Noua generaţie Mazda6 a fost lansată oficial în Europa şi va fi comercializată în România începând din decembrie, la un preţ de bază cu toate taxele incluse de 19.990 Euro. Modelul joacă un rol important în trasarea direcţiei de dezvoltare a filosofiei Zoom-Zoom, fiind al doilea model (după Mazda2) care face parte din noua generaţie de vehicule Mazda. Pe lângă îmbunătăţirile tehnice acest lucru implică şi dezvoltarea legăturii emoţionale dintre maşină şi şofer, denumită tradiţional „kizuna”.
Noua Mazda6 moşteneşte aspectul atletic al modelului anterior şi îl transmite într-un mod mai radical. Vehiculul este mai lung, mai lat şi mai înalt şi prezintă un design elegant şi sportiv. Dimensiunile exterioare se fac simţite în interior printr-un spaţiu mai mare şi mai primitor decât în cazul predecesoarei. Cele trei valori cheie care au stat la baza noii versiuni – caracter emoţional şi sportiv, experienţă exclusivistă şi un pachet de dotări versatil – sunt reprezentate într-o bună măsură prin atmosfera interioară. Senzaţia de calitate a fost îmbunătăţită prin intermediul materialelor folosite, iar design-ul panoului de bord oferă impresia de spaţialitate. Confortul interior a fost sporit pentru pasagerii din spate, atât spaţiul pentru picioare, cât şi cel pentru umeri fiind mai mare. Şoferul beneficiază de asemenea de avantajele noului design, Mazda6 oferindu-i unul dintre cele mai bune nivele de vizibilitate frontală din clasa sa, precum şi tetiere spate şi oglinzi exterioare redesenate, pentru o vizibilitate mai bună în spate. Tot la confortul interior contribuie şi scaunele cu un design nou, precum şi noul sistem pentru încălzire, ventilaţie şi aer condiţionat (HVAC), cu posibilitatea de reglare separată pentru şofer şi pasageri. Nivelul zgomotului resimţit la interior a fost redus cu 2,5 dB, la 67.5dB (la o viteză de 60 km/h).
Dotările opţionale completează nivelul ridicat de confort interior. Sunt disponibile sistemul de acces şi pornire fără cheie, sistemul audio BOSE cu 8 difuzoare, precum şi sistemul de navigaţie cu comandă vocală.
Pentru oferirea senzaţiei de sportivitate, inginerii Mazda au îmbunătăţit manevrabilitatea şi direcţia. Elementele de structură ale caroseriei au fost ranforsate, folosindu-se cu 7% mai mult oţel special cu duritate crescută. Cu toate acestea, vehiculul este acum mai uşor, greutatea fiind redusă cu 35 kg faţă de vechea versiune. Îmbunătăţirile care au vizat greutatea, design-ul şi aerodinamica (coeficientul de rezistenţă la înaintare este 0,27 pentru sedan şi 0,28 pentru estate), au permis obţinerea unor rezultate foarte bune în ceea ce priveşte consumul şi emisiile de CO2.
O altă inovaţie adusă de Mazda odată cu acest nou model este sistemul Cross-Functional Network (CF-Net). Astfel, şoferul are acces mai facil şi mai rapid la comenzile audio, de navigaţie, de aer condiţionat, la computerul de bord şi la dispozitivul de conectare prin Bluetooth, toate fiind plasate şi pe volan.
Mazda6 va dispune de patru variante de motoare, trei pe benzină – de 1,8l, 2l şi 2,5l şi una diesel de 2l. Cel mai puternic motor este cel de 2,5 litri. Acesta este complet nou, dezvoltă 170 CP şi o viteză maximă (pentru versiunea sedan) de 220 km/h. Toate motoarele au fost optimizate şi prezintă valori de consum reduse faţă de versiunile anterioare (consum mai mic cu 6,9% pentru motorul de 2,5l, cu 11,7% pentru 1,8l, cu 10,3% pentru 2l şi cu 6,7% mai puţin pentru motorul diesel).
Noul model Mazda6 va fi disponibil în 5 versiuni de dotări şi va oferi inclusiv varianta unei cutii de viteze automate cu 6 rapoarte, disponibilă pentru motorul de 2l benzină. Standard, vehiculul va fi echipat cu sistemele ABS, de distribuţie electronică a frânării (EBD), controlul dinamic al stabilităţii (DSC), controlul electronic al tracţiunii (TCS) şi asistenţa la frânare. Siguranţa activă este îmbunătăţită şi prin utilizarea unor discuri de frână ventilate mai mari pentru roţile din faţă. Acestea măsoară 299 mm şi fac posibilă o distanţă de frânare de la 100 la 0km/h de 39 m (condiţii de test Mazda).
Mazda6 va oferi ca dotări de siguranţă şi sistemul de faruri adaptabile (AFS), senzori de parcare, senzori pentru presiunea pneurilor, tetiere active pentru scaunele din faţă, airbag-uri pentru şofer şi pasagerul din dreapta, airbag-uri laterale pentru partea din faţă şi airbag-uri cortină, sistemul ISOFIX şi pedale de frână şi ambreiaj deformabile.
Au fost luate şi măsuri suplimentare pentru protecţia pietonilor. Astfel, a fost prevăzut un spaţiu mai mare între capotă şi motor, ceea ce permite o mai mare deformare a acesteia.
Obiectivul de vânzări pentru noua Mazda6 în România în 2008 este de 400 de unităţi. Dintre acestea, 20% vor fi reprezentate de motorizări pe benzină şi 80% de motorizarea diesel. În decembrie, pe piaţa din România se va lansa doar versiunea sedan cu motorizările pe benzină, iar în 2008 vor urma versiunile hatchback şi sport combi, precum şi motorizarea diesel.
Sursa: Mazda Romania
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook