Compania a aplicat în primul trimestru sancţiuni de 12 milioane de lei şoferilor care nu au roviniete. Controalele au sporit de la o lună la alta.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) spune că în primele trei luni ale anului a verificat 36.378 de şoferi, dintre care 4.310 nu au putut prezenta dovada plăţii taxei de utilizare a infrastructurii rutiere. Drept urmare, acestora li s-au aplicat amenzi în valoare totală de 12,7 milioane de lei.
Procentajul cel mai mic de plată a taxei de utilizare a infrastructurii rutiere a fost întâlnit în cazul autobuzelor şi al autocarelor, cu o pondere a amenzilor de 24% dintre cei verificaţi. În rândul proprietarilor de autoturisme au fost sancţionaţi 16% dintre cei verificaţi, precum şi 15% dintre şoferii de microbuze. La şoferii de TIR-uri, rata de neconformare a fost de 8%.
Verificările au fost efectuate pe toate şoselele din ţară, în unele cazuri 24 de ore din 24, de către echipe mixte formate din reprezentanţi ai Poliţiei, CNADNR şi ai Autorităţii Rutiere Române. Complementar amenzilor aplicate, Poliţia Rutieră reţine talonul maşinii până în momentul în care şoferul sancţionat se prezintă cu dovada plăţii rovinietei.
"Vom continua controalele, le vom da un caracter permanent", promite Dorina Tiron, director general CNADNR. Potrivit acesteia, compania înregistrează un grad de colectare a rovinietei de cel mult 70%. "După calculele noastre care iau în consideraţie mărimea parcului auto, veniturile din rovinietă ar trebui să depăşească un miliard de lei, însă sunt de cel mult 700 de milioane de lei".
Potrivit lui Adrian Ionescu, director pentru infrastructura rutieră din Ministerul Transporturilor,
în câteva luni va fi definitivat sistemul rovinietei electronice, iar până atunci CNADNR va derula controale intense pentru verificarea plăţii acestei taxe. Sistemul rovinietei electronice presupune înscrierea şoferilor care au achitat taxa de infrastructură într-o bază de date de către vânzătorul acestora, verificarea făcându-se ulterior prin sondaj în trafic cu ajutorul unor camere video montate pe drumurile naţionale. Propunerea a fost iniţiată în 2007 de Mihai Grecu, fost director general al CNADNR, dar a rămas în stadiul de promisiune.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook