Cu 850.000 de unităţi comercializate la nivel mondial pană in prezent, Mazda MX-5 este cel mai bine vandut roadster din toate timpurile.
Constructorul nipon lansează versiunea facelift a celei de-a treia generaţii, aceasta urmand să fie disponibilă in Romania la un preţ de pornire de 18.390 de euro cu toate taxele incluse.
Mazda MX-5 facelift etalează un
design mai sportiv şi mai dinamic. Partea frontală integrează elemente complet redesenate - spoilerul, grila radiatorului, blocurile optice şi farurile de ceaţă, toate avand un aspect mai agresiv. Totodată, lămpile de frană şi spoilerul spate au fost reproiectate, inscriindu-se acum mai bine in linia generală a roadster-ului.
Interiorul noului model a fost restilizat pentru un plus de confort şi de ergonomie. Cadranele ceasurilor de bord au fost schimbate, iluminarea display-ului ce afişează informaţii pentru şofer este acum in culoarea roşie, iar materialele utilizate la confecţionarea bordului sunt de calitate superioară.
Trenurile de rulare au fost la randul lor imbunătăţite.
Mazda MX-5 facelift va dispune de două motorizări pe benzină, de 1,8l şi de 2l. Primul motor generează 126 CP şi prezintă un consum mediu combinat de 7l/100 km (cu 4% mai puţin decat versiunea precedentă), iar cel de-al doilea produce 160 CP şi inregistrează un consum mediu combinat de 7,4l/100km (cu 4% mai scăzut). Motorul de doi litri permite un condus mai sportiv, limita superioară de turaţii fiind ridicată cu 500 rpm. Doritorii vor putea alege intre două variante de transmisie, manuală cu 5 şi cu 6 rapoarte.
Facelift-ul a atras şi o gamă largă de
noi echipamente menite să sporească confortul pasagerilor. Aceştia vor putea beneficia standard de un sistem audio cu radio şi CD player, compatibil MP3, de un port auxiliar pentru conectarea dispozitivelor multimedia portabile şi de jante de aluminiu, iar opţional de scaune sport Recaro incălzite electric, cruise control, un nou sistem audio Bose şi de un sistem Bluetooth cu opţiune de comandă vocală pentru conectarea telefonului mobil.
La capitolul
siguranţă, noua versiune MX-5 păstrează aceleaşi elemente active şi pasive care au echipat şi modelul anterior, dintre care amintim sistemele de control al stabilităţii (DSC) şi de control al tracţiunii (TCS). In plus, opţional, autovehiculul poate fi echipat cu un sistem de monitorizare a presiunii pneurilor. Aproximativ 58% din structura vehiculului este confecţionată din oţel aliat cu o duritate foarte ridicată, iar suspensiile au fost recalibrate pentru a spori precizia direcţiei.
Mazda estimează că 80% dintre unităţile vandute vor fi reprezentate de versiuni roadster coupe (cu hard top), in timp ce 20% dintre cumpărători vor opta pentru versiunea echipată cu soft top. in ceea ce priveşte motorizările, proporţiile vor fi similare, 80% dintre modelele vandute urmand să fie echipate cu motorul de 1,8l, iar 20% cu cel de 2l.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook