AutoItalia a lansat în România noul model Fiat Sedici, produs în Ungaria la uzina Suzuki din Esztergom. Importatorul a comandat pentru început 60 de unităţi pentru piaţa românească, număr justificat de faptul că Sedici este un model de nişă.
"Crossover este un concept care defineşte un vehicul ce poate să se deplaseze pe orice fel de teren, însă nu în situaţii de extremă, nu e vorba de un 4X4 autentic care este destinat unui traseu de căţărare, spre exemplu", ne spune Cristian Milea, directorul reţelei de dealeri AutoItalia. Un tip de vehicul puţin cunoscut pe piaţă, în opinia lui Cristian Milea, Sedici va stârni reacţii greu de anticipat.
Concurenţa pentru Sedici este foarte redusă în România, singurul hatchback cu tracţiune integrală existent pe piaţă fiind Volkswagen Golf 4Motion. Alţi posibili adversari sunt Nissan Qashqai, un crossover urban cu abilităţi offroad moderate şi Suzuki SX4, construit pe aceeaşi platformă cu Sedici.
Numele "Sedici" înseamnă "şaisprezece" în limba italiană, reprezentând ideea de tracţiune integrală 4X4. Modelul a fost prezentat în premieră mondială în decembrie 2005 în Italia, fiind şi maşina oficială a Jocurilor Olimpice de Iarnă din 2006 de la Torino, oraşul care găzduieşte cea mai importantă uzină Fiat.
Având dimensiuni de 4,115 m lungime, 1,755 m lăţime, 1,620 m înălţime şi 2,5 m ampatament, noul Sedici oferă un interior spaţios şi un portbagaj asemenea (270-670 litri). Este o maşină practică, ce reuneşte ergonomia unui hatchback cu avantajele tracţiunii integrale. Cuplul alternează între puntea faţă şi puntea spate, în funcţie de condiţiile de rulare. În condiţii normale, cuplul este transmis roţilor anterioare, însă atunci când senzorii detectează slăbirea aderenţei sunt angajate şi roţile spate. Tracţiunea poate fi distribuită egal în condiţii ca zăpadă sau teren foarte accidentat, prin simpla apăsare a unui buton de pe bord.
Două versiuni de motorizare sunt disponibile pentru Sedici: un propulsor pe benzină, de origine japoneză, şi un diesel produs de Fiat.
Unitatea pe benzină are o capacitate de 1,6 litri şi generează 107 cai putere la 5.600 rpm, având un cuplu maxim de 145 Nm la 4.000 rpm. Viteza maximă atinsă cu acest motor este de 170 km/h, iar timpul de acceleraţie de la 0 la 100 km/h este de 10,8 secunde. Acest motor este cuplat la o cutie manuală în cinci trepte şi întruneşte standardele de poluare Euro 4. Consumul în mediu urban este de 8,9 l/100 km, în regim extraurban - 6,1 l/100 km şi în regim mixt - 7,1 l/100 km.
Motorul diesel este un Multijet de 1,9 litri cuplat la o cutie manuală în şase trepte. Reuşind să genereze 120 de cai putere la 4.000 rpm şi un cuplu maxim de 280 Nm la 2.050 rpm, acest motor atinge viteza maximă de 180 km/h şi execută sprintul de la 0 la 100 km/h în 11,2 secunde. Întrunind standardele de poluare Euro 4, dieselul consumă 8,1 l/100 km în regim de circulaţie urbană, 5,7 l/100 km extraurban şi 6,6 l/100 km în regim mixt.
Deşi în alte ţări preţurile pentru Fiat Sedici pornesc de la aproximativ 20.000 de euro, pentru România preţul de pornire este de 16.107 de euro inclusiv TVA.
Vezi galeria de imagini cu noul Fiat Sedici
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook