Colapsul vânzărilor la maşini noi venit pe fondul crizei financiare i-a determinat pe aproape toţi dealerii şi importatorii de maşini noi să-şi revizuiască programul de oferte, pentru a putea supravieţui pe o piaţă aflată într-o pantă descendentă. Odată cu demararea Programului de înnoire a parcului auto s-a sperat într-o redresare a vânzărilor, însă interesul românilor pentru "Rabla" a fost aproape inexistent în primele luni. Astfel, importatorii au fost nevoiţi să ia măsuri draconice de ajustare a ofertelor, având în vedere că riscul nu era să iasă pe minus la vânzări, ci să nu mai intre în faza a doua a programului Rabla, fiind condiţionaţi de rezultatele pe care le vor avea în această primă etapă.
Am analizat ofertele de bază ale celor mai căutate mărci de pe piaţă şi raportul preţ (cu TVA) – dotare standard, şi am constatat că dealerii au încercat să ofere un cost cât mai mic pentru un pachet minim, astfel încât să poată lua faţa Daciei, principalul competitor.
Fiat Panda – cel mai ieftin model
Cea mai bună ofertă la Dacia Logan este de 5.900 euro pentru un motor pe benzină de 1,4 litri şi 75 CP. Echiparea este la fel de "subţire" ca şi preţul: doar ABS cu AFU, airbag frontal şofer, încălzire-ventilare cu 4 viteze, scaune cu reglaj longitudinal şi al spătarului. Pentru jante de aluminiu, geamuri electrice, airbaguri laterale faţă şi pasager, direcţie asistată hidraulic, proiectoare ceaţă trebuie adăugaţi peste 1.000 euro la preţul iniţial. La Sandero, cea mai ieftină versiune costă 6.890 euro, însă dotările sunt asemănătoare Loganului, dar modelul are un avantaj pentru aspect.
Totuşi,
cea mai ieftină maşină din programul Rabla o au cei de la Autoitalia – un Fiat Panda de 5.500 euro. Motorul este mai mic şi mai economic, doar 1,1 litri şi 54 CP, iar dotările standard includ sistem de recirculare aer, sistem Follow me Home, scaune culisante pentru şofer şi pasager, însă pentru ABS şi EBD, închidere centralizată sau aer condiţionat trebuie să plătiţi suplimentar.
Mult mai avantajoasă este oferta pentru Fiat Albea, 5.700 euro în varianta standard şi 6.236 euro în varianta Confort, model cu motor de 1,4 litri şi 77 CP, în preţ fiind incluse printre altele închidere centralizată, servodirecţie, faruri cu halogen, sistem antifurt şi antiincendiu, însă ABS-ul este tot opţional.
Noul Symbol de la Renault este cea mai avantajoasă ofertă a importatorului, 6.500 euro pentru modelul standard cu propulsor pe benzină de 1,2 litri şi 75 CP, având printre dotările de bază ABS şi scut protecţie motor, dar servodirecţia, aerul condiţionat şi geamurile electrice rămân opţionale. Citroen a intrat în program cu toate modelele, însă
C1 în trei uşi intră în topul celor mai ieftine, cu 6.859 euro pentru versiunea de motorizare pe benzină 1,0 litri şi 68 CP, având standard ABS, dublu airbag faţă, geamuri electrice faţă, închidere centralizată. Aceeaşi versiune cu caroserie în cinci uşi costă 7.190 euro.
Hyundai i10, micuţa care s-a bucurat de fani în vreme de criză datorită dimensiunilor reduse şi costurilor mici de întreţinere, este disponibilă în programul Rabla la un preţ de 7.400 euro având standard ABS, aer condiţionat manual, servodirecţie, sistem de blocare a uşilor din spate, la un propulsor pe benzină de 1,1 litri şi 67 CP.
Astra 1,4 cu 90 CP – cea mai puternică dintre cele ieftine
Chevrolet Spark costă 5.832 euro pentru cel mai mic motor, doar 0,8 litri la 51 CP, dar vine echipat cu aer condiţionat, airbag şofer, geamuri electrice faţă, servodirecţie şi închidere centralizată. Mai puternic, Chevrolet Aveo Sedan cu motor de 1,2 litri şi 72 CP, echipat cu aceleaşi dotări standard, costă 6.494 euro. La Opel, oferta începe de la 7.999 euro pentru Astra 1,4 litri şi 90 CP, având standard ABS, oglinzi şi geamuri electrice, servodirecţie, închidere centralizată cu telecomandă.
Fabia Avantaj este cel mai ieftin model Skoda, cu 7.990 euro pentru un propulsor de 1,2 litri, 60 CP şi airbaguri şofer şi pasager, ABS, sistem reglaj moment motor, frânare Dual Rate sau aer condiţionat semiautomat în dotarea standard. La Ford, noul Ka are un preţ de pornire de 8.500 euro cu TVA, pentru motorizarea pe benzină de 1.2 litri şi 69 CP, având standard ABS, servodirecţie, airbag şofer şi pasager, aer condiţionat. Un motor mai mic dar mai puternic este oferta standard la Mitsubishi, care porneşte de la 8.900 euro pentru Colt de 1,1 litri şi 75 CP, cu geamuri electrice, servodirecţie, aer condiţionat, închidere centralizată cu telecomandă, comenzi audio pe volan, ABS şi EBD, airbaguri frontale şi laterale faţă.
Top 10 cele mai ieftine oferte pentru "rabla"
1.
Fiat Panda 1,1 l 54CP - 5.500 euro
2.
Fiat Albea 1,4 l 77CP - 5.700 euro
3.
Chevrolet Spark 0,8 l 51CP - 5.832 euro
4.
Dacia Logan 1,4 l 75 CP - 5.900 euro
5.
Chevrolet Aveo 1,2 l 72CP - 6.494 euro
6.
Renault Symbol 1,2 l 75CP - 6.500 euro
7.
Citroen C1 1,0 l 68CP - 6.850 euro
8.
Dacia Sandero 1,4 l 75 CP - 6.890 euro
9.
Hyundai i10 1,1 l 67CP - 7.400 euro
10.
Fiat Punto Classic 1,2 l 60CP - 7.469 euro
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook