Lovitura teribila de imagine pentru Politia Rutiera: in primele sase luni ale anului, integral sau in parte, aproape jumatate din plangerile formulate impotriva proceselor-verbale de constatare a contraventiilor la regimul circulatiei rutiere au fost admise de instanta. Datele vin chiar de la seful Directiei Politiei Rutiere (DPR), comisarul-sef Gino - Theodor Bosman, care a declarat, ieri, ca instantele de judecata au respins 57,62% din plangeri si au admis 34,59% din plangeri.
De asemenea, au fost admise in parte 7,77% din plangeri, fara a se anula procesul-verbal, prin reducerea cuantumului amenzii, inlocuirea amenzii cu avertisment si prin anularea sau inlocuirea unor sanctiuni complementare.seful DPR a declarat ca "greselile se fac atat de catre factorul uman - agentul constatator, cat si din cauza mijloacelor tehnice folosite - limite ale programelor informatice, calitatea slaba a imaginilor surprinse de camerele de supraveghere".
In conditiile in care s-au cheltuit milioane de euro pentru sisteme de supraveghere video prezentate cu mare tam-tam ca mari realizari in domeniul sigurantei rutiere si al prevenirii accidentelor, declaratia comisarului-sef Bosman pare sa scoata la iveala fata nevazuta a unor proiecte derulate de Politia Romana in ultimii ani.
Cum era de asteptat, seful Politiei Rutiere acuza si reaua-credinta a soferilor care contesta procesul-verbal nu pentru ca n-ar fi vinovati, ci pentru ca au neaparata nevoie sa poata circula in continuare pe drumurile publice: "S-a constatat ca plangerile indreptate impotriva proceselor-verbale de constatare a contraventiilor la regimul circulaţiei, de regula, nu sunt facute pentru a se evita plata amenzilor, care, achitate in termen de doua zile lucratoare, insumeaza jumatate din minimul amenzii, deci o suma relativ mica.
Prin plangere se urmareste, in principal, redobandirea permisului de conducere. Prevederile legale in vigoare ii incurajeaza pe conducatorii auto contravenienţi sa depuna plangere, chiar daca sunt siguri de faptul ca, dupa pronunţarea hotararii judecatoresti definitive, nu vor avea castig de cauza, scopul acestora fiind menţinerea imediata - dupa consumarea contravenţiei - a dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice."
Evident, comisarul-sef Gino Bosman recunoaste si el ca imaginea Poliţiei Rutiere este grav afectata: "Acest fapt, impreuna cu lipsa unor mijloace eficiente de punere in executare a amenzilor, constituie elemente care provoaca, in timp, slabirea rolului coercitiv-educativ pe care il au sancţiunile contravenţionale". De altfel, prejudiciile suportate de Poliţie, prin pierderea proceselor, sunt doar de natura morala, intrucat banii proveniţi din amenzi intra in bugetele locale.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook