La Salonul Auto de la Geneva, noul model Nissan X-Trail a fost dezvaluit ieri, spre bucuria admiratorilor marcii.
Vechiul model X-Trail s-a bucurat de multa popularitate si a adus satisfactie cumparatorilor, astfel ca producatorii au avut o rampa de pornire foarte buna pentru reproiectarea SUV-ului. Noul model pastreaza spiritul X-Trail, avand un aspect familiar si oferind o serie asemanatoare de posibilitati, insa toate acestea "upgradate".
Pentru ca publicul si-a exprimat dorinta de a avea X-Trailul asa cum a fost construit initial, producatorii s-au confruntat cu problema de a imbunatati fara insa a schimba spiritul masinii, acest "X-Trail-ness" care a consacrat-o. Astfel, schimbarile sunt subtile, in locuri cheie, fara ca senzatia generala pe care o ofera sofatul acestui model sa se fi schimbat foarte mult.
Primind un feedback foarte satisfacator de la clienti, producatorii Nissan s-au confruntat cu problema de a impaca nevoia de a tine pasul cu tehnologia si dorinta consumatorilor de a avea produsul exact asa cum a fost facut initial. O problema placuta, dupa declaratiile lui Pierre Loing, vicepresedinte pe product planning la Nissan Europa.
Rezultatul consta intr-o imbunatatire a sasiului, o noua caroserie, motorizari mai puternice, performante mai mari, consum mai mic, mai mult spatiu interior, emisii reduse, portbagaj mai incapator si un nivel de confort si siguranta mai inalt. Platforma pe care e construit noul X-Trail este aceeasi pe care cei de la Nissan au folosit-o pentru modelul proaspat lansat Qashqai.
Toate calitatile vechiului model sunt pastrate, desi noul X-Trail este putin mai mare. Ramane totusi un SUV compact, ceea ce il face usor de condus atat in oras cat si pe teren. Foarte practic si functional, noul SUV este la fel de solid si robust ca vechiul X-Trail.
Performantele off-road sunt mai mari, multumita ultimei tehnologii Nissan de control electronic al tractiunii. Unghiul de atac si cel de iesire de 28 si respectiv 23 grade, impreuna cu garda de sol de 200 mm, ofera X-Trailului posibilitatea de a traversa cu usurinta portiuni de teren foarte dificile.
Ca rezultat, noul X-Trail este mai mare decat cel anterior: ampatamentul are 2630 mm (cu 5 mm mai mult), iar lungimea totala a crescut cu 175 mm, ajungand la 4630 mm. O mare parte din lungimea adaugata se datoreaza portbagajului mai mare.
Sistemul ALL MODE
"Inima" noului model 4X4 este sistemul ALL MODE, prin care soferul poate alege tipul de tractiune prin simpla rotire a unei rozete de comanda. Alte dotari ale sistemului All MODE sunt DDS (Downhill Drive Support) si USS (Uphill Start Support). USS este un sistem automat care se activeaza atunci cand rampa este mai abrupta de 10 grade, franand pana cand soferul porneste masina. Controlul DDS poate fi operat de pe consola centrala, mentinand o viteza de 7 km/h la coborarea pe pante, oferind soferului libertatea de a se concentra exclusiv pe volan.
Motorizari
Ca motorizari, o gama mai larga decat la X-Trail-ul anterior sta la dispozitia cumparatorilor. Sunt oferite doua optiuni pe benzina si doua motoare diesel. De la modelul anterior, numai motorul pe benzina de 2,5 litri, cu 16 valve si patru cilindri a fost pastrat si imbunatatit, celelalte trei fiind noi.
In premiera, X-Trail ofera doua nivele de putere turbo-diesel. Acestea sunt versiuni ale motorului M1D de 2,0 litri, dezvoltat de partenerii de la Renault, care intruneste calitati ca putere, economie si rafinament.
Motoarele diesel disponibile pentru noul X-Trail ofera soferilor o putere cuprinsa intre 150 CP si 173 CP si cuplu de 320 Nm, respectiv 360 Nm. Ambele sunt prevazute cu filtre pentru reducerea emisiilor de CO2. Pentru ambele versiuni diesel, in modelul standard intra o cutie de viteze manuala, cu 6 trepte, iar optionala pentru versiunea cu 150 CP este cutia de viteze automata cu 6 trepte.
Noul motor pe benzina disponibil pentru acest model este unul de 2,0 litri, cu 16 valve, capabil sa produca 160 CP si cu un cuplu de 193 Nm.
Design
Avand in vedere ca aspectul robust si solid al modelului X-Trail anterior s-a bucurat de mult succes, producatorii au incercat sa nu paraseasca spiritul puternic al acestei masini. Trasaturile de baza ale "X-Trail-ness"-ului au fost incluse in designul noului SUV.
Aripi puternice, grilaj "fioros", profil dinamic, portiera din spate extinsa pana aproape de bara, stopuri inalte integrate in cadru, toate acestea dau soferului senzatia de protectie si de putere.
Interior
Culorile cu care interiorul noului X-Trail poate fi personalizat sunt: negru si gri, sau negru si beige-nisipiu, cu finisaje in nuante de argintiu si titaniu ce dau un aspect "tehnic" masinii. Materialele folosite sunt moi si confortabile in toate punctele in care soferul intra in contact cu masina.
Controalele sunt pozitionate in spatele volanului multifunctional, permitand o versatilitate crescuta a consolei centrale, care acum poate cuprinde un ecran de navigatie mai larg, pozitionat la nivelul ochilor.
Portbagajul este mult marit fata de seria anterioara a modelului X-Trail, avand acum capacitatea de 603 litri, cu 193 mai mult decat predecesorul sau.
In spiritul practic al acestui model, podeaua este facuta dintr-un material usor de curatat, si totusi nealunecos. Cateva linii iesite in relief asigura stabilitatea obiectelor, care astfel vor fi impiedicate sa "patineze" in timpul mersului. Pentru partea din spate, nu s-au folosit covoare, intrucat majoritatea cumparatorilor folosesc acest SUV pentru a transporta animale de companie sau obiecte mari, ca echipamente sportive.
Scaunele se pot lasa pe spate cu o inclinatie maxima de 7 grade, pentru a spori confortul pasagerilor, si se pot plia complet pentru transportul de obiecte voluminoase.
Dotari
Dotarile standard pentru fiecare versiune includ aer conditionat, patru oglinzi electrice, conectivitate bluetooth, airbaguri frontale si laterale, ABS si EBD. Ca optiuni, sunt disponibile faruri xenon, computer de bord cu navigatie prin satelit, camera pentru parcarea cu spatele.
"Noul X-Trail face tot ce facea si modelul original, insa cu mai mult stil si asigurand mai mult confort. Are performante chiar mai bune atat on-road cat si off-road, si are mai mult spatiu si mai multe dotari. Desi cumparatorii au spus ca le place X-Trail-ul original exact asa cum este, suntem siguri ca publicul va recunoaste noul X-Trail ca fiind destul de asemanator cu cel anterior, insa mult mai capabil si de o calitate mai buna. Am pastrat tot ce era bun din X-Trail-ul original, si am aprofundat aceste calitati", a declarat Brian Carolin, vicepresedinte senior pe departamentul de marketing al Nissan Europa.
Vezi mai multe imagini cu noul Nissan X-Trail.
Vezi clipul video cu prima aparitie a noului Nissan X-Trail la Salonul Auto de la Geneva.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook