Uniunea Europeana poate impune restrictii severe in ceea ce priveste folosirea aerului conditionat de catre soferi, pentru a reduce emisiile de hdrofluorocarbonati. Regulile discutate in prezent de UE pentru productia de instalatii de aer conditionat in conditii mai prietenoase fata de mediu ar putea creste exponential costurile acestei echipari.
Un rol in reducerea emisiilor il joaca taxele din tari ca Marea Britanie, care mai nou se calculeaza in functie de nivelul de emisii de CO2. Masinile care emit mai putin de 100 g CO2 la 100 km parcursi sunt scutite de taxa suplimentara de poluare, ceea ce a impulsionat mai multi producatori sa construiasca vehicule ecologice. De exemplu, Volkswagen
a revizuit recent modelul Polo BlueMotion, reducand nivelul de emisii de la 104 la 99 g de CO2 la suta de kilometri. O parte din emisii au fost eliminate prin eliminarea instalatiei standard de climatizare. Versiunea originala Polo BlueMotion este inca disponibila, insa in Marea Britanie implica taxe de 50 de lire pe an.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook