Alături de lunile de vară, perioada de sfarşit de an este una in care vanzările acestor dispozitive cresc accelerat.
Perioada Sărbătorilor de Iarnă reprezintă unul dintre cele mai bune sezoane pentru vanzările de GPS-uri auto, considerate un cadou potrivit atat pentru cei dragi, cat şi pentru angajaţii unei companii, spun reprezentanţii AROBS Transilvania Software, singurul producător local de sisteme de navigaţie prin satelit destinate automobilelor.
"Pană acum, vanzările din ultimul trimestru al anului reprezentau 40% din vanzările anuale inregistrate pe acest segment", a declarat Nora Mihalca, product marketing manager la AROBS. Potrivit acesteia, sistemele de navigaţie produse de compania taiwaneză Mio deţin locul de frunte pe piaţa din Romania. Ca software de navigaţie, romanii preferă iGo, produs de firma ungară Nav N Go Kft, platformă care rulează şi pe Smailo, primul brand romanesc de sisteme de navigaţie, lansat de AROBS in aprilie 2008.
"Brandul este una dintre caracteristicile care contează cand un cumpă rător alege un sistem de navigaţie, dar un rol important in alegerea făcută il are raportul preţ-performanţă oferit. Echipamentele GPS cu hărţi incorporate deţin primul loc in preferinţele clienţilor, in special cele cu hărţile detaliate ale intregii Europe, care includ şi Romania", a adăugat Mihalca.
Vara, alt varf de vanzări
O altă perioadă de varf in vanzarea de GPS-uri este vara. La magazinul on-line PCfun.ro, vanzările de dispozitive de navigare "explodează" in mai, iunie şi iulie. Totuşi, şi in perioada Sărbătorilor vanzările sunt bune. "Aproximativ un sfert din numărul total de GPS-uri sunt vandute in ultimul trimestru al anului", a declarat Mădălin Durca, directorul de marketing al PCfun. Brandurile preferate de clienţii magazinului on-line sunt, in ordinea vanzărilor, Mio, Garmin, Allview şi, la mare distanţă, Blaupunkt.
"Clienţii sunt in general orientaţi către preţ. Aparatul trebuie să fie cat mai simplu şi să aibă cat mai multe hărţi incluse, in special ale statelor europene", a mai spus Durca.
O piaţă in expansiune
In ultimii trei ani, piaţa de sisteme GPS a crescut rapid in Romania. Anul acesta, după estimările specialiştilor, piaţa de GPS-uri a consemnat circa 80.000 de unităţi vandute, in valoare de aproximativ 20 de milioane de euro. Dacă la noi in ţară cele mai căutate modele de GPS-uri auto sunt cele marca Mio, pe piaţa internaţională cei mai importanţi jucători sunt TomTom şi Garmin, care, impreună, au o cotă de piaţă de circa 50%.
Tinerii de la oraş, principalii utilizatori de GPS
Cea mai mare parte a clienţilor care cumpără GPS-uri provin din mediul urban şi au varste cuprinse intre 25 şi 40 de ani, arată Nora Mihalca de la AROBS. Potrivit acesteia, cei care intenţionează să achiziţioneze un astfel de dispozitiv au un buget alocat de la 500 pană la 1.500 de lei. Sistemele de navigaţie nu mai sunt considerate un moft, crede ea. Ele şi-au caştigat deja statutul de bunuri de larg consum, datorită preţurilor din ce in ce mai acccesibile, cererii in creştere şi ofertei extrem de variate. Clienţii mai sofisticaţi preferă telefoanele deştepte, cu funcţia GPS inclusă. "PDA-urile şi telefoanele inteligente (smartphone-urile) cu GPS se bucură de succes in randul consumatorilor din clasa business, ce işi doresc un sistem care să le ofere acces la multiple funcţii: telefon, e-mail şi multimedia", a adăugat Mihalca.
InfoNews
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook