Nu esti logat!

Login  |  Nu ai cont? Creeaza cont nou!
CAUTA pe site

NOUTATI auto TEST drive din TRAFIC CONSILIER auto SERVICII auto INTERACTIV
stiri

masini noi

concept cars

super cars
test drive

VIP drive

galerii foto

galerii video
subiectul zilei

pe magheru

petrecerea de pietoni

destinatii
consilier juridic

financiar

service / tehnologie

tuning
ghid adrese utile

anunturi second hand

incarcare freon auto

baterie auto
intrebarea zilei

top membri

forum de discutii

contact


Saab 9-3X combina in premiera tractiunea 4X4 si biocombustibilul


Scris de green pe 22-02-2009

saab 9-3x 1La salonul auto de la Geneva din Martie, Saab va prezenta 9-3X – un nou membru al gamei 9-3 care va fi disponibil începând cu anul de model 2010.

Cu un aspect distinctiv, o caroserie versatilă SportCombi, postură înălţată şi tehnologie avansată de tracţiune integrală, 9-3X oferă eficienţă a consumului de combustibil şi spaţiu de depozitare funcţional fără a limita tipurile de drumuri circulabile. Este alternativa ideală la maşinile crossover sau SUV, mari şi grele.

Pentru prima dată, Saab cuplează tehnologia motorului BioPower, care poate fi alimentat cu E85, şi aclamatul sistem Cross Wheel Drive (XWD). 9-3X este disponibil şi cu un motor pe benzină de 2,0 litri. O variantă diesel 1.9 TTiD este disponibilă cu tracţiune faţă. Toate cele trei variante de combustibil alimentează motoare eficiente cu patru cilindri, cu turbocompresor pentru un plus de putere. 9-3X întruchipează filozofia Tehnologiei EcoPower a Saab, combinând o experienţă de şofat dinamică şi utilizarea eficientă a resurselor pentru a realiza performanţa responsabilă.


Design

Saab 9-3X 2Designerii Saab au înălţat şasiul cu 35 mm mai sus decât la modelele SportCombi standard cu tracţiune faţă, pentru a se descurca pe teren accidentat. Este proiectat special pentru cei care conduc frecvent pe drumuri cu pietriş sau nepavate, fără a compromite experienţa deplasării pe asfalt.

Noile bare de protecţie faţă şi spate au un înveliş gri închis granulat, aplicat şi pe praguri şi pe arcul aripilor pentru protecţia acestora în timpul deplasării pe teren afânat sau noroios. Acest tratament este completat de panouri de protecţie cu finisaj din aluminiu mat, în spate curbat în sus spre deschiderea haionului, iar în faţă, în formă de aripă sub bara de protecţie faţă. Acestea sunt în armonie cu dungile decorative de pe partea inferioară a uşilor, de culoarea aluminiului mat. Şinele de acoperiş negre sunt echipament standard, opţional sunt disponibile în variantă cromată. Ţevile de eşapament duble rotunde, vizibile sunt echipament standard pentru toate opţiunile de motorizare. Proiectoarele de ceaţă înconjurate de un inel cromat conferă încă un accent de robusteţe.

Cu noile jante de aliaj de 17 inch cu mai multe spiţe, caracterul exterior al 9-3X reflectă capacitatea maşinii de a se descurca pe orice tip de drum: accidentat sau lin, afânat sau pavat.

Pe dinăuntru, interiorul 9-3X se bazează pe specificaţia vârfului de gamă, adăugând un finisaj metalic de culoare închisă pe decoraţia uşilor, torpedou şi în jurul schimbătorului de viteze. Scaunele sport unice prezintă tapiţerie din piele neagră cu inserţii din textil gri.


Tracţiune totală

Saab 9-3X 3Inima modelului 9-3X este sistemul revoluţonar XWD de la Saab. Este un sistem activ inteligent care distribuie în continuu cuplul motor între axele faţă şi spate după necesităţi, pentru a asigura stabilitate şi aderenţă optime în orice condiţii.

Echipamentul include un dispozitiv de transfer al cuplului motor (Torque Transfer Device - TTD) comandat electronic, care variază distribuţia forţei între axe. O valvă creşte sau reduce presiunea hidraulică pe plăcile de ambreiaj umed în TTD pentru a cupla sau decupla în mod progresiv axa spate. Gradul de alunecare determină câtă forţă este transmisă roţilor spate. Un diferenţial spate cu alunecare limitată (eLSD) funcţionează pe baza aceluiaşi principiu, distribuind cuplul motor pe axa din spate către roata cu aderenţă mai bună.

9-3X aduce laolaltă pentru prima dată un motor BioPower turbo de 2,0 litri (210 CP/ 155 kW/ 300 Nm) cu XWD, combinând posibilitatea alimentării cu bioetanol şi tracţiunea integrală. Cutia de viteze manuală cu şase trepte completează stilul sportiv. Ca parte a strategiei de dimensionare optimă a producătorului suedez, maşina este disponibilă şi cu un motor turbo de 2,0 litri pe benzină, cu performanţă similară. Motorul pe benzină este prevăzut cu transmisie manuală sau automată cu şase trepte.

Varianta pe motorină, un motor turbo în două trepte 1.9 TTiD (180 CP/ 132 kW/400 Nm) cu tracţiune faţă, emite mai puţin de 145 grame de CO2 pe kilometru. Şi acest motor va fi disponibil cu transmisie manuală sau automată. Spre deosebire de alte modele, această variantă 9-3X are şasiul înălţat cu 20 mm mai sus decât variantele 9-3 obişnuite cu tracţiune faţă, menţinând acelaşi stil robust.


Spatiu interior

Indiferent de motorul ales, 9-3X este proiectat pentru a uşura încărcarea echipamentului de sport şi agrement, combinând forma cu funcţia. Zona de portbagaj spate, cu o podea joasă, este surprinzător de spaţioasă şi bine proporţionată. Designul compact al suspensiei spate a făcut posibilă crearea unui spaţiu adânc, de forma unei cutii, fără intruziuni, oferind un volum util cu bancheta spate ridicată/pliată de 477/1331litri (VDA).

Spătarul banchetei spate, divizat 60/40, conţine o trapă pentru schiuri şi poate fi pliat fără a fi necesară mişcarea părţii de jos fixe a banchetei spate. Cu spătarul banchetei spate pliat pot fi transportate chiar şi obiecte de 2,5 metri lungime.

Spaţiul pentru bagaje din spate, complet tapiţat, este iluminat de două lumini interioare montate pe interiorul stâlpilor D. Se accesează printr-un haion uşor care se deschide până la nivelul barei de protecţie spate, cu amortizoarele complet înglobate în acoperiş pentru a crea o deschidere liberă, fără obstacole. Placa de podea neagră modelată, montată în linia podelei nu se zgârie în cazul utilizării intensive.

Facilitatea de depozitare TwinFloor din 9-3X ajută de asemenea la transportul în siguranţă şi în ordine a bagajelor şi echipamentelor. Secţiunea mediană a podelei se deschide în sus în linie transversală dacă se trage de mâner, în aşa fel încât muchia din faţă se poate fixa în cele două fante de fixare.

În zona principală de încărcare există şi o priză de curent de 12 volţi (de exemplu pentru ladă frigorifică) şi câte un compartiment separat pe cele două laturi ale podelei, unul prevăzut cu un suport modelat petru sticle mari.

Vezi galeria foto completa cu Saab 9-3X



Saab 9-3X: Specificaţii Tehnice şi Date privind Performanţa


Benzină şi BioPower
1998 cmc, 4 cilindri în linie. Chiulasă şi bloc motor din aluminiu. Turbină cu intercooler, DOHC, 16 valve. Arbori de echilibrare.
Saab Trionic 8 ECM

Diesel
1910 cmc. 4 cilindri în linie. Chiulasă din aluminiu, bloc motor din fontă. DOHC 16 valve.
Common rail, injecţie directă şi multiplă. Turbocompresor în 2 trepte, intercooler, volantă cu masă dublă. Filtru de particule Bosch ECM fără cerinţe de întreţinere

Transmisie
Cutie de viteze manuală cu 6 viteze, transmisie automată cu 6 viteze, incl. Saab Sentronic cu selecţie manuală. Benzină şi BioPower: sistem de tracţiune integrală Saab XWD, opţional: diferenţial spate cu alunecare limitată (eLSD)

Suspensie
Faţă: lonjeron MacPherson, amortizoare cu gaz. Bară antiruliu. Subcadru hidroformat izolat.
Spate: Independentă, cu 4 braţe, inclusiv braţ de direcţie. Arcuri elicoidale. Amortizoare cu gaz. Bară antiruliu. Subcadru izolat.

Roţi, pneuri
17 x 7” aliaj, 225/50
18 x 7,5 aliaj, 235/45 opţional XWD
18 x 7,5 aliaj, 225/45 opţional tracţiune faţă

Direcţie
Angrenaj cu cremalieră
Benzină şi BioPower: diecţie asistată hidraulic
Diesel: direcţie asistată electric/hidraulic
Total rotaţii volan: 2,67 rotaţii XWD / 2,75 tracţiune faţă
Cerc de întoarcere (de la bordură la bordură): 11,7 m XWD / 11,4 m TF

Frâne
2 circuite, servoasistate vacuumatic. ESP, ABS, TCS, MBA, EBD, CBC.
Discuri (f/s): 302/292 mm, ambele ventilate

Greutăţi
Greutate proprie: 1580 – 1761 kg
Distribuţie:
57/43% (f/s) XWD
60/40% (f/s) TF
Greutate maximă remorcabilă:
1.400 – 1.600 kg (cu frânare), 750 kg (fără frânare)

Capacităţi:
Bagaje (VDA, dm3):
477 / 1331, banchetă spate pliată
Rezervor combustibil: 61 litri (Diesel: 58 litri)
Rezervor lichid spălat parbriz: 5,2 litri


saab ft1saab ft2
saab ft3saab ft4


Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook




Posteaza un comentariu

Autor
Titlu
Comentariu
VerificareIntrodu cu grija caracterele din imaginea de mai jos.





   NOU!    Masini noi Concepte Supercar

  Vine primavara: GT86 se decapoteaza
Ca tot ne bucuram noi astazi de un inceput de primavara, iata ca prevestitorii acesteia sosesc inaintea ei – eu o asteptam de cand s-a lansat versiunea coupe – in [ continuare ... ]

  Detroit 2013 – BMW i3 Concept Coupe
L-am tot vazut, in poze, pe internet, in desene si concepte. Am auzit de el, dar nu l-am vazut in “carne si oase”. Iata ca, in sfarsit conceptul electric al [ continuare ... ]

  Totul despre Skoda Rapid. Cat costa in Romania
Noua SKODA Rapid se lanseaza in Romania cu un pret de intrare de 11.990 Euro (TVA inclus). Primul automobil SKODA care se inscrie in noua linie de design a marcii va [ continuare ... ]


mai multe modele noi...



SFATUL ZILEI:

Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!

   HOT STUFF

  Abarth 695 Maserati Edition - sau cum arata un 500 la masculin
Cine a zis ca Fiat 500 e jucarie doar de fete? Cred ca intocmai contrar credintei populare, Fiat a facut tot posibilul sa demonstreze ca poporul se inseala... amarnic. [ continuare ... ]

  Reginele industriei auto, atentie! Volvo S60 Polestar a pus ochii pe premiul cel mare
Suedezii de la Volvo planuiesc sa detroneze reginele BMW M3 si Mercedes C63 AMG din topul masinilor de inalta performanta care nu costa cat o casa de vacanta la Monaco. [ continuare ... ]

  Audi RS4 Avant: concediul alaturi de familie nu a sunat niciodata mai bine
Pentru ca vara s-a instalat cum trebuie pe meleagurile noastre, am considerat ca ar fi bine sa discutam despre o masina perfecta pentru concediul pe care sunt sigur ca de [ continuare ... ]


vezi si alte informatii importante

   ANUNTURI SECOND HAND
Cauti oferte de masini second hand? Vrei sa-ti vinzi masina?
Foloseste GRATUIT baza de date
AUTOspot.ro!

adauga un anunt
cauta o masina
 
Volkswagen BORA (2002)

5260 €

 
Volkswagen BORA (2003)

5480 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Skoda FABIA (2008)

2500 €

 
Ford FOCUS (2000)

3750 €

 
Opel ASTRA (1997)

1500 €

 
Renault 19 (1993)

1200 €

 
Nissan MICRA (2001)

3500 €

 
Ford TOURNEO CONNECT (2003)

7500 €


cauta prin toate anunturile
pune la vanzare masina ta!

    FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI

Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!

Ultimele mesaje:

Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audi


scris de victor56 pe 18 Oct, 10:34

Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoare


scris de victor56 pe 23 Aug, 12:30

Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDI


scris de victor56 pe 15 Nov, 12:25

REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTI


scris de victor56 pe 30 Mar, 10:46

Service auto Bucuresti


scris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47

Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seat


scris de victor56 pe 07 Jul, 11:17

Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCI


scris de victor56 pe 23 Apr, 09:12

Jante din aliaj si tabla - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Anvelope de vara si iarna - Vadrexim


scris de damyy2019 pe 08 May, 09:40

Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?


scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22


scrie pe forum



Statistica vizitatori

Acum: 12 vizitatori si 3 membri
Astazi: 1.143 vizitatori
Ultima luna: 31.574 vizitatori

Vezi membrii care sunt on-line acum