Noul Audi A8 ofera senzatii sportive, iar motorizarea 2.8 FSI este cea mai eficienta din clasa sa: un consum mediu de 8,3 l/100 km, cu emisii de CO2 de numai 199 g/km. Caroseria rigida din aluminiu, puternicele motorizari FSI si TDI, tractiunea permanenta quattro si sistemul interactiv MMI sunt doar cateva dintre elementele care caracterizeaza "Vorsprung durch Technik" (progres prin tehnologie), sloganul marcii.
Vezi galeria de imagini cu noul Audi A8
Peste 100.000 de exemplare din actuala generatie s-au vandut pana acum.
In noua versiune, care include si variantele de top A8 W12 si S8, au fost redefinite numeroase aspecte care formau spiritul acestui model. Spre exemplu, directia si trenul de rulare sunt si mai exacte, sporind senzatia de sportivitate. Suspensia pneumatica adaptiva si izolatia fonica sporesc si ele confortul calatoriei cu noul A8, care a devenit una din cele mai silentioase masini din lume.
Sistemele de ghidare care se activeaza in momentul in care masina incepe sa paraseasca banda de mers si cele de avertizare in timpul depasirilor isi vor dovedi eficienta inca de la primul drum.
Motorizarile disponibile sunt: propulsorul 2.8 FSI si noul V6 care produce 154 kW / 210 CP, dezvoltand un cuplu maxim de 280 N/m la rotatii intre 3.000 si 5.000. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in numai 8.0 secunde si viteza maxima este de 238 km/h. Noul motor cu sase cilindri ofera injectie directa de benzina FSI si sistemul inovator Audi valvelift. Aceasta tehnologie regleaza gradul de ridicare a supapelor, care variaza intre doua nivele. Sistemul Audi valvelift utilizeaza un sistem de ax cu came glisante controlate electronic, montate pe arborele de admisie. Supapele se regleaza in functie de puterea necesara si pozitia camelor. Avantajul: cantitatea necesara de putere poate fi controlata eficient cu ajutorul deschiderii supapelor. In cea mai mare parte a timpului, supapa ramane deschisa, reducand substantial pierderea de acceleratie. In combinatie cu o serie de masuri luate pentru a reduce frecarea mai multor componente, sistemul Audi valvelift reduce consumul de combustibil cu 10 la suta.
Datorita motorului deosebit si a greutatii masinii de 1.690 kg (bazata pe tehnologia Space Frame patentata de Audi), A8 2.8 FSI inregistreaza un consum mediu de 8,3 l/100 km, ceea ce echivaleaza cu 199 grame de CO2 la 100 de kilometri – cea mai mica valoare in acest segment auto.
Sistemul variabil de directie a fost imbunatatit pentru a oferi soferului un raspuns si mai rapid, indiferent de suprafata de rulare. Confortul este garantat si de suspensia pneumatica adaptiva, o dotare standard a modelului, care absoarbe orice vibratie. Impreuna cu pachetul care asigura izolarea fonica, Audi A8 este una din cele mai silentioase masini din clasa sa.
Relaxarea si siguranta sunt garantate de sistemul "side assist" care avertizeaza soferul prin aprinderea unui LED in oglinda laterala daca in momentul inceperii unei depasiri o alta masina se afla in zona. In completare, o camera de luat vederi amplasata in oglinda retrovizoare monitorizeaza in permanenta liniile de marcaj de pe sosea. Daca se observa o deviere de la traiectorie fara o semnalizare corespunzatoare din partea soferului, vibratiile din volan avertizeaza soferul asupra unui potential pericol.
Designul clasic al modelului Audi A8 a fost accentuat in unele puncte, pentru a pastra nota exclusivista care caracterizeaza aceasta masina. Spre exemplu, grila "single frame" a fost putin modificata, impreuna cu oglinzile exterioare care includ semnalizatorul. Si stopurile cu LED au fost redesenate. Alte elemente noi se regasesc in detaliile cromate si in gama coloristica pentru interior si exterior.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook