX este un concept al unei companii ce se afla in redresari si restructurari masive, companie a carui scop principal sunt masinile compacte si de clasa medie, ce din cand in cand mai lanseaza cate un model sport (a se vedea RCZ).
RCZ a fost alta surpriza placuta a francezilor, insa imediat langa el se afla 208 GTi, asa ca am uitat rapid de acesta - dar voi reveni pe parcurs, nu va ingrijorati.
208 GTi a fost exact asa cum ma asteptam - o gura de aer proaspata pe piata hothatches, ce beneficiaza de multe din ultimele gaselnite in materie de tehnologie, reusind sa scoata din anonimat linia GTi ( linie pe care predecesorul nu prea a scos-o in
evidenta cu nimic generatia trecuta). 208 GTi e sofisticat, bine gandit, lansat pe o piata destul de pretentioasa - gama hothatches detine nume grele - incepand cu gama GTI a nemtilor de la VW, Type-R al niponilor de la Honda ( bine, modelul a fost scos din gama momentan, insa se anunta relansarea acestuia in cateva luni, va explic mai jos), deci are atat concurenta serioasa, cat si clienti mult mai pretentiosi.
Dar pentru a trece mai rapid pe meleagurile romanesti, am asteptat cuminte lansarea Dacia - lansare cu surle si trambite (si la propriu si la figurat); dupa cateva ore de admirat
Lodgy si
Dokker, reprezentantii au deschis portile, din care au iesit astfel cele doua noi modele Dacia -
Logan si
Sandero. Si iata-le cum ies pe poarta, doua modele cu adevarat frumusele. La prima vedere, caci la a doua, cea mai amanuntita, descopar dezastrele: nici Sandero si nici Logan
n-au nimic diferit la nivel de interior, ba mai mult de atat, Sandero are covorase de Logan pe el (cu LOGO cu tot), geamuri manuale spate, capace lipsa si rupte si capacul de la benzina nu se mai inchidea bine dupa cateva ore de la lansare. Si mai tare m-a luat rasul cand au anuntat preturile -
7.700 E pretul de pornire pentru Logan si
10.500 E pentru Sandero Stepway...
Episodul 2 al povestii maine, cu poze noi!
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook