Examenul pentru carnet categoria A va cuprinde, in plus, evitarea unor obstacole şi o franare de urgenţă, cu ambele frane, de la o viteză de peste 50 km/h.
Proba practică pentru obţinerea permisului pentru motociclete a primit ieri imbunătăţiri printr-un ordin al ministrului Internelor.
Aceasta se va da tot in poligon, iar traseul este acelaşi: impinsul motocicletei, jaloane, opturi, mana stangă intinsă (pentru 50 de metri) şi urcarea pe cric.
Noua lege vine insă cu directive pentru poliţiştii examinatori. Ei vor fi obligaţi să se uite dacă aspirantul la statutul de motociclist a venit imbrăcat in echipament sau dacă şi-a verificat (sumar) starea tehnică a motocicletei inainte să plece in cursa pentru carnet.
Mai precis, potrivit actului normativ,
candidaţii ar trebui să vină in echipament de protecţie: mănuşi, cizme, imbrăcăminte şi cască de protecţie.
Apoi, aceştia trebuie să "verifice sumar starea pneurilor, a franelor, direcţiei, comutatorului de oprire in caz de urgenţe (in cazul in care există), a lanţurilor (probabil şi pe cel de distribuţie - n.r.), uleiului de motor, lichidului de răcire, luminilor, dispozitivelor reflectorizante şi a dispozitivului de avertizare sonoră", spune noua lege.
In plus, apar manevre noi despre care ordinul nu spune cum vor fi organizate.
Actul il pune pe examinator să observe
"executarea a cel puţin două manevre cu viteză mare, dintre care una in viteza a doua sau a treia, de cel puţin 30 km/h şi (!) o manevră de evitare a unui obstacol la o viteză minimă de 50 km/h". Viitorii motociclişti vor fi obligaţi să facă cel puţin două manevre de franare, dintre care una de urgenţă (cu folosirea ambelor frane), de la o viteză de minimum 50 km/h.
Ordinul a modificat ieri Ordinul nr. 1.497/2006 privind procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook