Iminenta lansare la privatizare a fabricii Daewoo Craiova a inceput deja sa trezeasca reactii din partea potentialilor investitori interesati de achizitionarea pachetului majoritar. Beneficiind de o pozitie-cheie care va permite, indiferent de proprietar, o dezvoltare semnificativa a constructiilor de masini destinate zonei est si central-europene, Daewoo Craiova devine astfel un punct strategic pe care au pus ochii mai-marii industriei din domeniu, respectiv General Motors, Ford si Chery Automobile, din China.
General Motors este singura companie care va intra in mod sigur in cursa pentru uzina craioveana, anuntul fiind facut saptamana trecuta, in cadrul unui targ de profil, in timp ce Ford nu a luat inca o decizie definitiva in acest sens. Interesul GM in uzina de la Craiova rezida in posibilitatea de a creste capacitatea de productie a modelului Chevrolet, pentru care cererea depaseste oferta, au declarat surse din cadrul companiei, citate de site-ul www.autonews.com. Potrivit reprezentantului GM, Eric Stevens, compania are nevoie de noi unitati de productie ale brandului Chevrolet. Cumpararea uzinei craiovene ar insemna majorarea productiei anuale cu 200.000 de unitati, tinta fiind aceea de a atinge un numar de 500.000 de unitati, in centrul si estul Europei. in prezent, capacitatea anuala de productie a GM pentru marca Chevrolet este de 125.
000 de unitati, divizia europeana a grupului american importand necesarul de masini de la GM Daewoo din Coreea.
De cealalta parte, directorul diviziei europene a Ford Motor, John Fleming, a anuntat ca nu s-a luat inca o decizie privind lansarea unei oferte de preluare a pachetului majoritar de actiuni de la Daewoo Craiova. O eventuala achizitie a fabricii romanesti ar oferi constructorului american posibilitatea de majorare a vanzarilor in Europa, in special in statele mai putin dezvoltate, cu conditia sa produca modelele potrivite pentru aceste piete. 'Nu am spus ca vom actiona in acest sens, dar consider ca avem o oportunitate reala de a continua cresterea volumelor vandute in Europa', a precizat oficialul Ford.
Pachetul ce va fi scos la vanzare, reprezentand 51% din actiuni, este detinut in prezent de compania sud-coreeana Daewoo Motor, in timp ce diferenta de 49% din capitalul social apartine societatii Automobile Craiova, la care statul controleaza 72,4% din actiuni. Statul roman a ajuns la un acord cu partea coreeana, urmand ca, in cel mai scurt timp, sa fie parafat contractul de preluare a celor 51% din actiuni. Daewoo Motor Company ar urma sa isi asume datoriile de peste 500 milioane de euro, pe care fabrica de la Craiova le are fata de aceasta, dar nu si alte datorii fata de afiliatii companiei.
Sursa: Adevarul
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook