S-au gandit si s-au razgandit mai marii de la Dacia si au decis ca la doi ani de la lansarea "masinii de 5000 de euro" este momentul pentru prezentarea "noii colectii".
Probabil la fel de intens s-au gandit si la imbunatatirile necesare la capitolele design/functionalitate/performanta... si iata ce a iesit: un automobil echipat cu un motor de 1,6 litri 16V pe benzina, avand 110 CP. In ce priveste aspectul exterior, grila calandrului este acum in tonul caroseriei, montantii dintre usi sunt vopsiti in negru, portbagajul este prevazut cu eleron si buton de deschidere, blocurile optice spate integreaza stopuri de tip cristal iar versiunile superioare de echipare beneficiaza de noi jante din aluminiu. In interior avem o noua gama radio cu panou frontal detasabil, schimbator de viteze si volan imbracate in piele, tapiterii noi si un spatiu de depozitare la baza consolei centrale.
Practic, avem aceeasi Marie cu aceeasi palarie putin scuturata de praf, usor carpita si cu o floricica prinsa in cozoroc. Cu toate acestea, mass-media ne prezinta o mare revelatie, un model complet si revolutionar, iar acest "Logan reloaded" se vrea a fi "Super-Loganul" pe care ar trebui sa si-l doreasca oricine. Iar pretul este pe masura... nu 5.000 de euro ci unul cuprins intre 7.500 si 9.100 de euro in functie de optiunile alese.
Luna septembrie a fost insa o luna buna pentru Dacia: la mai putin de doua saptamani de la aparitia Super-Loganului a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris si Loganul break - MCV (Multi Convivial Vehicle). Bineinteles ca de la prima linie trasa pe hartie in proiectarea acestui model pana la ultima piesa iesita de pe linia de fabricatie, totul a fost gandit si calculat pentru obtinerea unui raport optim calitate/pret.
Pe hartie totul arata bine: masina are 5 / 7 locuri iar volumul portbagajului este de 700 l, respectiv de 200 l.
Din lateral insa, linia este aceeasi, inclusiv linia geamurilor, iar usile din spate sunt asimetrice, neexistand o usa culisanta laterala, din ratiuni economice. Gurile rele spun ca Renault isi permite in cazul Dacia sa experimenteze recicland vechile modele pentru a da viata unor "mutanti" pentru toate gusturile si buzunarele. Noi credem ca s-a incercat inaugurarea unei noi categorii: berlinele cu spate de furgoneta sau lansarea unui dric low-cost, motiv pentru care solicitam si culoarea neagra printre cele de baza.
Cei interesati de modelul multivalent, pot sa puna peste cei 5.000 de euro inca o data pe atat, pretul unui Logan MCV situandu-se intre 8.200 si 11.600 de euro!
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook