Ford a lansat cel mai mic crossover al său, care însă nu face deloc de ruşine tagma autoturismelor offroad. Ba chiar din contră, noul Kuga ridică ştacheta în ceea ce priveşte designul crossoverelor urbane. Este suficient să priviţi fotografiile pentru a vă convinge că, prin realizarea acestui model, cei de la Ford au reuşit să dea filozofiei "kinetic design" o nouă dimensiune, păstrând în acelaşi timp reperele estetice ale mărcii.
Vezi galeria de imagini cu Ford Kuga
Vezi prezentarea video a modelului Ford Kuga
Kuga are un aspect robust, uşor agresiv, cu forme bine definite şi linii ferme, păstrând asemănări cu conceptul iosis-X şi împrumutând elemente de design de la Focus, pe platforma căruia este dealtfel construit. Cu dimensiuni de 4,44 m lungime, 1,84 m lăţime, 1,67 m înălţime şi 2,69 m ampatament, Kuga are o masă totală de 1613 kg distribuită echilibrat pe ambele punţi, ceea ce oferă o bună stabilitate în mers. Pentru caroserie, Ford oferă 10 culori, dintre care două exclusive.
Pentru a oferi însă avantajul unui design inovator şi atrăgător, producatorii au făcut unele compromisuri, renunţând la alte avantaje. După cum înşişi reprezentanţii oficiali au recunoscut, spaţiul nu este punctul forte al crossoverului, care are un portbagaj relativ modest pentru clasa sa: 360 litri, sau, cu bancheta rabatată, 1.355. Cu toate acestea, look-ul şi stabilitatea exemplară compensează această mică lacună cu vârf şi îndesat, fapt confirmat de către toţi cei care au testat modelul Kuga.
Foarte configurabil, noul Kuga poate fi comandat atât cu tracţiune pe puntea faţă cât şi cu tracţiune integrală, descurcându-se onorabil atât pe şosea cât şi în vârf de munte. Sistemul 4X4 Haldex distribuie cuplul motor în mod egal pe cele două axe, lipind practic maşina de sol, în orice condiţii ale drumului şi rulării.
Interiorul oferă materiale şi finisaje calitative, inserţii din crom şi numeroase opţiuni de personalizare în funcţie de nivelul de echipare ales, Trend sau Titanium. Bordul amplu, comenzile ergonomice şi spaţiile de depozitare asigură confortul şoferului şi pasagerilor, în timp ce poziţia înaltă a scaunelor, garda la sol şi geamurile mari asigură o vizibilitate demnă de un adevărat SUV. În oferta de dotări intră faruri cu xenon, sistem de navigaţie cu afişaj color, touch-screen şi harta Europei, geamuri electrice pentru faţă şi spate, scaune încălzite, conexiuni pentru MP3-player, iPod şi telefonul mobil, climatizare automată bi-zonală, sistem audio performant şi o gamă întreagă de echipări de siguranţă.
Un model foarte sigur în segmentul său, Kuga a obţinut punctajul maxim la testele Euro NCAP: cinci stele pentru protecţia ocupanţilor adulţi. Versiunea standard este echipată cu şase airbag-uri, sistem de control al stabilităţii, sisteme de acces şi pornire fără cheie, frâne cu anti-blocare, distribuţie electronică a forţei de frânare, control al tracţiunii şi echipări de siguranţă pasivă, ca structura de rezistenţă a habitaclului nedeformabilă.
Pentru început, Ford oferă un singur propulsor, o unitate de 2,0 litri TDCi ce dezvoltă 136 cai-putere la 4.000 rpm şi un cuplu maxim de 320 Nm disponibil de la 2.000 rpm. Performanţele sunt normale pentru clasa crossoverelor: acceleraţia de la 0 la 100 km/h se produce în 10,2 secunde, iar viteza maximă ajunge la 180 km/h. Pentru modelul cu tracţiune integrală, consumul mixt este de 6,4 litri la 100 km, iar emisiile de dioxid de carbon sunt de 169 g/km. Pentru ambele versiuni de tracţiune, motorul este cuplat la o transmisie Durashift cu şase rapoarte.
La finele anului, Ford va alătura propulsorului diesel o unitate mai puternică pe benzină cu 5 cilindri, de 2,5 litri şi 197 cai putere, disponibilă cu transmisie manuală sau automată.
Fabricat în Germania, la uzina Ford din Saarlouis, noul Kuga a fost lansat în România cu trei luni mai devreme decât se anunţase iniţial, şi este disponibilă de la 20.350 de euro. În funcţie de sistemul de tracţiune şi de dotările alese, preţul poate ajunge până la 25.650 de euro, fără TVA.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook