Sandero, mezinul familiei Dacia
Scris de green pe 13-03-2008
O mică vedetă made in România, Sandero a creat în ultima vreme o adevărată nebunie în rândul consumatorilor din industria auto. Se vinde din decembrie 2007 în America de Sud sub sigla Renault, însă purtând noul logo Dacia a vizitat cele mai mari saloane auto din Europa şi urmează să se vândă pe vechiul continent. În luna iunie a acestui an va ajunge în sfârşit pe piaţa românească, asemeni fiului rătăcitor, întâmpinat fiind atât de uralele loganofililor cât şi de boscorodelile loganofobilor.
Vezi galeria de imagini cu Dacia Sandero
Sandero este un hatchback în două volume cu cinci uşi, cea de-a cincea versiune construită pe platforma Logan după berlină, break, furgon si pick-up. Cu un look aflat pe undeva la graniţa dintre Logan berlină şi Renault Clio, Sandero este destinat unul public mai tânăr, astfel că încearcă să ofere o imagine mai cizelată şi mai modernă.
Lungimea de 4,02 m, lăţimea de 1,75 m, ampatamentul de 2,59 m şi înălţimea de 878 mm plasează modelul Sandero, cu 25 de centimetri mai scurt decât berlina, la coada gamei Logan din punct de vedere al dimensiunilor. Între genunchii pasagerilor spate şi spătarele scaunelor din faţă rămâne o distanţă de 145 milimetri, iar la nivelul coatelor lăţimea este de 1.425 milimetri. Portbagajul are o capacitate de 320 de litri, extensibilă la 1.200 de litri prin rabatarea banchetei spate. În funcţie de versiune, bancheta se poate fracţiona în proporţie de 1/3 sau 2/3.
Pentru interior se pot alege patru variante de tapiţerie şi trei variante de tratament al planşei de bord. Confortul la volan este sporit de un sistem de direcţie asistată (manual pentru versiunile de intrare), scaun al şoferului reglabil pe înălţime şi în zona lombară, volan reglabil pe înălţime şi cu comenzi, şi sistem de climatizare.
Dotările de siguranţă activă includ ABS, sistem de asistenţă la frânarea de urgenţă (o premieră pentru Dacia, acest sistem reduce distanţa de frânare cu 20%) şi până la 4 airbag-uri (Sandero este de asemenea prima Dacie cu airbaguri laterale), în timp ce siguranţa pasivă este oferită de materiale ca tabla de oţel cu limite extinse de elasticitate, volanul cu armătură din magneziu şi planşa de bord din polipropilenă cu structură de tip fagure. Conform declaraţiilor oficiale, Sandero ţinteşte către un scor de 4 stele la testele Euro NCAP, faţă de cele trei stele obţinute de fratele mai mare, Logan sedan.
Sandero preia gama de motorizări a clasicului Logan: două propulsoare pe benzină (1,4 litri cu 75 cai putere şi 1,6 litri cu 90 cai) şi două diesel (1,5 litri cu 70 cai putere şi 1,5 litri cu 85 cai). Cel mai economic dintre motoare, dieselul de 70 cai putere, emite 120 de grame de CO2 la 100 km parcurşi.
Producţia hatchback-ului Sandero va începe la uzina din Mioveni în luna mai a acestui an, iar lansarea pe piaţa românească va avea loc în luna iunie. Până la finele anului, Sandero va fi disponibil pe 40 de pieţe din toată lumea. Pe piaţa românească, producţia este estimată la 5-600 de unităţi pe zi, însă, în funcţie de cerere, numărul de unităţi produse poate fi adaptat.
Preţurile pentru Sandero nu au fost anunţate încă oficial, însă conform unei declaraţii a lui Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia, acestea vor porni de la aproximativ 7.000 de euro şi nu vor depăşi 10.000 euro pentru versiunea cu echipări de top.
Sandero va trebui să se "bată" pe piaţa autohtonă cu preţurile competitive ale unor modele concurente ca Chevrolet Aveo (8.300 de euro pentru versiunea cu motor de 1,2 litri), Fiat Punto Clasic (8.754 euro pentru versiunea cu motor de 1,2 litri), Opel Corsa (9.730 euro pentru versiunea cu motor de 1,0 litri), Mazda2 (9.990 euro pentru versiunea echipată cu motor de 1,3 litri), Skoda Fabia (10.381 euro pentru versiunea cu motor de 1,2 litri), Renault Clio (10.451 euro pentru versiunea cu motor de 1,2 litri), Ford Fiesta (10.085 euro pentru versiunea cu motor de 1,2 litri) sau Kia Rio (10.713 euro pentru versiunea cu motor de 1,4 litri).
Unii îl numesc doar un Logan cu o altă pălărie, alţii îl văd ca pe un produs nou, cert este că noul model de la Dacia nu trece neobservat. Tu ce părere ai? Lasă un comentariu: a fi sau a nu fi Sandero?
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook
38 comentarii. Posteaza un comentariu
buna Scris de Anonim pe 30-03-2009 21:24
de ce nu este o masina buna multi spun ca este pana la urma pe cine sa mai crezi????
Slut Scris de ADY pe 08-01-2009 16:03
E 0 masina frumusica,cu un aspect placut si consum bun pt.marimea si spatiul oferit.Ideala pt.orasele aglomerate.Motorul este cam puturos lademaraj,dar se duce la drum.
SANDERO Scris de Anonim pe 25-09-2008 13:52
Voi nu va ganditi ca pentru roman si Dacia e buna?.....mai ales pentru drumurile noastre:((....si cred ca pentru omul de rand e foarte buna, pentru ca e usor de intretinut si nu trebuie sa dai milioane pentru un accesoriu......mie imi plca modelul si e chiar spatios interiorul......poate e un pic mai scumpa si iti poti cumpara o masina straina dar cand se strica care necesita mai multi bani?romanul romun ramane si sarac:((
SANDERO Scris de Anonim pe 18-09-2008 12:38
pana la urma kat konsuma sandero asta la 100km.????
sandero Scris de Anonim pe 31-08-2008 14:25
de unde bani
fiti seriosi Scris de Anonim pe 07-08-2008 00:56
ai dracu voi vi sa pus pata pe dacie!!!daca preferati nemti;plecati la nemti!!!uitati totusi locurile de munca pe care renault le-a adus in romania!!iar masina este acceptabila,comparati dacia cu audi vw ford dar 7000euro e scumpa daca ar veni cu pretu unui audi s-au alta dracie cred ca v-ati inpusca!!!mai grav ca mari comentatori snt lefteri!!
sandero Scris de Anonim pe 30-07-2008 15:17
cat naiba consuma la 100/km
cat consuma la 100 km Scris de Anonim pe 30-07-2008 15:15
vreau sa stiu cat consuma extra urban
Marfa masina Scris de Razvan pe 10-06-2008 11:26
E o masinuta super frumoasa .. acum nu stiu cum o fi la motor dak e ca dacia logan nu mai are rost sa ne uitam dupa ea.dar vreau sa apara sa vad mai repede cum este . Ms !!
Scris de Anonim pe 31-05-2008 20:37
nu cred ca isi merita banii
preţul ???? Scris de Anonim pe 30-05-2008 13:53
Motorizarea este învechită din start, de ce nu pun motorul renault 14 V16 care există.Materialul bordului la fel de proastă ca la Olcit.Sânt curios la consum.
pe calea cea buna Scris de Anonim pe 29-05-2008 12:01
Catre toti cei care mananca rahat despre Dacia oricare ar fi ea logan, sandero, etc si preamaresc automobilele nemtesti: Aveti idee ca Volkswagen si Audi nu mai sunt de mult nemtesti si se fabrica in Ungaria la low cost? Intrati intr-un service VW sa vedeti ce probleme au masinile vandute in Ro! Pace celor saraci cu duhul!
logan by renault Scris de Anonim pe 28-05-2008 19:56
Rahat frantuzesc ambalat de romani la Mioveni. Neamtul tot neamt ramane in automobile.
s-o vedem Scris de Anonim pe 18-05-2008 08:14
curios sa vedem cum arata pe viu si pretul ca in general arata bine pentru o Dacie
dacia sandero Scris de sorin pe 14-05-2008 21:23
cei care fac comentari deplasate ,sa se uite in buzunar au bani sa-si cumpere masina .
gunoi Scris de Anonim pe 13-05-2008 23:57
asta e masina lui Cocolino
eu imi iau doua Scris de Anonim pe 13-05-2008 15:09
la dimensiuni se apropie de ford fusion(4013/1950/1543), sandero(4020/1745/1534), are bot de nisan tilda si interior de... naiba stie.
si care vroiam sa-mi iau doua
Naspa Scris de Anonim pe 11-05-2008 18:46
Spatele arata prea voluminos pentru clasa la care se incadreaza.Eu sincer nu mi-as risca bani pe o asemenea trompeta in primul rand nici tripele spate nu se incadreaza cu design-ul caroseriei.Ar trebui sa mai lucreze putin la exterior ca sa poata prinde la romani din ce in ce mai pretentiosi.Si dupa cate stiu eu un model nou se lansaeaza si co motorizari noi.
Scris de Anonim pe 28-04-2008 01:47
daca la pitesti veneau nemtii era mult mai bine.n-as cumpara asa ceva.sa renunte sa mai vanda piesele schimb prin reteaua IATSA si sa se mai gandeasca si la preturi.cu loganul eu unul m-am lamurit.cu multumiri
Scris de Anonim pe 26-04-2008 12:27
Ma ii simpatica dar...............................tot in Romania va fi facuta si decat sa dai o groaza de bani pe una de-asta mai degrama un second nemtesc!
Dacie sport Scris de Sarpe pe 07-04-2008 18:58
Am tot vazut Dacia cum scoate modele peste modele, iar Sandero mi se pare ok dar mi-ar place sa vad un model în 3 usi, sport, cu un aspect mai agresiv, dedicata clientilor tineri nu numai masini pentu întreaga familie...pâna atunci nu ma gândesc sa trec pe la concesionarele Dacia...Salutari!
Sandero Scris de Anonim pe 06-04-2008 15:34
Sandero este un proiect foarte interesant si un nou capitol de succes pentru fuziunea Dacia-Renault.Cu pretul cu 500 euro mai ieftin la toate echiparile fata de varianta sedan (Logan) mai mult ca sigur se va bucura de un succes foarte mare in Romania. Masina redesenata pentru 2008 (desi in mare parte un clio hb).Urata sau frumoasa e o chestiune pur subiectiva.Un lucru este cert: E practica si ieftina. Varianta "laureate +" adica AC Servo,ABS 8,Inchidere,Geamuri si oglinzi electrice,faruri de ceata,2 difuzoare si casetofon etc se va situa max in jurul sumei de 8500 euro.Iar in avantajul marcii autohtone sa nu uitam sa enumeram taxele mult mai mici de Casco,RCA,taxa auto. O zi buna
latime masina Scris de vultur pe 04-04-2008 02:46
putin cam lata pentru garajele noastre de la bloc.La mine raman 4cm,cu oglinzile nerabatate,sa ma strecor in garaj;destul de enervant!!!!!!!!!
nu-mi displace Scris de curioasa pe 04-04-2008 02:40
poate totusi e o masina buna;mi-ar place in 3 usi,si daca nu e scumpa o cumpar!
sandero Scris de Anonim pe 03-04-2008 07:51
e jalnica si e o copie a lu clio....au dreptate cind au facut greva
sandero Scris de Anonim pe 03-04-2008 07:49
arata k draku si sunt tare curios de pret.............
Scris de Anonim pe 27-03-2008 09:19
merge. incet, incet ajungem si noi la performanta. arata placut masina asta
Scris de vali pe 27-03-2008 01:03
Simpatica la exterior caruta la interior.Rahat frantuzesc.
sandero Scris de Anonim pe 25-03-2008 11:36
stie cineva ce pret oficial are sandero?
Scris de Anonim pe 24-03-2008 09:43
sandero sa se compare cu fiesta clio fabia .nu prea cred .
matiz 2? Scris de Anonim 9 pe 23-03-2008 21:27
poate ia locul matizului
sa vedem loganul peste 10 ani Scris de Anonim 8 pe 23-03-2008 21:26
fiabila oare ca si loganul???
la fel Scris de Anonim 7 pe 23-03-2008 21:20
preturi mici da costuri mari de intretinere si accesorii scumpe.
pentru romani pare o solutie ieftina
arata binisor Scris de Anonim pe 23-03-2008 18:23
plm e Clio cel scurt cu numele Dacia
si kiar ca is plasticurile de tot rahatu'
numai materiale reciclate k la Gologan
in skimb preturile ar trebui sa fie dreak mai mici ca totusi e hatchback. in fine sa vedem mai intai ce stie ...
dacia sandero Scris de Anonim pe 21-03-2008 00:28
Aceeasi Marie dar cu alta palarie...o pacaleala...asa cum au facut francezii si pana acum...motorizarile nu au evoluat...in rest plastic ieftin si pretzuri max!!!
dacia sandero Scris de Anonim pe 20-03-2008 17:05
Arata ca un cacat.
Scris de Anonim pe 20-03-2008 10:11
Scepticii ar trebui sa se gandeasca la cum arata modelul oferit de Dacia inainte de venirea celor de la Renault. In momentul de fata, LOGAN reprezinta un mare pas inainte iar SANDERO da impresia de evolutie. Astept cu interes sa vad si eu primele modele pe strazi si eventual sa am posibilitatea de a testa masina. Oricum, la prima vedere, SANDERO ramane atractiva si sunt sigur ca in foarte scurt timp o vom vedea tot mai des pe sosele. Design-ul este foarte frumos. Bravo!
HELLooScris de DEREK pe 20-03-2008 04:21
Ramane de vazut cat de 'oky' va fi shi acesta... yo unul n-am o parere prea buna despre Renault in general... iar cat despre Logan... prefer sa nu comentez... .. . ! Oricum... bafta ! Preferabil ai fi cel diesel de 85 cp daca ar fi sa aleg intre motorizari ! Voi merge la drive test cu sigurantza !
Posteaza un comentariu
|
SFATUL ZILEI:
Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!
HOT STUFF
vezi si alte informatii importante
ANUNTURI SECOND HAND
FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI
Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!
Ultimele mesaje:
Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audiscris de victor56 pe 18 Oct, 10:34
Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoarescris de victor56 pe 23 Aug, 12:30
Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDIscris de victor56 pe 15 Nov, 12:25
REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTIscris de victor56 pe 30 Mar, 10:46
Service auto Bucurestiscris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47
Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seatscris de victor56 pe 07 Jul, 11:17
Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCIscris de victor56 pe 23 Apr, 09:12
Jante din aliaj si tabla - Vadreximscris de damyy2019 pe 08 May, 09:40
Anvelope de vara si iarna - Vadreximscris de damyy2019 pe 08 May, 09:40
Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22
scrie pe forum
|