În așteptarea șoselelor zburătoare promise de edili, șoferii și-au găsit o scurtătură, care-i ajută să iasă mai repede din Drumul Taberei.
Sătui să tot aștepte autostrăzile suspendate, proiectele de străpungere și penetrare - fluidizarea traficului promisa de toți edilii Capitalei, de la Halaicu încoace, bucureștenii se gospodăresc singuri. Își croiesc scurtături spre birou, își împart frățește trotuarul de lângă blocuri și le dau peste nas primarilor care așteaptă campania electorală ca să mai traseze zece locuri de parcare.
În sectorul 6 al Capitalei, locatarii din blocurile aflate în perimetrul străzilor Cara Anghel, Tolbei, Meseriașilor, Aleea Haiducului și Bulevardul 1 Mai parchează, de ceva timp, pe un teren viran aflat între Complexul Militar Hai ducului și Cimitirul Ghencea.
În același perimetru, bucureștenii sătui să stea cel puțin o jumătate de oră pentru a trece de sensul giratoriu de la Răzoare au făcut o scurtătură.
Un drum de maximum 5 minute
Drumul merge în continuarea Bulevardului 1 Mai (fostă Strada Compozitorilor), pe lângă cimitir și Complexul Militar, ajunge în strada Constantin Marinescu și, de aici, în Drumul Sării. Traseul te duce fix către strada Mihail Sebastian și apoi în centrul orașului.
"Cărarea" nu are decât un sens de mers, iar dimineața se trece cu rândul. Mai rău e după o ploaie sau ninsoare, când nu poți accelera prin gropile drumului ca de țară.
"De la capătul bulevardului (1 Mai - n.r.) și până în Drumul Sării faci trei-patru minute, iar până la Sebastian, încă vreo două. Depinde și cu câți șoferi te întâlnești pe traseu și cât de repede te strecori la Drumul Sării", spune Florin I., unul dintre bucureștenii care folosesc cu regularitate scurtătura.
Chiar dacă în teren nu se vede, Primăria Capitalei - cea care administrează terenul din zonă - spune că știe de traseu și are în plan asfaltarea acestuia. În Primăria Generală există, încă de pe vremea lui Adriean Videanu, proiectul "Străpungere Str. 1 Mai (fosta Str. Compozitorilor)". Asfaltarea drumului de 0,845 de kilometri, care ocolește Răzoare, a fost aprobată prin HCGMB nr. 327/2006, din 14 decembrie 2006, precizează reprezentanții primăriei. Valoarea totală a investiției este de aproximativ 11.800.000 de lei, adică 3.350 de euro (la un curs de 3,510 lei/ euro), se arată în actele furnizate de PMB.
"Proiectul a fost inclus în propunerea de buget pe 2009, urmând ca, după aprobarea acestuia în CGMB, să fie programată licitația pentru execuţia lucrărilor", se arată în răspunsul oficial oferit de Biroul de presă al PMB.
Surse din Primăria Capitalei spun că bugetul ar putea fi aprobat în două săptămâni. Organizarea licitației și stabilirea câștigătorilor s-ar putea face în aproximativ două luni. Cel mai optimist termen pentru finalizarea asfaltării scurtăturii - la toamnă.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook