"Masina casei" se vinde cel mai bine in Germania, Italia, Franta, dar si in Romania. Dintre marile piete auto europene, britanicii au optat pentru Ford, spaniolii pentru Citroën, iar rusii pentru Chevrolet.
Alaturi de Franta si de Italia, Romania face parte dintre statele in care o singura marca reuseste sa concentreze peste 20% din piata auto, in conditiile in care vinzarile de masini de la noi sint de 7-8 ori mai mici decit in celelalte doua tari, potrivit unui raport al Asociatiei Constructorilor Europeni de Autovehicule (ACEA). Chiar daca se afla in scadere abrupta de la un nivel de 37,8% la sfirsitul primelor noua luni din 2006, cota de piata a Dacia a ajuns la 28,2% in acelasi interval din 2007. Cu un singur model, in diferite variante de caroserie (berlina, break - denumit MCV - si autoutilitara Van), Logan a fost cumparat in primele noua luni, numai in Romania, de 74.818 clienti. Numarul acestora a scazut in acest an fata de 2006, cind a ajuns la 80.967. Piata totala a autovehiculelor comercializate in Romania in perioada ianuarie-septembrie a acestui an se situeaza la acelasi nivel cu cea din Austria, de peste 265.000 de unitati. Volkswagen este cea mai bine cumparata marca de masini in Austria, unde a vindut peste 43.600 de unitati, in scadere insa cu 7%. Cota de piata detinuta de Volkswagen in Austria depaseste 16,4%. Cel mai cumparat model este VW Golf, cu 12.900 de unitati, in scadere cu 5,8% fata de 2006.
Intr-o piata de peste 2,1 milioane de autovehicule, Fiat si-a adjudecat in Italia o cota de 26,28%, se arata in raportul ACEA. Cel mai concludent exemplu pentru Italia il reprezinta vinzarile modelului Punto, de 182.725 de unitati. Aceasta masina se vinde in Peninsula mai bine decit toate modelele oricarei alte marci luate la un loc.
Cu o piata care depaseste 1,9 milioane de autovehicule, Franta este dominata de Renault, care detine o cota de 23,73% cu cele 453.000 de masini noi comercializate in primele noua luni din acest an. Aceasta cifra e de patru ori mai mare decit numarul masinilor Volkswagen cumparate de francezi. Numai din modelul Clio 3 au fost comercializate peste 136.000 de unitati. Ceilalti doi constructori francezi, Peugeot si Citroën, au vindut 323.973, respectiv 258.369 de unitati. Singurul model care a reusit sa fie vindut in peste 100.000 de unitati in Franta a fost Peugeot 207, cu 105.143 de exemplare.
In Germania, rolurile se inverseaza in favoarea producatorilor locali. Compania Volkswagen vinde la ea acasa de 4,6 ori mai multe masini decit francezii de la Renault si de doua ori mai mult decit concurentul Opel. Potrivit ACEA, numarul de autovehicule Volkswagen cumparate in perioada ianuarie-septembrie 2007 in Germania a ajuns la 486.469 de unitati, in timp ce Opel a vindut 223.641 de unitati. Nemtii au cumparat 105.000 de masini Renault, 74.500 de autovehicule Peugeot si peste 65.000 de masini Citroën. Cota de piata detinuta de Volkswagen in primele noua luni a fost de 18,82%.
Preferintele britanicilor in materie de masini inclina balanta inspre autovehiculele Ford. Marca americana a realizat in Marea Britanie vinzari de 353.500 de masini in primele trei trimestre din acest an, unde detine o cota de piata de 15,8%. Primele doua locuri in clasamentul vinzarilor pe modele sint disputate de Vauxhall/Opel Astra, cu 94.990 de unitati, si Ford Focus, cu 94.000 de unitati. Locul al treilea in functie de volumul vinzarilor este ocupat de un alt model Ford. Britanicii au cumparat in noua luni peste 87.600 de masini Fiesta.
In Peninsula Iberica, cea mai cumparata marca de masini din Spania este Citroën, cu 154.900 de unitati si o cota de piata de 10,6%. Locul secund in clasamentul pe marci apartine Renault, cu 143.000 de masini comercializate in perioada ianuarie-septembrie 2007. Cu toate acestea, cel mai bine cumparat model este Ford Focus, care a atras 46.200 de clienti spanioli, fiind urmat de Citroën Picasso, cu 43.300 de unitati. In Portugalia, unde piata auto totala este mai mica decit in Romania, Renault detine 13,1% din piata, cu vinzari de 27.850 de masini. Clio este cel mai bine cumparat model, cu aproape 11.100 de unitati, fiind secundat de Opel Corsa, cu 10.150 de exemplare.
Rusii si ucrainenii stiu una si buna, pe ambele piete, Chevrolet fiind lider de vinzari. Dintr-o piata de peste 1,9 milioane de autovehicule, Chevrolet controleaza 6,9% din vinzarile de masini din Rusia, cu un total de 131.650 de unitati si o crestere uriasa in primele noua luni din 2007, de peste 70%. Cei mai importanti concurenti pe piata ruseasca pentru marca Chevrolet, care apartine General Motors, sint Ford, cu 115.200 de unitati vindute, si Toyota, care a comercializat 113.600 de masini. Cel mai cumparat model de catre clientii rusi este Ford Focus, cu 59.800 de unitati, fiind urmat de Chevrolet Lacetti, cu 54.300 de exemplare. Chevrolet controleaza 7,8% din piata ucraineana de aproape 400.000 de autovehicule, unde a inregistrat vinzari de 30.900 de unitati. Cu doar un singur model, Kalos, care s-a vindut in peste 17.200 de unitati, Chevrolet realizeaza aproape aceleasi vinzari pe care le raporteaza toate modelele Toyota luate la un loc in Ucraina.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook