Lansarea noului Opel Agila a avut loc luni, 29 septembrie 2008 in magazinul Debenhams din Bucureşti Mall, in parteneriat media cu revista J`Adore. O lansare mai aparte, pentru o maşină mai aparte: in primul rand locaţia aleasă deosebită şi apoi surprizele evenimentului nu s-au lăsat mai prejos: concertul Adela Popescu si pantoful special Agila creat de artistul plastic Matei Corvin.
Pentru prima dată pantoful Agila a apărul la lasarea maşinii in Olanda, nefiind insa funcţional. Creaţia lui Matei Corvin este insă funcţională, fără a răpi ceva din designul Agilei.
Design
Noul Agila este caracterizat de proporţii echilibrate, curbe line şi un aspect distinctiv al părţilor laterale. Pasagerii au o poziţie de şedere inaltă cu trunchiul la verticală, iar inălţimea pavilionului a fost redusă in mod dinamic, acesta coborand intr-un arc lin spre spate. Acest element ajută la obţinerea unui coeficient aerodinamic al automobilului Agila de 0,32, o cifră relativ redusă pentru un automobil de asemenea dimensiuni. Automobilul urban este acum cu douăzeci de centimetri mai lung, cu şase centimetri mai lat, dar cu şapte centimetri mai scund decat predecesorul său.
Partea frontală beneficiază de o stilizare tipică Opel. Cu farurile rotunde integrate in
blocurile optice in formă de migdală ce aduc aminte de noul Corsa, Agila vede lumea cu "ochii" larg deschişi. Alte elemente de design Opel includ barele ascuţite de protecţie faţă şi spate, precum şi protuberanţa tipică de pe capotă. Partea posterioară posedă, de asemenea, cateva elemente rotunjite. Poziţionarea blocurilor optice verticale inguste a permis proiectanţilor să creeze un hayon mare ce facilitează incărcarea. Aspectul părţii posterioare este accentuat suplimentar de lămpile cu formă sferică.
Agila se mandreşte cu o gamă largă de culori vii şi stiluri moderne. Acest fapt creează o ambianţă interioară evidenţiată de spaţiul generos din partea superioară a habitaclului. Poziţia de şedere inaltă oferită de versatilul automobil cu cinci locuri asigură o vizibilitate adecvată iar maneta schimbătorului poziţionată ergonomic şi volanul reglabil cu taste de comandă asigură o utilizare uşoară. Turometrul este poziţionat separat pe panoul de instrumente. Toate celelalte afişaje informative sunt furnizate prin instrumente rotunde, distinctive, de mari dimensiuni.
Interior
Cu cinci locuri separate, cinci centuri de siguranţă cu fixare in trei puncte şi cinci uşi standard, Agila oferă spaţiu suficient pentru familie şi prieteni. Acest model reprezintă, de asemenea, o excepţie intr-un segment de autovehicule plin de automobile cu patru locuri şi trei uşi. Ocupanţii automobilului Agila nu experimentează senzaţia de automobil mic, mulţumită in parte şi măsurilor extinse de reducere a zgomotului din habitaclu. Poziţia de şedere confortabilă, uşor ridicată, cu trunchiul la verticală, permite o vizibilitate excelentă iar pavilionul inălţat joacă de asemenea un rol important in senzaţia plăcută de spaţiu la bord. Chiar şi adulţii aşezaţi pe locurile din spate nu se simt inghesuiţi.
Capacitatea standard a modelului Agila pană la hayon este de 225 de litri, spaţiu suficient pentru un cărucior, de exemplu. Rotirea unui maner rabatează scaunul banchetei din spate, sporind volumul de incărcare la cifra impresionantă de 1050 litri - o valoare de top in acest segment. Bancheta din spate şi spătarul acesteia sunt fracţionabile 60:40. Rabatarea unei secţiuni a spătarului banchetei coboară de asemenea perna locului corespunzător pentru a crea o suprafaţă de incărcare complet plată. Ca automobil urban, acest model oferă, de asemenea, o multitudine de compartimente şi casete.
Motorizari
Două motorizări pe benzină sunt lansate in premieră pentru noul Agila. Furnizate de partenerul Suzuki, acestea impart acelaşi design: blocul motorului şi chiulasa din aluminiu şi doi arbori cu came in cap. Motorizarea de bază constă dintr-un motor pe benzină cu trei cilindri de un litru. Motorul cu patru supape produce 48 kW/65 CP şi propulsează automobilul Agila la o viteză maximă de 160 km/h. Motorul Agila de 1,2 litri pe benzină are patru cilindri ce produc 63 kW/86 CP şi accelerează de la zero la 100 km/h in 12,3 secunde. Agila 1.2 atinge o viteză maximă de 175 km/h (valori pentru versiunea cu transmisie manuală cu cinci trepte). Acest motor va fi in curand disponibil şi cu o transmisie automată opţională cu patru trepte - o alternativă atrăgătoare in special pentru şofatul in mediul urban.
Maestrul in economia de carburant intre motorizările Agila este motorul turbodiesel cu rampă comună de 1,3 litri. Dezvoltat de GM Powertrain, motorul diesel este un adevărat multitalent, oferind, de asemenea, o alternativă interesantă pentru modelele Corsa şi Astra. Cu acest motor, noul Agila produce 55 kW/75 CP, atinge o viteză maximă de 165 km/h şi accelerează de la zero la 100 km/h in 13,9 secunde. Eficientul motor diesel Agila (cuplu maxim de 190 Nm) este şi foarte economic, consumand in medie doar 4,5 litri la 100 km. Acest consum corespunde unei emisii de 120 g CO2/km.
Dotari
In Romania, noua Agila va fi disponibillă in varianta Enjoy, avand dotări generoase: radio CD cu MP3, comenzi sistem audio pe volan, computer de bord, ABS, proiectoare ceaţă etc.
Vezi galeria de imagini cu noul Opel Agila
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook