Oficialii Lancia au anuntat ca isi propun sa vanda, din 2010, 300.000 de masini pe an, numar care ne face sa ne intrebam ce as au in maneca torinezii. Raspunsul vine repede: noua generatie Ypsilon, care va fi prezentata in premiera la Frankfurt, in 2009.
Dupa ce a prezentat la Paris o editie limitata Ypsilon, modificata in colaborare cu casa de moda Versace si denumita Versus (foto), producatorul italian se pregateste de o noua ofensiva pe piata.
Vezi mai multe imagini cu noua Lancia Ypsilon Versus
A doua generatie Ypsilon va fi construita pe platforma alungita si ranforsata a celor doua mezine Fiat, Panda si 500, si se va detasa cu mult de prima generatie. Producatorii tintesc catre punctajul masim la testele EuroNCAP, si nici la motorizari nu se zgarcesc: vor fi disponibile motoare mai capabile, ca unitatea 1,6 Multijet de 120 de cai putere.
Noul Ypsilon va creste putin in dimensiuni, avand o lungime de 3,85 m si o configuratie cu cinci usi, cea veche cu trei dovedindu-se nu foarte populara. Designul va urma noua linie initiata de modelul
Delta, insa va avea in plus o serie de tuseuri sportive, ca prize de aer marite si manerele portierelor ascunse in montanti, in stil Alfa Romeo 147. Se disting si grupurile optice fata si spate cu tehnologie LED, mai alungite si subtiri decat cele ale noii Delta.
Interiorul este si el foarte diferit: instrumentarul se muta de pe centrul plansei de bord in spatele volanului, pentru a face loc functiilor auxiliare ca sistem de navigatie, climatizare si schimbator, iar in zona din spate apare o bancheta configurabila, cu doua sau trei locuri. Este posibil ca Ypsilon sa fie dotat si cu acoperis panoramic Skydome.
Mari noutati se gasesc si sub capota: vechile unitati cu 8 supape sunt inlocuite de motoare bicilindrice MultiAir turboalimentate, cu capacitate de 900 cmc si puteri de 70 si 85 de cai; va fi disponibila si o versiune revizuita a motorului de 1,4 litri cu 16 valve, ce produce 100 de cai putere (preluat de la Fiat Panda). In gama diesel se gasesc trei unitati, doua 1,3 Multijet de 75 si respectiv 95 de cai si noul varf de gama, un 1,6 Multijet ce dezvolta 120 de cai putere. Vor fi disponibile transmisii manuale cu 5 si 6 trepte, si transmisia automata Dualogic cu 5 rapoarte preluata de la 500 si Panda, sugestiv poreclita “Dolce far niente”. Aceasta va fi disponibila pentru motoarele pe benzina de 900 cmc cu 85 de cai, de 1,4 16v cu 95 de cai si pentru dieselul de 120 de cai putere.
Este posibil ca producatorii sa lanseze in viitor si o versiune sportiva Ypsilon HF, inrudita cu 500 Abarth, care dezvolta o putere de 143 de cai obtinuta din propulsorul de 120 de cai disponibil si in gama Lancia.
Inca nu s-a comunicat nicio informatie legata de preturi, insa probabil ca preluarea numeroaselor elemente de la Fiat va scadea din pret si va permite ca viitoarea generatie Ypsilon sa fie mai ieftina decat actuala.
Lancia anunta ca va produce pentru inceput 120.000 de exemplare, care vor fi comercializate pe pietele italiana si poloneza, si vor marca reinvierea marcii torineze si pe alte piete europene.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook