In contextul scumpirilor preconizate pentru noul an, Executivul nu i-a uitat nici pe proprietarii de autoturisme si a emis la sfarsitul lunii octombrie o Hotarare de Guvern care aduce modificari spectaculoase in modul de calcul al impozitului pentru masini.
Daca in urma publicarii in Monitorul Oficial, Hotararea va fi aprobata in dezbaterea consilierilor municipali in aceasta luna, proprietarii de masini din Capitala vor plati din 2007 impozite mult mai mari, acestea putand ajunge sa fie sporite chiar si de 23 de ori fata de cele actuale, in cazul masinilor de lux, cu motoare puternice.
Care este explicatia acestui fenomen? Diminuarea fractiilor de impozitare si cresterea cotelor de impozitare proportional cu capacitatea cilindrica. Daca pana acum capacitatea cilindrica a unei masini se impartea in fractii de 500 de cmc, iar impozitul se calcula in functie de numarul de fractii, din 2007 fractia va avea doar 200 de cmc, crescand astfel numarul de fractii din capacitatea unei masini.
Spre exemplu, o Dacie, care are o capacitate cilindrica de 1400 de cmc, va avea 7 fractii in loc de 3 si va fi impozitata la anul cu 56 de lei fata de 21 de lei, cat fusese anul acesta. Pe de alta parte, o masina de teren, cu capacitate cilindirica de 3.000 de cmc, era impozitata cu 12 lei fractia de 500 de cmc, iar de la anul va fi taxata cu 60 de lei fractia de 200 cmc. In acest caz, cresterea duce la un impozit de 900 de lei fata de numai 72 de lei cat s-a platit anul acesta.
Hotararea de Guvern delimiteaza si o serie de exceptii de la modul acesta de calcul, luandu-le o piatra de pe inima proprietarilor de autobuze, autocare si microbuze, pentru care impozitul va creste doar de 2,5 ori. Si asta inca nu e tot! Intr-un exces de generozitate, a fost crescuta de la 5 la 7 procente si bonificatia pentru propriertarii care isi achita obligatiile catre bugetul local in primul trimestru al anului, asa ca fuga la ghisee sa evitam cozile!
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook