Porsche România prezintă astăzi următoarea generaţie a seriei 911. Cele patru modele noi 911 Carrera şi 911 Carrera S (fiecare în variante Coupé şi Cabriolet) – cu tracţiune clasică pe roţile din spate, oferă un standard şi mai ridicat de performanţe dinamice datorită noilor propulsoare de 3,6 litri şi 3,8 litri dezvoltate de către fabrica Porsche AG din Stuttgart.
Prin introducerea, în premieră, a injecţiei directe de benzină pe o maşină sport Porsche, puterea maximă a modelului 911 Carrera, cu motorul de 3,6 litri, a crescut cu 20 CP, ajungând la 345 CP, iar puterea maximă a modelului 911 Carrera S, cu motor de 3,8 litri, a crescut cu 30 CP, ajungând la 385 CP. Datorită acestui surplus de putere, 911 Carrera S Coupé atinge acum o viteză maximă de 302 km/h. De asemenea, cuplul motor dezvoltat de noile motoare creşte cu 20 Nm faţă de versiunile anterioare.
În acelaşi timp, această tehnologie nouă îmbunătăţeşte eficienţa modelului 911 la un nivel şi mai ridicat decât până acum: 911 Carrera Coupé asigură o economie incredibilă de combustibil, valoarea consumului combinat fiind de numai 9,8 litri/ 100 km. Toate modelele Carrera rămân, în mod semnificativ, sub consumul standard de 11 litri/ 100 km. Nu în ultimul rând, noile motoare respectă deja normele impuse de standardul de emisii poluante EU5, iar emisiile de CO2 sunt mai reduse cu 15% faţă de versiunile precendente.
Noua generaţie a seriei 911 este disponibilă pentru prima dată cu noua cutie de viteze Porsche cu ambreiaj dublu - Porsche Doppelkupplung. Aceasta are şapte trepte de viteză şi combină plăcerea de a conduce confortabil, oferită de o transmisie automată, cu cuplarea dinamică asigurată de cutia de viteze secvenţială de curse. Prin programele optimizate de preselectare şi cuplare a treptelor de viteză, PDK îmbunătăţeşte acceleraţia maşinii şi reduce semnificativ consumul de combustibil comparativ cu varianta de cutie de viteze manuală sau Tiptronic S.
Cu mai bine de 25 de ani în urmă Porsche a dezvoltat pentru maşinile de curse acest principiu de cutie de viteze cu două ambreiaje pentru cuplarea cursivă a treptelor de viteză, fără cea mai mică întrerupere a forţei de tracţiune şi frânare şi fără cea mai mică pauză între trepte. Şoferii care conduceau maşini Porsche, beneficiind de această tehnologie, puteau accelera mult mai rapid decât concurenţii lor, ţinând ambele mâini pe volan în timpul schimbării vitezelor, evitând astfel chiar şi cea mai mică distragere a atenţiei în timpul acestei operaţiuni.
Realizarea de pionierat de atunci oferă acum noului 911 Carrera performanţe şi mai bune: prevăzut cu o cutie de viteze PDK în şapte trepte, Carrera S Coupé accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde, cu 0,2 secunde mai rapid decât în cazul unei cutii manuale cu şase trepte. Clientul aflat în căutarea unui mod mai dinamic de a conduce dispune de opţiunea de a combina PDK cu sistemul opţional Porsche Sport Chrono Plus, incluzând sistemul Launch Control. Rezultatul este o accelerare rapidă, lipsită de orice patinare a roţilor, maşina atingând 100 km/h în 4,3 secunde.
Noua generaţie a seriei 911 se evidenţiază şi prin inovaţiile aduse în design, atât în partea din faţă cât şi în partea din spate. Luminile de zi şi lămpile din spate cu tehnologie LED, precum şi farurile Bi-Xenon, acum în dotare standard pe toate noile modele din gama Carrera, oferă siluetei modelului 911 un stil şi mai distinct şi o înfăţişare unică. Ca opţiune suplimentară de siguranţă, Porsche oferă sistemul de iluminare activă în viraje (Dynamic Cornering Lights) pe toate modelele.
În dotarea de serie pentru 911 Carrera vom mai regăsi şi alte elemente de siguranţă activă: sistemul drive-off assist, ce permite plecarea confortabilă şi lină din pante, precum şi sistemul îmbunătăţit pentru controlul electronic al stabilităţii laterale Porsche Stability Management (PSM), care include suplimentar funcţiile de preumplere a instalaţiei de frânare în cazul eliberării bruşte a pedalei de acceleraţie şi funcţia de asistenţă la frânare.
De asemenea, frânele – cunoscute ca un punct forte al mărcii Porsche – au fost din nou îmbunătăţite prin folosirea unor discuri de diametru superior celor de pe versiunile precedente.
În ceea ce priveşte confortul interior, Porsche oferă în premieră opţiunea de scaune ventilate pentru locurile din faţă. Sistemul are 3 trepte de funcţionare şi foloseşte ventilatoare aflate în scaun, care preiau umezeala dintre ocupantul scaunului şi spătar sau şezut.
O nouă generaţie a sistemului multimedia Porsche este oferită acum pe seria 911. Acesta conţine un display color de 6,5” cu funcţie touch screen, unitate CD/ DVD, compatibilitate cu formate MP şi poate fi combinat cu modul de navigaţie cu hard disc sau cu receptor TV digital. De asemenea este oferită facilitatea de conectare a telefonului mobil prin interfaţa Bluetooth® şi posibilitatea de conectare la surse audio externe cum ar fi USB sau iPod®.
Pentru aspectul exterior, noua generaţie 911 oferă 4 culori noi metalizate: Porsche racing green, aqua blue, nordic gold şi creme white.
Preţul modelului standard 911 Carrera Coupé este de 71.981 Euro fără TVA, iar pentru 911 Carrera S Coupé preţul de pornire pentru echiparea standard este de 80.836 Euro fără TVA.
Prezentarea noilor modele are loc la showroom-ul Porsche din Pipera-Tunari în cadrul unei conferinţe de presă.
Până la sfârşitul lunii august 2008, Porsche România a livrat clienţilor săi 84 de autoturisme Porsche, dintre care 22 de unităţi sunt din seria 911. Pentru întreg anul 2008 Porsche România estimează un volum de livrări pentru marca Porsche de 140 unităţi, din care circa 35 autoturisme din seria 911.
Cu ocazia lansării noilor modele Porsche 911, este expus în premieră naţională noul ceas „Porsche Design Indicator”, singurul ceas cronograf automatic din lume cu afişaj mecanic digital pentru ore şi minute, în valoare de 385.000 lei (110.000 Euro).
În ceea ce priveşte perspectiva dezvoltării pe termen mediu şi lung, Porsche România prezintă planurile pentru cea mai nouă investiţie, Centrul Pipera II, ce va deservi exclusiv mărcile Porsche, Bentley, Lamborghini, Audi şi Weltauto.
Centrul va avea o suprafaţă totală construită de 11.584 mp şi va include un showroom Porsche de 533 mp (în care vor fi expuse 12 maşini) alături de un service de 784 mp cu 12 posturi de lucru.
Noul complex auto exclusivist va oferi servicii la standarde corporate pentru mărcile Porsche, Bentley, Lamborghini şi Audi şi îşi va deschide porţile în data de 30 mai 2009.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook