Dacia Sandero va primi o motorizare economică de 1.2 litri, însă aceasta va intra numai pe pieţele externe care susţin constructorii de maşini ecologice. Noul Sandero va păstra cei 75CP care se găsesc şi sub capota modelului convenţional de 1.4, însă ar putea suferi câteva schimbări estetice şi de volum.
Comparativ cu alte maşini de 1.2, puterea Sandero este mai mare, majoritatea vehiculelor de acest gen de pe piaţă având până în 70 CP.
Decizia şefilor de la Dacia de a produce Sandero ecologic pentru alte pieţe este explicabilă, deoarece în România modele de 1.2 sunt mai mult produse de nişă, care se vând foarte greu.
În plus, cei care ar vrea un model de volum mic nu beneficiază de nici un reducere la taxe sau impozite, aşa cum se întâmplă în alte state europene. Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia, a declarat pentru Mediafax că are în vedere pieţele unde funcţionează sistemul bonus-malus prin care se acordă stimulente financiare cumpărătorilor care achiziţionează un automobil cu emisii poluante reduse, iar cei care optează pentru motoare mai mari şi mai poluante plătesc o taxă.
În România, Sandero diesel şi Dacia SUV
Chiar dacă România nu este o prioritate pentru Sandero de 1.2, ţara noastră este atractivă pentru varianta diesel, care ar putea debuta până la sfârşitul lunii martie. Pentru nici una din cele două lansări nu a fost stabilită o dată oficială şi nici un preţ, acesta fiind ultimul lucru pe care în anunţă orice constructor, invocând regulile concurenţiale. Varianta convenţională de Sandero are un preţ de plecare de 6.890 euro, cu TVA inclus, însă vârful de serie trece de 10.000 euro. Pe piaţa autohtonă, un motor de 1.2 este mai ieftin cu 10-20 la sută decât unul de 1.4, însă având în vedere că Sandero economic merge la export, nimeni nu poate garanta că va avea un preţ de pornire mai mic de 6.800 euro. În plus, păstrarea unei puteri mai mari, dar şi a unor dotări standard suplimentare altor produse similare de pe piaţă ar putea fi o strategie de menţinere a unui preţ care să se încadreze între limitele modelului actual.
Media de preţ a vehiculelor cu motor de 1.2 este de 8.000 euro, însă acesta este doar unul dintre factorii care intră în calcul la stabilirea valorii unei maşini. De multe ori maşinile cu volum mic, dar putere mai mare costă mai mult decât maşinile cu motor peste 1.4 dar mai puţini cai sub capotă. În plus, dotările standard pot urca preţul iniţial cu câteva sute de euro, astfel încât speculaţiile de preţ al Sandero economic sunt premature în condiţiile în care nu se cunosc alte specificaţii tehnice. Şefii de la Dacia spun că familia constructorului autohton s-ar fi mărit cu mai multe modele sau versiuni noi, dacă nu treceam prin criza economică. Chiar şi lansarea Sandero diesel, anunţată de la jumătatea lui 2008, este perturbată de pauzele dese de producţie la fabrica de la Mioveni. Următorul produs în planul de dezvoltare al companiei este SUV-ului Dacia care va fi prezentat cel mai târziu la începutul lui 2010.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook