A trecut vara, a trecut noua taxa de poluare si s-a umplut Romania de masini aduse pe-o caciula de euro din Germania. Acum tot romanul "pasionat" are cate 2-3 masini care aduna praful si blocheaza trotuarele din fata blocurilor. Ca o consecinta fireasca, toata lumea isi vinde masinile (mai) vechi si iata cum la fiecare 5 masini una are o hartie sau un autocolant cu "de vanzare" lipite in geam.
Bucurestiul a devenit un targ ambulant de masini, orice parcare sau trotuar din centru fiind invariabil populat cu diverse exponate de acest tip. Mai deranjant este insa modul cum unii negustori inteleg sa-si prezinte oferta: "DE VANZARE. Tel. 0712.345.678". Atat. Fara specificatii, fara pret, fara nume, fara nimic.
Bine, as putea sa inteleg o astfel de abordare in cazul unei masini cu adevarat unice, unui proiect de tuning special, sau unei masini de epoca. Acolo ar fi vorba despre un public avizat, un anunt pentru cunoscatori. Persoana interesata se presupune ca are deja destule date despre produsul aflat in vanzare incat sa se bucure de ocazia de a-l putea achizitiona si sa formeze imediat numarul de telefon al vanzatorului.
Cu toate astea, in 99% din cazuri nu este vorba despre asa ceva. Este vorba despre masini de serie, pe care le vezi toata ziua pe strazi, cu nimic mai bune sau mai proaste ca cele din jurul lor. Si atunci de ce sunt invaluite in atata mister? De ce nu pot sa aflu eu, ca potential cumparator si pretul "usor negociabil" cerut. De fapt vor sa vanda masina aia sau nu?
Care e scenariul vanzatorului: Eu, interesat fiind, sun la numarul de telefon ca sa aflu specificatiile si pretul. El imi spune (pe banii mei) ce putea sa fi scris pe hartia aia din geam, apoi ajungem la pret. Aici, avem doua variante: 1. - imi arunca un pret foarte mare, care daca era pe anunt nu as mai fi sunat, sau 2. - imi spune sa ii zic eu cam cat cred eu ca ar face. Practic, in loc sa cumpar un bun aflat in vanzare, stau pe banii mei sa il evaluez eu, pentru ca cel care se pretinde a fi vanzator sa strambe din nas spunand ca e cam putin...
E o lume intoarsa pe dos. Nu pot sa nu ma intreb cum ar fi ca in toate domeniile de activitate sa se procedeze in acest fel. Cum ar fi ca atunci cand mergi la supermarket sa-ti faci cumparaturile, produsele aflate pe rafturi sa nu aiba preturi sau specificatii, iar dupa ce le pui in cos si ajungi la casa, casiera sa te masoare superior din priviri: "hmm... spuneti-mi, dvs. cam cat ati da pe aceste rosii?"
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook