Pretul masinilor devine mai accesibil. Profitând pe de o parte de scaderea vânzarilor, din cauza crizei si, pe de alta, de faptul ca se apropie sarbatorile de iarna, perioada cu traditie in oferte promotionale, mai multi producatori si distribuitori au micsorat preturile.
Românii gasesc, pe alese, si autoturisme second-hand. Aduse in intersectii sau la târguri de profil, masini cu numere de România sau aduse din afara tarii isi cauta noi proprietari. Unii dintre cei care s-au vazut nevoiti sa-si “instraineze” masina sunt cei care au luat recent leasing cu avans mic sau chiar zero , iar acum nu reusesc sa acopere ratele.
Dacia deschide seria ofertelor ajustate
Producatorul autohton Dacia ofera potentialilor clienti
masini cu pâna la 2.500 de euro mai ieftine si, totodata, se angajeaza sa suporte contravaloarea taxei de poluare aferente. Totodata, cei care vor sa cumpere in regim de leasing beneficiaza de gratuitate pentru primele 6 rate. Si distribuitorii Renault-Nissan si-au ajustat preturile.
Discounturile sunt de la 1.750 de euro pâna la 2.800 de euro, in functie de tipul autoturismului. Reducerile includ si prima de casare, astfel incât primii vizati sunt românii dispusi sa renunte la masina mai veche de 12 ani pentru una noua. Fiat România tinteste atât clientii care vor sa-si schimbe rabla cu o masina noua, cât si pe cei care vor un autoturism la preturi mici. In primul caz,
costurile scad cu 1.000-1.200 pentru modelele Punto si Albea, iar pentru unele motorizari ale modelului Linea,
chiar cu 1.900 de euro. In cel de-al doilea caz, un pachet de leasing oferit de distribuitor, astfel incât ratele unei masini sa inceapa sa fie platite din 2010, in cazul in care se ofera un avans de 50% din pretul masinii. Pe de alta parte, costul masinilor rulate a scazut, iar preturile sunt anuntate ca “negociabile”. Astfel,
autoturisme din 2004-2006, cu rulaje de pâna in 50.000 km ajung sa fie vândute, in prezent, cu 5.000-6.000 de euro. Singurii care nu par dispusi sa negocieze sunt cei care vor sa predea leasingul, speriati de ratele mari. Astfel, contractul pentru un Peugeot 1,6, cu un rulaj de 4.500 km este vândut cu 4.000 de euro, cu conditia ca persoana interesata sa preia si cele 45 de rate de aproape 300 de euro, pe care actualul proprietar le datoreaza firmei de leasing. Totodata, un Audi Q7, cumparat anul acesta prin leasing, cu un rulaj de 10 km este “instrainat” de proprietar pentru 11.700 de euro, iar cumparatorul va trebui sa plateasca 60 de rate a 1.200 de euro.
In Anglia, doua masini la pret de una
In SUA, sefii industriei auto au cerut statului un ajutor federal de 50 miliarde dolari, pentru a face fata crizei. Directorii executivi ai companiilor General Motors, Ford Motor si Chrysler au negociat in acest sens cu reprezentantii parlamentului american. Ford si General Motors au afisat pierderi trimestriale record, a caror valoare cumulata este de 5,5 miliarde de dolari, in al treilea trimestru al anului. In Europa, mai multi producatori au anuntat reducerea productiei din cauza cererii scazute din piata si, totodata, suspendarea activitatilor de la câteva zile la câteva saptamâni. Conform analistilor, criza financiara mondiala nu numai ca a decimat vânzarile, dar înasprirea conditiilor de creditare a îngreunat finantarea operatiunilor zilnice ale producatorilor auto, dincolo de faptul ca a redus oferta de împrumuturi ieftine pentru posibilii cumparatori. În primele noua luni ale anului, vânzarile de masini au scazut cu 4,4% în Europa, comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut. In conditii de criza, unii dealeri auto au gasit solutii de criza pentru a scapa de stocurile de masini. Astfel, un concesionar britanic a oferit doua masini la pret de una, dupa ce a observat ca reducerile de pret n-au avut nici un efect asupra vânzarilor. „Am avut 22.000 de clienti. Primul apel a fost din partea unui tata care voia sa cumpere o masina pentru el si o alta pentru fiul lui“, a declarat Simon Empson, directorul Broadspeed, citat de cotidianul The Guardian.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook