"N-am fost curiosi sa vedem cum se descurca masina in sarcina maxima. Oricum, motorul de 1,4 litri pe benzina e deja obosit si fara nici un fel de incarcatura... obosit si departe de a fi silentios". (Teknikens Varld)
Incepând din acest an, Dacia Logan a inceput sa fie comercializata si in Suedia, o piata pe care nu mai patrunsese pâna acum nici un alt autovehicul românesc. De altfel, accesul pe piata scandinava, in general, e dificil chiar si pentru constructori cu traditie si cu prestigiu din cauza exigentei ridicate a nordicilor in ceea ce priveste masinile. Simultan cu separarea lui Renault de automobilul suedez Volvo (prin care se desfasurau importurile de masini Renault in Suedia), francezii si-au infiintat propria firma de import, Renault Nordic, care a inceput, de câteva luni, sa importe Logan Van si MCV in Suedia. Deocamdata, agentul general Dacia, Nykopings Bilmarknad, isi face reclama cum poate, punând la dispozitia presei scandinave masini pentru drive-teste.
Cum era insa si de asteptat, articolele din presa suedeza nu abunda in laude la adresa "masinii Mc Donald’s", cum a fost botezat Loganul de catre o revista de profil. In general, ziaristii suedezi au catalogat Dacia Logan ca fiind "urâta ca design" si avand "interior spartan". "Primesti exact ceea ce platesti, nimic in plus" sau "nimic mai mult decât un mijloc de transport din punctul A in punctul B", caracterizeaza jurnalistii automobilul produs la uzinele Dacia. Cea mai sintetica descriere apartine revistei "Vi, bilagare" (Noi, automobilistii - n.r.), in speta jurnalistului Tommy Wahlstrom: "Simpla, practica, ieftina, foarte incapatoare, cioplita din topor si urâta din cale-afara", scria acesta, cu referire la Loganul MCV. "Daca crezi ca nu conteaza prea mult securitatea pasagerilor, nici confortul acestora si ai mâini musculoase, atunci Dacia Logan poate fi o varianta interesanta", scria revista "Teknikens Varld" (Lumea Tehnicii – n.r.). Aceeasi revista reproseaza multe si motorului de 1,4 litri al Loganului Van: "N-am fost curiosi sa vedem cum se descurca masina in sarcina maxima. Oricum, motorul de 1,4 litri pe benzina e deja obosit si fara nici un fel de incarcatura... obosit si departe de a fi silentios".
De asemenea, mai multe publicatii automobilistice din Suedia au formulat serioase rezerve in ceea ce priveste rezistenta la coroziune a Daciei Logan. Mai ales in conditiile in care in toata Scandinavia se foloseste intens sarea pentru deszapezirea soselelor.
Masinile produse la Dacia se vand mult mai scump in Suedia
Potrivit agentului general Dacia in Suedia, preturile unui Logan pornesc de la aproape 90.000 coroane suedeze (in jur de 10.000 de euro) pentru varianta de baza a Van-ului, cu motor de 1,4 litri benzina, respectiv 168.000 de coroane (aproape 18.000 de euro) pentru MCV-ul cu motor 1,5 litri diesel. Lucru observat inclusiv de catre jurnalistii suedezi, care au punctat faptul ca "masina de 5.000 de euro nu mai exista". Deocamdata, nu sunt disponibile cifre de vânzari pentru Dacia in Suedia.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook