De luna viitoare, incep lucrarile de modernizare a Centurii Capitalei, care vor dura doi ani. "Lucrarile de largire a drumului la patru benzi vor incepe intre Chitila si Voluntari, pe o distanta de circa 21 km", afirma ministrul transporturilor, Ludovic Orban.
Centura Captalei, o sosea care a inghitit zeci de milioane de euro in ultimii ani, este locul unde zilnic sute de soferi se tårasc bara la bara. Calvarul celor care vor sa evite „haosul“ din Bucuresti se va termina peste aproximativ doi ani, afirma autoritatile. In acest timp, se vor derula lucrari de modernizare, in valoare de aproximativ 70 milioane de euro. Largirea centurii Capitalei la patru benzi, un proiect de pe vremea fostului ministru PSD Miron Mitrea, ar fi trebuit sa fie finalizat din 2005. Potrivit ministrului transporturilor, Ludovic Orban, se pregateste inceperea lucrarilor pentru largirea la patru benzi a partii de nord a centurii, in lungime de 21 km.
Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, ne-a declarat ca lucrarile la centura veche a Capitalei vor incepe luna viitoare. „Au fost derulate trei licitatii pentru largirea la patru benzi a partii de nord a centurii Capitalei. Dupa obtinerea autorizatiilor de constructie si dupa finalizarea procedurilor de expropriere, vor incepe lucrarile. Pana la sfarsitul lui 2009, legatura intre autostrada Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta va fi la nivelul a patru benzi de circulatie“, a spus Ludovic Orban.
Startul lucrarilor, intre Chitila si Voluntari
Proiectul de modernizare a centurii de nord a Capitalei se va întinde pe o distanta de aproximativ 21 km între Chitila si Voluntari. „In prima faza, lucrarile de largire la patru benzi vor atrage investitii de pâna în 150 milioane de lei (circa 50 milioane de euro), urmând ca, ulterior, suma sa fie majorata în functie de valoarea lucrarilor. In total, valoarea lucrarilor va fi de circa 70 milioane de euro“, a mai declarat ministrul transporturilor. Lucrarile la centura de nord a Capitalei ar fi trebuit sa înceapa de anul trecut, dar Guvernul nu a alocat fonduri. În acest an, sumele pentru largirea centurii se vor aloca din Fondul de Dezvoltare, ne-au spus reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
Trei firme straine vor largi centura
Cele trei contracte de largire la patru benzi a centurii au fost castigate de consortiul Alpine Mayreder-FCC Construction, Romstrade si Aktor. „De la Voluntari, respectiv autostrada Bucuresti – Cernavoda, pana aproape de intersectia cu DN1, lucreaza firma Romstrade. Tronsonul se intinde de la kilometrul doi pana al kilometrul 12 si va avea o valoare de circa 30 milioane de euro“, ne-a declarat Alexandru Bogdan Pintilie, director al Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Bucuresti. Potrivit acestuia, austriecii de la Alpine Mayreder, in asociere cu portughezii de la FCC Construction, vor construi podul hobanat peste calea ferata in zona DN1. „Pentru traversarea pachetului de linii de cale ferata din zona DN1, intersectie cu centura Bucurestiului, se are in vedere realizarea unui pod suspendat cu cabluri de sustinere inclinate. In aceasta zona este sufocat traficul pe centura. Contractul va avea o valoare de aproximativ 31 milioane de euro“, ne-a mai spus seful DRDP Bucuresti.
Intre Chitila si DN1, de largirea la patru benzi a centurii Capitalei se va ocupa compania greceasca Aktor. „Urmeaza sa semnam contractul cu compania Aktor. Lucrarile vor dura 24 de luni de la data semnarii contractului, iar garantia lucrarilor va fi de 36 de luni“, a explicat Alexandru Bogdan Pintilie.
Orban pregateste taxa pe a doua centura
Un alt proiect aflat in atentia autoritatilor vizeaza constructia celei de-a doua sosele de centura a Capitalei, la nivel de autostrada, cu o lungime totala de circa 100 km. Oficialii de la Compania de Drumuri spun ca autoritatile ar putea sa introduca taxe pe acest tronson, care ar trebui sa fie gata in 2011. „Pe toate tronsoanele care se vor construi in concesiune se va impune taxa. Totul depinde de caietul de sarcini“, a afirmat Ludovic Orban. Potrivit proiectului, inelul de Nord va costa aproximativ 291 milioane de euro. Aceasta centura va face legatura între autostrazile Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta.
Sursa: InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook