Prezentate în premieră la Salonul de la Detroit, noile generaţii ale modelelor Jaguar XK şi XF vor intra şi pe piaţa autohtonă, ambele cu varianta R- supersport, ca vârf de gamă.
Modelul XF, vizibil îmbunătăţit faţă de varianta precedentă, vine cu un nou propulsor diesel şi o nouă echipare de lux, botezată "Portofolio".
Constructorul se menţine în tendinţa generală de a face motoare mai performante dar mai economice şi cu emisii scăzute. Astfel, actualul propulsor V8 de 4.2 litri va fi înlocuit de motorul pe benzină AJ-V8 Gen III de 5.0 litri, iar locul dieselului de 2,7 litri va fi luat de motorul twin-turbo 3.0 AJ-V6D Gen lll, cu două versiuni de putere.
Din gama Jaguar XF se distinge
supersportivul XFR cu un motor supraalimentat de 5.0 litri V8 ce dezvoltă 510 CP, care ajunge la 100 km/h în numai 4,7 secunde.
XFR se remarcă şi ca design, având o dinamică îmbunătăţită şi câteva elemente care îl evidenţiază în familie XF: spoilerul frontal, prize de aer mai coborâte, patru ţevi de eşapament, jante din aliaj de 20 inch, eleron pe portbagaj şi un set special de scaune.
Vezi galeria foto cu Jaguar XF
Vezi galeria foto cu Jaguar XFR
XKR- 510 CP pe coupé şi decapotabilă
Mai multă putere aduce şi noua generaţie XK, cu versiunile coupe şi convertible pentru vârful de gamă XKR.
Propulsoarele V8 sunt mai eficiente şi mai economice, încadrându-se deja în normele Euro 5 care vor intra în vigoare anul acesta. Astfel, motorul de 4.2 litri va fi înlocuit de unul AJ V8 Gen III cu aspiraţie normală pentru gama XK şi de supraalimentatul AJ V8 Gen III R pentru XKR, ambele de 5.0 litri.
Familia XK vine cu un aspect nou, mai dinamic şi mai atractiv, şi un pachet de opţiuni bogat şi sisteme de siguranţă şi confort îmbunătăţite.
Vedeta XKR, care a făcut deja furori pe pieţele unde a fost lansată, vine cu
o herghelie de 510 CP, care o duce la 100 km/h în numai 4.6 secunde.
Jaguar XKR vrea să se menţină în vârful clasamentului la categoria viteză, după ce în toamna anului trecut un prototip cu acelaşi nume a devenit cel mai rapid Jaguar, cu 363,188 km/oră. Ne putem aştepta la performanţe de top şi din partea modelului de serie, ştiind că motorul prototipului nu avea motorul modificat, iar cutia de viteze era una automată în şase trepte.
Vezi galeria foto cu Jaguar XK
Vezi galeria foto cu Jaguar XKR
Vezi galeria foto cu Jaguar XK Convertible
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook