Actele care vin din strainatate o data cu autoturismul pe care il doriti sint cele mai importante. Lor li se adauga insa alte zeci de hirtii.
Masini second-hand din strainatate pot cumpara si cei care nu au posibilitatea de a se deplasa la fata locului. In acest scop exista o puzderie de dealeri auto, mai cunoscuti sub denumirea de samsari de masini. Sint insa si parti negative. In anunturile din ziare, de pe Internet sau in tirgurile auto, majoritatea autoturismelor de vinzare sint neinmatriculate si recent importate. O oferta care pare mana cereasca se poate transforma in calvar, in cazul in care cumparatorul nu este atent la citeva aspecte importante ale tranzactiei.
In primul rind, atentie sporita la actele care vin o data cu masina. Acestea trebuie neaparat sa contina
cartea masinii din tara de origine, unde sint inscrise toate caracteristicile autoturismului, inclusiv norma sa de poluare, pe baza careia se va stabili nivelul taxei de prima inmatriculare.
Este recomandat ca, in momentul tranzactiei, cumparatorul sa primeasca si
contractul original prin care dealerul a intrat in posesia masinii in tara de origine. Aceste documente contin informatii cruciale; spre exemplu, daca autoturismul are defectiuni tehnice, daca a fost avariat si daca fostul proprietar ofera garantii. Contractul este redactat in limba tarii de provenienta. In momentul in care autoturismul intra in posesia dealerului, acesta trebuie sa-si declare noul bun la administratia financiara din Romania pentru a plati impozitul aferent. Iar atunci cind masina este instrainata, dealerul trebuie sa ofere cumparatorului si un
certificat financiar care sa ateste plata acestui impozit.
O alta problema o poate constitui
valabilitatea numerelor de inmatriculare provizorie. Atunci cind dealerul intra cu masina in tara, acesta obtine un set de numere provizorii (numerele rosii) valabile pe o perioada de 30 de zile. Mare atentie ca aceste numere sa nu fie expirate la momentul tranzactiei sau sa nu expire in scurt timp. Nu uitati sa cereti dealerului si setul de numere cu care masina a fost inmatriculata in strainatate. Dupa efectuarea inspectiei tehnice si obtinerea cartii masinii va trebui platita taxa de prima inmatriculare. In cazul in care numerele provizorii expira pina la data programarii la RAR, exista doua posibilitati: apelarea la o platforma cu care sa fie transportat autoturismul sau obtinerea de noi numere provizorii. Cea din urma solutie este mai putin viabila deoarece solicitantul trebuie sa dovedeasca la Politie ca are intentia de a inmatricula autoturismul pe numele sau. Urmatorul pas consta in plata impozitului aferent noului proprietar. Pentru aceasta este necesara prezentarea certificatului fiscal obtinut de la dealer. In cazul in care acesta lipseste, noul proprietar va trebui sa plateasca si sumele aferente impozitului datorat de dealer si eventual o amenda.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook