In vreme ce primarul general Videanu promite, imagineaza pasaje si gradini suspendate, schimba bordurile acolo unde s-au mai schimbat in urma cu o luna, timp de doua zile experti ai Comisiei Europene prezinta autoritatilor dambovitene solutii pentru fluidizarea traficului tot mai aglomerat din Capitala. Ei prezinta variantele aplicate in celelalte tari din blocul comunitar, care s-au confruntat cu aceeasi problema dupa aderare.
Bucurestiul, mai ales acum in preajma sarbatorilor de iarnas este un imens furnicar de oameni si de masini. Care stau. Pentru ca, pe soselele de pe malul Dambovitei se sta, se injura, mai putin se circula. De parca n-ar fi nici pe departe asa de tragi- comica, cum vrem noi sa para. Ce suntem si noi asa prapastiosi, ca strazile arata chiar bine… cu noile borduri. Ei bine, primarul Videanu a prezentat principalele masuri luate de Primaria Capitalei pentru fluidizarea traficului in Bucuresti. Care masuri, va veti intreba, ca suntem plini de masuri? Pe asta n-ati auzit-o: "Vrem sa introducem o functionare multiprogramata a intersectiilor, in functie de traficul studiat". Pana aici e bine, n-am inteles nimic. Si nici o analiza pe text nu ne-ar ajuta prea mult. Primarul si-a prezentant un soi de bilant, adica maretele realizari ale municipalitatii in fluidizarea traficului rutier.
"Am cerut, cu prioritate, ca reprezentantii Comisiei Tehnice de Circulatie sa avizeze toate propunerile venite de la sectoare, privind imbunatatirea conditiilor de trafic in Bucuresti. La nivelul administratiei strazilor, numai anul acesta au fost introduse sensuri unice pe 70 de strazi. Avem in vedere zi de zi rezolvarea problemei traficului. Vrem sa introducem o functionare multiprogramata a intersectiilor, in functie de traficul studiat, dar asta nu poate sa rezolve definitiv problema traficului, ci doar sa amelioreze in anumite zone", si de aici, banuim ca oricum nu va mai intereseaza… pentru ca nu se vede.
O alta inovatie - si asta venita tot in vederea eliminarii problemelor legate de trafic este si implementarea programului de panouri de orientare, si cica au si aparut prin Bucuresti vreo 70 de astfel de panouri. Primarul Capitalei a tinut sa precizeze ca nu este in conflict cu niciun primar de sector si chiar saluta initiativele acestora, prin care isi asuma responsabilitatile pe care le au pe infrastructura secundara si tertiara a Bucurestiului, pentru a veni in completarea eforturilor Primariei Generale pentru fluidizarea traficului in Capitala.
Nimic mai laudabil, dar socoteala de la televizor nu se potriveste cu cea din trafic. Cu cateva seri in urma, primarul Videanu facea o declaratie de bun simt. Si anume, ca nu exista capitala europeana care sa nu se confrunte cu probleme legate de trafic. Da, dar ei nu au un primar ca al nostru, care gaseste intodeauna solutii. Cum ar fi spre exemplu incurajarea transportului public, in detrimentul masinilor personale. Dar este o responsabilitate tripla, este de parere Videanu. Primariile de sectoare, Primaria generala si Ministerul Transporturilor - acestia sunt cei care au in maini traficul din Bucuresti - ar trebui, in consecinta, sa-si imparta vina pentru situatia actuala.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook