Este un MPV. Pentru profani - Multi Purpose Vechicle. Da, şi? o sã spuneţi. Atunci o sã detaliez: un minivan, un automobil care încearcã sã combine caracteristicile unei maşini personale cu spaţiul şi facilitãţile oferite de un van. Mai exact - o maşinã de familie.
Citroen C4 Picasso vine sã întregeascã oferta de MPV a constructorului francez compusã pânã acum din Xsara Picasso, C4 Grand Picasso şi C8.
Chiar dacã acest model se vrea un monovolum compact nu micã ne-a fost mirarea sã descoperim cã este doar cu câţiva centimetri mai scurt decât fratele sãu, C8. Trecând peste acest mic aspect, care de altfel se înscrie în tendinţa generalã de atenuare a diferenţelor de dimensiuni între clase, putem spune cã C4 Picasso are un design absolut încantãtor. De la prima privire te impresioneazã liniile fluide şi dinamice.
Lumina este punctul central al acestui model. Nu trebuie decât sã aruncaţi o privire la parbrizul uriaş care se continuã cu sunroof-ul (opţional). Dacã punem la socotealã şi stâlpii subţiri şi geamurile laterale mari, avem o maşinã luminoasã şi placutã ce oferã o vizibilitate excelentã şoferului.
O dotare interesantã este frâna de mânã electricã, care se acţioneazã printr-o clapã plasatã sub display-ul central cu afişaj LCD. Cei ce vor alege modelul Exclusive vor descoperi cu surprizã atunci când vor pune o mânã în interiorul unui buzunar de pe uşile din faţã, cã acesta se va aprinde politicos pentru a-i ajuta sã gãseascã ceea ce cãutau mai uşor. O gãselniţã, veţi spune. Da, dar una care vã va face sã zâmbiţi.
C4 Picasso vine în douã variante, de 5 şi de 7 locuri, pentru familiile mai mult sau mai puţin numeroase. Citroen oferã patru motorizãri diferite - douã pe benzinã (1.8 litri, 127 CP şi 2.0 litri, 143 CP) şi douã diesel (1.6 litri, 110 CP ºi 2.0 litri, 138 CP).
În ceea ce priveşte cutia de viteze se poate alege între cea manualã cu 6 trepte, şi cea semi-automatã în 7 trepte. Consumul se încadreazã în media clasei - 5.1l extraurban şi 7.3l urban pentru varianta pe diesel de 1600 cmc şi, respectiv, 6.1l şi 11.3l urban pentru versiunea de 1800 cmc pe benzinã. Tãticii sportivi ce vor alege motorul pe benzinã de doi litri se vor bucura de o vitezã maximã de 195 km/h dupã ce în prealabil vor fi ajuns în 11.3 secunde la o sutã de km pe orã. Nu e rãu deloc pentru o maşinã de familie de 1.5 tone.
Totuşi sã nu ne amãgim. Indiferent de motorizarea şi transmisia aleasã, nu vã gândiţi la nimic sportiv. C4 Picasso se prezintã drept o maşinã de familie şi nu încearcã nici un moment sã fie mai mult, pentru cã ceea ce şi-a propus sã facã, face bine.
Vezi mai multe imagini cu noul Citroen C4 Picasso
Vezi clipul video de prezentare a noului Citroen C4 Picasso
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook