Renault prezinta in premiera imaginile oficiale si informatii deraliate despre noua generatie a berlinei Megane, care se va infatisa "pe viu" luna viitoare, la Salonul Auto de la Paris. Pana atunci, va invitam sa vedeti imaginile oficiale in galeria AUTOspot.
Design
Noul Megane deschide calea reinnoirii ofertei Renault pe segmentul vehiculelor compacte. Urmand linia Mégane Coupé Concept, prezentat la Geneva in primavara anului 2008, Noul Renault Mégane mizeaza pe atuul seductiei.
Berlina familiala are o lungime de 4,30 m si un profil dinamic, datorat consolelor fata si spate de mici dimensiuni, ampatamentului de 2,64 m, pavilionului inclinat si puntilor late.
Aerul sportiv afisat in partea frontala a caroseriei reflecta noua personalitate a vehiculului: nervura de pe capota, care porneste din zona montantilor anteriori, formeaza un arc de cerc in zona siglei. Prizele de aer continua liniile fluide ale blocurilor optice, completand designul.
Profilul masinii pune in evidenta aripile fata pronuntate, ale carei linii se continua pana in partea posterioara a caroseriei, punand in evidenta flancurile puternic conturate. Puntile late (1,55 m) confera stabilitate vehiculului, trasatura accentuata de designul partii din spate a masinii si de luneta inclinata. In zona posterioara, forma blocurilor optice in doua parti faciliteaza accesul la portbagajul masinii.
Interior
Liniile fluide ale designului exterior se regasesc si in habitaclu, iar pozitia la volan este ergonomica. Aspectul plansei de bord este data de liniile orizontale drepte, care scot in evidenta curbura baghetei decorative. Comenzile sun amplasate erogonomic si intuitiv, in jurul volanului si pe consola centrala, creand astfel mai mult spatiu interior.
La volan, soferul va descoperi un tablou de bord original cu ecrane de bord cu afisaj mixt. Afisajul este analogic pentru turometru si digital pentru ecranul central, ceea ce garanteaza o citire mai usoara a informatiilor si un control vizual mai bun al vitezei. Acesta din urma afiseaza viteza de rulare, limitatorul-regulatorul de viteza, indicatoarele de benzina si temperatura, indicatorul de inchidere a portierelor si cel care afiseaza presiunea din pneuri.
Elementele de decor creeaza ambiante diferite la interior, in functie de nivelul de echipare. Astfel, clientii vor putea opta intre o ambianta deschisa, eleganta, orientata catre confort si o ambianta mai inchisa, cu o alura sportiva. Noul Renault Mégane va dispune de o gama completa de accesorii, care va contine elemente decorative pentru caroserie, elemente care vor creste confortul la interior, cat si spatii de depozitare suplimentare.
Volanul este reglabil in inaltime si adancime, iar comenzile de reglare a scaunelor sunt amplasate intuitiv, la indemana ocupantilor. In numai cateva secunde, soferul poate sa ajusteze spatarul scanului si tetiera, sa modifice reglajul lombar sau sa regleze inaltimea scaunului (70 mm).
Volumul portbagajului este printre cele mai mari dintre berlinele de pe acest segment (405 l). Pragul de incarcare este jos, iar unghiul de deschidere al haionului este foarte bun, avand in vedere faptul ca o parte din blocul optic spate este situat pe usa portbagajului. Bancheta din spate este rabatabila 2/3-1/3, permitand o adaptare a volumului de incarcare dintr-o singura miscare, gratie manerelor de comanda ergonomice si usor accesibile. Noul Renault Mégane pastreaza spatiile inchise de depozitare de sub podea, in partea din fata a masinii, introduse pe Mégane II.
Gama de motorizari
Noul Mégane dispune, inca din momentul lansarii, de o gama de motorizari dCi si TCe complet reinnoita.
Motoarele dCi 85 CP si dCi 105 CP sunt completate de motoarele dCi 90 CP si dCi 110 CP cu filtru de particule. Aceste patru motorizari emit sub 120g de CO2/km. Motorul dCi de 160 CP CVM si motorul dCI 150 CP CVA vor completa in curand aceasta oferta.
La capitolul benzina, oferta va include motoarele 1.6 16v de 100 CP si de 110 CP, motorul 2.0 16v de 140 CP si motorul TCe de 180 CP. Propus cu o cutie de viteze manuala in 6 trepte, motorul 2.0 16v va fi completat de oferta cu transmisie continuu variabila. Ultimul sosit in gama de motoare pe benzina la Renault este motorul TCe de 130 CP, care va fi lansat in primavara 2009.
In functie de versiuni, motoarele vor putea fi asociate unor cutii de viteze manuale sau automate cu cinci sau sase trepte.
Noul Mégane va dispune de motoare compatibile cu biocarburanti, atat pentru bioetanol, cat si pentru biodiesel.
Siguranta
Noul Mégane este echipat cu ABS cu repartitor electronic al fortei de franare, precum si cu Asistenta la Franarea de Urgenta in versiunea de serie. La aceste dispozitive se adauga, in functie de versiune, sistemul ESC (Electronic Stability Control), care are functia de control la subvirare (CSV).
In materie de siguranta pasiva, Noul Mégane adopta o structura cu deformare programata, care absoarbe energia in caz de impact si protejeaza mai bine habitaclul si, implicit, viata pasagerilor. Materialele si otelul cu un nivel de elasticitate extrem de ridicat garanteaza un potential maxim de absorptie si de disipare a energiei cinetice.
Sistemul Renault de Protectie de generatia a 3-a (SRP3) combina pretensionarea dubla (care limiteaza deplasarea corpului spre inainte, blocand centura la nivelul toracelui si bazinului), limitatorul de efort (care diminueaza presiunea exercitata de centura asupra toracelui) si airbag-urile adaptative cu camera dubla (care se desfac doar atat cat este necesar, completand amortizarea socului).
Vezi mai multe imagini cu Renault Megane III
Vezi prezentarea video a noului Renault Megane III
Vezi primul spot publicitar pentru Renault Megane III
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook