Noua generaţie Opel Astra va fi lansat pe 17 septembrie, în Frankfurt, la Salonul Auto Internaţional IAA, sub forma unui hatchback cu cinci uşi.
Vezi galeria de imagini oficiale cu noul Opel Astra
Următoarea generaţie de Astra introduce în clasa compactă multe funcţii de confort şi siguranţă. Sunt disponibile tehnologii ca şasiul mecatronic complet nou, sistem avansat de iluminare, scaune mai ergonomice etc.
Cu o
lungime de 4,42 metri, noul Astra oferă un spaţiu mai generos şi un plus de confort pentru pasageri, atât în partea frontală, cât şi în cea din spate, datorită
ampatamentului cu 71 de mm mai lung. Caroseria este proiectată pentru eficienţă maximă, fiind rezultatul a
600 de ore de teste în tunelul vântului.
Proporţiile îi conferă o siluetă de tip "cab-forward", cu un parbriz foarte înclinat şi o linie a acoperişului descendentă, adăugând elemente vizuale noi tradiţionalului format de hatchback. Noul Astra preia limbajul de design introdus odată cu modelul Insignia.
"Temele de design încorporate în Insignia, precum "wing" şi "blade", au primit o interpretare nouă la Astra, deoarece este important ca fiecare model Opel să aibă propria personalitate", a declarat Mark Adams, vicepreşedintele departamentului Design al General Motors Europe.
La interior sunt utilizate aceleaşi elemente de design, în armonie cu exteriorul. Producatorul a depus eforturi speciale pentru a adăuga
multiple soluţii flexibile de depozitare.
Dezvoltat în Rüsselsheim, Germania, Opel Astra este prevăzut şi cu
un şasiu complet nou. Ampatamentul său mai lung este combinat cu un
ecartament mai lat şi o nouă construcţie a punţii spate, îmbunătăţind şi mai mult agilitatea şi stabilitatea, fără a face compromisuri în materie de confort.
Şasiul Opel Astra a fost dezvoltat ca un sistem mecatronic care integrează complet funcţiile mecanice şi sistemele de comandă electronice. Ca şi la Insignia, acesta poate fi prevăzut cu
sistemul electronic de conducere Opel FlexRide, o raritate pentru această clasă, care îi permite şoferului să aleagă între trei setări,
standard, Sport şi Tour, adaptându-se în acelaşi timp, în mod complet şi continuu, la modificările stilului de conducere şi la viteza de abordare a virajelor.
Alte dotări tehnologice inovatoare introduse în clasa compactă odată cu noul Astra:
-
O nouă generaţie de faruri adaptive Advanced Forward Lighting (AFL+) cu bi-xenon, care îşi modifică intensitatea şi lungimea fasciculelor în funcţie de condiţiile de conducere şi trafic, utilizând nouă funcţii de iluminare diferite.
-
Scaune frontale ergonomice, proiectate pentru susţinerea optimă a spatelui şi siguranţă.
Gama de motorizări se concentrează asupra performanţelor şi eficienţei şi este compusă din opt motoare Euro 5. Cu excepţia motoarelor cu valorile de putere cele mai mici, toate celelalte sunt prevăzute cu
transmisii cu şase trepte de viteză. Va fi lansată
o nouă transmisie automată compactă, cu funcţie Active Select.
Gama de motoare turbo diesel CDTI cuprinde
patru motoare cu injecţie multiplă common-rail cu capacitate între 1,3 şi 2,0 litri, care dezvoltă puteri între 70 kW/95 CP şi 118 kW/160 CP. Toate aceste motoare sunt prevăzute cu filtre de particule diesel. Gama va cuprinde, desigur, şi
o versiune ecoFLEX cu un consum de carburant şi emisii de CO2 foarte reduse.
Cele patru motoare pe benzină, cu volum între 1,4 şi 1,6 litri, dezvoltă puteri între 74 kW/100 CP şi 132 kW/180 CP. Un nou motor Turbo de 1,4 litri, cu dimensiuni reduse, care dezvoltă o putere de 103 kW/140 CP, înlocuieşte actualul motor de 1,8 litri cu aspiraţie naturală. Datorită tehnologiilor superioare ale acestei game de capacitate cilindrică, motorul 1.4 Turbo dezvoltă un cuplu cu 14% mai mare, însă consumul de carburant este mai redus.
Vânzările Astra reprezintă o treime din toate vânzările Opel/Vauxhall, cu un volum mediu de aproape 500.000 de unităţi pe an.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook