10 moduri simple de a-ti ucide masina
Scris de green pe 28-11-2008
Desi multi isi trateaza masina ca pe o sora siameza de care nu se pot dezlipi, putini si-o inteleg si respecta cu adevarat, conducand cu adevarat grijuliu. Iata cateva din cele mai comune greseli, care scurteaza considerabil viata masinilor folosite frecvent:
1. Uleiul neschimbat. Uleiul este esential pentru buna functionare a masinii, insa nu toti stiu acest lucru si uneori ne imaginam ca daca masina are nevoie de 5 litri de ulei, acestia ii vor ajunge tot anul si nu e nevoie sa-l schimbam. Adevarul este ca uleiul se degradeaza, iar scaderea nivelului sau se datoreaza subtierii si arderii, sau pur si simplu scurgerilor. In plus, mici particule de metal sau praf se acumuleaza si formeaza reziduuri in ulei, care impiedica buna functionare a motorului. Statisticile arata ca peste 70% din masini au uleiul neschimbat la timp. Verificati regulat nivelul si calitatea uleiului de motor pentru a prelungi viata masinii si a micsora nota de plata de la service.
2. Presiunea incorecta a pneurilor. Din cauza caldurii acumulate in anvelope, presiunea pare mai mare decat este, astfel ca pneurile trebuie verificate "la rece". In plus, cand rotile nu sunt umflate bine, nu numai ca creste consumul, insa scade manevrabilitatea si creste distanta de franare. Astfel, umbland cu rotile dezumflate, nu numai ca uzam inutil masina, dar ne punem in pericol pe noi si pe cei care calatoresc in masina noastra.
3. Motorul turbo nu este lasat sa se raceasca. Tot mai multe masini de serie de pe piata au motoare turboalimentate, insa un lucru esential care multor proprietari le scapa este ca acestea au nevoie de o racire corespunzatoare, dupa ce au efectuat 200.000 de rotatii pe minut. Temperatura creata din numarul mare de rotatii arde uleiul, daca motorul este oprit imediat, astfel ca motorul va functiona in continuare fara lubrifiere, ceea ce il uzeaza rapid.
4. Viteze prea mari pe vreme rece. Motorul trebuie incalzit inainte de a porni la drum, iar lipsa acestui demers este cu atat mai nociva la temperaturi joase. Combustia devine eficienta abia atunci cand motorul ajunge la temperatura de functionare. O combustie ineficienta genereaza acizi si alte toxine care corodeaza motorul. Cel mai bun mod de a pleca de pe loc este sa lasi 3-10 secunde motorului sa se incalzeasca, dupa care sa pornesti incet, marind viteza gradual. Nu tura motorul la mai mult de jumatate pana cand acesta nu atinge temperatura operationala. Regula se aplica atat motoarelor vechi cat si celor moderne, cu convertor catalitic.
5. Calatoriile scurte. Problema cu aceste deplasari este ca motorul nu apuca sa atinga temperatura operationala iar uleiul nu ajunge la vascozitatea optima pentru o librifiere eficienta. Nici catalizatorul neincalzit nu va functiona la eficienta maxima, ceea ce ii va scurta viata. De aceea, daca distanta este mai mica de 1-2 km, mai bine fa un mic exercitiu si mergi pe jos, nu va dura mai mult de 15-20 de minute.
6. Prea multe rotatii pe minut. La turatii foarte mari, motorul este foarte solicitat iar componentele se misca la viteza lor maxima, ceea ce va accentua orice mic dezechilibru in motor. Cu cat este mai vechi motorul, cu atat ar trebui turat mai cu masura. Zona la care ar trebui sa ne limitam este pe la doua treimi din capacitatea acestuia.
7. Mana pe schimbator. Multi considera ca sofatul cu mana pe schimbator previne uzura prematura a acestuia, insa in realitate orice mica presiune ajunge la selectorul de viteze, care va reactiona chiar si imperceptibil, uzandu-se prematur.
8. Piciorul pe ambreiaj. Sa calci in continuu ambreiajul il va impiedica sa fie angajat complet atunci cand este necesar. Discul de ambreiaj va tinde sa alunece, si se va uza mai repede. O alta idee neinspirata este sa nu calci ambreiajul in trafic, la semafoare, caci atunci cand nu este apasat preseaza pe mufa de debreiere, care va ceda in cele din urma.
9. Treapta de viteza necorespunzatoare. Nimic nu uzeaza mai tare un motor decat rularea in treapta nepotrivita: una prea inalta uzeaza mecanismul biela-manivela, in timp ce o treapta inferioara atunci cand nu este cazul suprasolicita valvele si camele.
10. Masina murdara. Coroziunea se instaleaza mai usor atunci cand masina este constant prafuita sau acoperita de noroi. O spalare riguroasa pe luna si un strat de ceara de calitate (nu polis) va preveni eficient coroziunea caroseriei.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook
12 comentarii. Posteaza un comentariu
mohntage, sehr schö Scris de Welcome pe 09-05-2016 04:48
mohntage, sehr schön. fein, dass du die anregung aufgegriffen hast und dich nicht auf öerirteichssche gerichte beschränkst. freu' mich auf viele mohntage!
RossK, Been reading Scris de Kaedon pe 07-05-2016 15:38
RossK, Been reading Maimonides lately? Ha, my favourite book by Strauss is on the Laws and reveals Mr. M as the first Straussian. But I still have a soft spot for the guy from Chicago and don't believe he would have approved Mr. Mo9#na&g3r;s deal with the Quadaffis.
varza Scris de Anonim pe 16-03-2016 16:43
este scris de cineva care habar nu are d masini !
p.s nu exista 200.000 de rotatii pe minut la nici o masina din lume !
Hello! This really i Scris de Suman pe 26-10-2015 23:17
Hello! This really is kind of off topic even so try taknig some assistance coming from a recognized website. Is it challenging to create your individual blog? I'm not consequently techincal however i could number items out there quite rapidly. I will be thinking about building my own, personal however i am doubtful how to start. Are you experiencing any kind of factors as well as suggestions? Thanks a lot http://ivrzwt.com [url=http://hgwkzdklq.com]hgwkzdklq[/url] [link=http://tvekeibpm.com]tvekeibpm[/link]
Salut Andrei. Frumos Scris de Honey pe 25-10-2015 11:30
Salut Andrei. Frumos videoclip,iar vclioe sunt comice.. Știam despre fonturi și glife,eensă cu toate acestea am citit cu placere articolul de fata..Chiar uitasem ca a fost vineri și era ziua videoclipului,eensă e ok și acum,mi-a plăcut sincer! Te aștept din nou. O duminica agreabila een continuare! STIMA.
Nu mă eendoiesc că ş Scris de Kero pe 25-10-2015 03:08
Nu mă eendoiesc că ştiai ce-i acela un font ori o glifă, ctitorii acsueti blog dovedind eencă o dată după mutarea pe .com că sunt la fel de bine pregătiţi precum semnatarul articolelor. @Cristian Silaghi Cred că putem să-l eentrebăm, poate face o versiune şi pentru sistemele de operare. Mie deja Windows 8 eemi sună uşor hipster, obişnuit fiind mai degrabă cu rigoarea Windows-ului 2000 sau XP cu interfaţă clasică. http://wfkjpgessb.com [url=http://pjgsowtlwh.com]pjgsowtlwh[/url] [link=http://nxgqaisymsm.com]nxgqaisymsm[/link]
nu folosesc Scris de Lucy pe 23-10-2015 13:57
nu folosesc carema la rezolutie maxima, din 12 Mp folosesc maxim 6, rar o duc pana la capat, daca am pentru ce; aici nu m-au tinut foarfecile sa tai la mult, numai flentece de astea am reusit sa adun, dar promit sa pun si poze ... intregi :)@jane, mesagerului i s-a stricat camionul si, in momentul in care l-a putut porni, l-a tinut 2 zile fara sa-i opreasca motorul, ca risca sa nu-l mai porneasca iar. nu tot camionul, doar clasica geanta cu dulciuri 'din germania' la care inca mai tinem, parca are gustul ala de demult, nu gramezile violete si stacojii din carrefoururile si realurile noastre de azi. in care geanta a fost si carema cu care ma joc acum.@Orin, multumesc! e o joaca placuta, timp sa fie
nu folosesc camrea l Scris de Enrique pe 22-10-2015 12:18
nu folosesc camrea la rezolutie maxima, din 12 Mp folosesc maxim 6, rar o duc pana la capat, daca am pentru ce; aici nu m-au tinut foarfecile sa tai la mult, numai flentece de astea am reusit sa adun, dar promit sa pun si poze ... intregi :)@jane, mesagerului i s-a stricat camionul si, in momentul in care l-a putut porni, l-a tinut 2 zile fara sa-i opreasca motorul, ca risca sa nu-l mai porneasca iar. nu tot camionul, doar clasica geanta cu dulciuri 'din germania' la care inca mai tinem, parca are gustul ala de demult, nu gramezile violete si stacojii din carrefoururile si realurile noastre de azi. in care geanta a fost si camrea cu care ma joc acum.@Orin, multumesc! e o joaca placuta, timp sa fie
probleme ford focusScris de aurora pe 30-09-2012 10:09
de ce mi se tureaza motoru cind masina e pe liber
asta daScris de opel pe 11-11-2011 18:30
primadata sa se faca drumurile noastre toate dupa aceea reguli nu?
10 MODURI..... Scris de Anonim pe 05-12-2008 11:22
EXCELENT ARTICOLUL, DAR ROMANII SPUN..........MERGE SI ASA SI VEDETI CATE NENOROCIRI SE PETREC.
De retzinut.. Scris de Alehandro pe 02-12-2008 20:18
Intradevar,cele mentzionate in articol sunt perfect adevarate!!!Dar trebuia mentzionata si pregatirea de iarna,condusul adecvat in acest caz si inca ceva...unele tipuri noi de masini,nu au scut motor...dar se gaseste la shop..montarea e ieftina,insa te salveaza de mari probleme,mai ales cand dai de o gura canal fara capac!!Alexandru
Posteaza un comentariu
|
SFATUL ZILEI:
Daca simti un miros urat in masina apeleaza la serviciul de igienizare a instalatiei de aer conditionat auto! Preturi de la 49 lei / masina!
HOT STUFF
vezi si alte informatii importante
ANUNTURI SECOND HAND
FORUM - DISCUTII DESPRE MASINI
Ai intrebari, nelamuriri sau probleme cu masina? Scrie-le pe forum si vei primi raspuns de la membrii si administratorii nostri!
Ultimele mesaje:
Reparatii injectoare 1.6 TDI SIEMENS - Vw, Audiscris de victor56 pe 18 Oct, 10:34
Reparatii Injectoare - Reconditionari Injectoarescris de victor56 pe 23 Aug, 12:30
Reparatii Injectoare Pompa Duza 1.9 TDI - 2.0 TDIscris de victor56 pe 15 Nov, 12:25
REPARATII INJECTOARE OPEL ASTRA 1.7 CDTIscris de victor56 pe 30 Mar, 10:46
Service auto Bucurestiscris de cezarculetu78 pe 30 Jul, 10:47
Reparatii injectoare Vw, Audi, Skoda, Seatscris de victor56 pe 07 Jul, 11:17
Reparatii Injectoare Logan 1.5 DCIscris de victor56 pe 23 Apr, 09:12
Jante din aliaj si tabla - Vadreximscris de damyy2019 pe 08 May, 09:40
Anvelope de vara si iarna - Vadreximscris de damyy2019 pe 08 May, 09:40
Cauciucuri de vara si iarna - Premium sau Buget ?scris de damval2019 pe 26 Mar, 09:22
scrie pe forum
|