Vreau încă de la început să precizez că acest editorial a prins viaţă la graniţa dintre ficţiune şi pamflet, el neavând nicio legătură cu persoanele reale, în speţă şoferii de Logan. În lumea reală aceştia sunt nişte oameni respectabili, cu un simţ practic şi economic deosebit, dotaţi cu o inteligenţă peste medie, chiar dacă nu şi cu o maşină pe măsură.
În cele ce urmează însă, vorbim despre acei ipotetici şoferi de Logan care dau în gropi, şi la propriu şi la figurat. În primul rând trebuie să facem clar faptul că în lumea noastră fictivă numai un prost şi-ar cumpăra un Logan. Nu există nici măcar un argument în favoarea acestui model. Frumos nu e, ieftin nu e, performanţe deosebite nu are, de dotări sau siguranţă... ce să mai vorbim... iar de brand, să spunem doar atât: când „te lauzi“ că ai o Dacie nu devii imediat cel mai popular din gaşcă (mai ales prin comparaţie cu „sufletul petrecerii“, aflat la extrema cealaltă, manelistul cu BMW din anii '80).
Totuşi, eternul argument adus de aceşti şoferi de Logan, este acela al costurilor mici de întreţinere. „Domne, măcar la Dacie se găsesc piese şi sunt ieftine“. Mda... poate la Dacia 1300!
Hai să presupunem de dragul discuţiei că întreţinerea şi service-ul ar fi (mai) ieftine. Şi că acest argument ar înclina balanţa spre cumpărarea unui Logan. Asta ce înseamnă? Vă traduc eu: „Am o maşină urâtă, am dat pe ea cam cât aş fi dat pe o maşină nouă din clasa mică / compact sau pe o maşină second hand din clasa medie fabricată până acum 3 ani, nu excelează în vreun domeniu, nu are brand... DAR... n-am probleme cu întreţinerea şi service-ul. Găsesc oriunde piese ieftine şi oricine ştie să le schimbe.“
Cine se teme de costurile de întreţinere mari şi preferă să renunţe la toate aspectele enumerate doar pentru a diminua aceste cheltuieli, înseamnă că foloseşte cu adevărat intens şi nemilos maşina aleasă. Concluzia e pe cât de simplă pe atât de evidentă, şi anume că merită să îţi iei un Logan doar dacă dai în gropi. La propriu. Şi nu oricum, ci atât de des încât să-ţi recuperezi banii „îngropaţi“ în maşină. La figurat.
PS: Întorcându-ne în lumea reală: Ce scuză poate avea un şofer de Logan care nu merge cu mai mult de 20 km/h pe macadam şi ocoleşte fiecare denivelare apărută în carosabil cu grija unui patinator supraponderal pe un lac aflat în dezgheţ? De fapt e redundant, sintetizez: „Ce scuză poate avea un şofer de Logan?“
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook