Pe la sfarsitul lui marite, intre doua ploi si o zapada intarziata, Primaria a demarat proiectul "Un Bucuresti curat", care presupunea inceperea curatarii si reabilitarii strazilor. Totodata, din cauza asfaltarilor care nu au fost terminate anul trecut, alaturi de inceperea recenta a lucrarilor de reasfaltare a arterelor aparent fara probleme, circulatia din Bucuresti s-a transformat intr-un adevarat infern.
Marile bulevarde au devenit mari santiere. Primaria Capitalei a inceput sa asfalteze simultan Bulevardul Poligrafiei, Calea 13 Septembrie, Cheiul Dambovitei si Bulevardul Lascar Catargiu, cu o frenezie demna de pregatirea vizitei unui sef de stat civilizat intr-o tara bananiera. Nimeni nu a parut sa-si puna problema de ce Bulevardul Lascar Catargiu, spre exemplu, este modernizat, chiar daca nu prezenta nici o deficienta.
Se pare ca lucrarile au fost atat de adanc invaluite in mister sau ignoranta, incat Primaria Capitalei nici macar nu a stabilit impreuna cu Politia rute ocolitoare, pentru a evita aglomeratia in aceasta perioada. Totul se desfasoara pe viu, ca o operatie pe cord deschis fara anestezie. Pentru a vedea ce ne asteapta in continuare, iata pe scurt datele programului de asfaltare si reabilitare a utilitatilor: 1.800 de strazi, aprox. 800 km de drum, 43,4% din reteaua de drumuri a Capitalei, termene de executie pana in 2008, costuri de executie de peste 480 de mil. de euro. In paralel se vor desfasura si lucrarile la 20 de parcari subterane (zonele Gara de Nord, Ateneul Roman, s.a.), refacerea pasajului Marasesti, construirea pasajului de la Basarab precum si a altor proiecte de mult anuntate.
Daca pana acum injurati traficul din Bucuresti, aflati ca inca nu ati vazut nimic! Perioada urmatoare ne va pune cu adevarat la incercare rabdarea si ascutimea limbajului. Aceasta deoarece urmeaza Marea Asfaltare, care va fi demarata la sfarsitul lunii mai, iar Primaria (cum altfel) nu are inca un plan al rutelor ocolitoare: "Nu putem stabili cu sapte ani inainte rutele ocolitoare. Vom lua masuri la fata locului, in functie de tipul lucrarii. Anumite rute pot fi deviate sau se va restrictiona circulatia", a incercat sa ne linisteasca Gheorghe Udriste, seful Directiei Transporturi din cadrul Primariei Capitalei.
Haideti deci sa fim pozitivi si sa gandim macar noi! Daca Marea Asfaltare va fi demarata odata cu inceputul verii, nu ne ramane decat sa acceptam provocarea tacita a autoritatilor de a ne aranja concediul in asa fel incat sa trecem peste vara fara a fi prinsi in trafic! Va doresc succes si vacanta placuta!
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook