Românii pot conduce, din această lună, cel de-al doilea SUV lansat sub sigla Volvo. Este vorba despre XC60, căruia producătorii şi-au propus să-i creeze o identitate puternică, un aspect impunător şi uşor de recunoscut, precum şi performanţe competitive în segmentul SUV-urilor medii. Şi, desigur, nelipsita siguranţă Volvo.
Silueta sculptată preia elementele de design ale conceptului omonim ce a făcut furori pe la saloanele auto internaţionale, de la Detroit şi până la SIAB. Garda la sol ridicată şi roţile mari, specifice segmentului SUV, se combină inedit cu linii fluide în stil coupé.
Piesa de rezistenţă a acestui model este nivelul de siguranţă, o premieră fiind
sistemul City Safety – o serie de tehnologii menite să reducă accidentele petrecute în aglomeraţia urbană. Acesta funcţionează la viteze mai mici de 30 km/h şi detectează pericolul unui impact cu autoturismul din faţă. City Safety acţionează frânele atunci când distanţa relativă de viteză faţă de vehicului din faţă este mai mică de 30 km/h.
Volvo a introdus în gama de echipări standard pachetul City Safety, după ce a efectuat un studiu care a revelat că trei sferturi din accidentele auto se petrec la viteze mici, în special din cauza şoferului care nu frânează înainte de coliziune.
Interiorul, sobru şi clasic ca aspect, oferă spaţiu şi confort pentru cinci persoane. Dotările diferă în funcţie de nivelul de echipare ales: Base, Kinetic, Momentum sau Summum.
Chiar de la nivelul de bază, clientul beneficiază de numeroase dotări de siguranţă: ABS, EBD, controlul tracţiunii şi stabilităţii, asistenţă la frânarea de urgenţă, asistenţă la urcare şi coborâre, sistem de control la răsturnare şi, bineînţeles, City Safety. Din oficiu mai sunt şi airbagurile frontale, laterale şi cortină.
Dacă nivelul Base include aer condiţionat, închidere centralizată cu telecomandă, geamuri şi oglinzi electrice şi jante de aliaj de 17 ţoli, în cazul versiunii de top, Summum, luxul merge până la echipări ca tapiţerie de piele, instrumente de bord de tip Watch Dial, scaune faţă încălzite, cu reglaj electric şi memorie, senzori de parcare, faruri Bi-Xenon adaptive şi jante de aliaj de 18 ţoli.
Preţurile pornesc de la 33.560 pentru varianta echipată cu motorul 2,4 D, cutie manuală şi nivelul Base şi ajung până la 46.565 euro pentru cei care optează pentru propulsorul pe benzină T6 şi nivelul Summum.
XC60 se construieşte la uzina Volvo Cars din Ghent, Belgia, şi face concurenţă modelelor ca BMW X3, Mercedes GLK şi Audi Q5, toate lansate recent în România cu preţuri de 30-40.000 de euro.
Vezi mai multe imagini cu Volvo XC60
Motoare si performante:
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook