Hyundai Motor a dezvaluit recent noul motor 1.6 litri GDi si transmisia automata cu opt trepte, in cadrul evenimentului anual International Powertrain Conference.
Noul motor Kappa 1.6 litri GDi ofera plus de putere, performanta si economie de carburant, reducand costurile de productie si emisiile de CO2 pentru vehiculele cu propulsie hibrid-electrica (HEV) sau plug in hibrid-electric (PHEV). Propulsorul, care va fi lansat in 2016, reprezinta primul mix intre motorul cu ciclu Atkinson, cursa lunga pentru pistoane (eficienta termica marita) si EGR cu racitor.
Noul motor functioneaza cu ciclul Atkinson, sistemul de distributie continua variabila (CVVT) imbunatatit, sistemul EGR cu racitor si supapa EGR ultrarapida. Toate acestea conduc la imbunatatirea economiei de carburant cu 3% si cresterea puterii.
Temperaturile propulsorului sunt mentinute de termostat la valori diferite pentru chiulasa (88º) si bloc motor (105º), favorizand eficienta (micsorarea frecarilor in bloc) si reducand pericolul aparitiei detonatiei (chiulasa racita).
Propulsorul dispune de injectie GDi la 200 bari - injector cu sase orificii (perforate cu laser) - contribuind la reducerea consumului si noxelor. Noile tehnologii aduc eficienta termica a motorului la 40% (fata de 30%) pentru puterea de 105 CP si cuplul de 147 Nm.
Noua transmisie micsoreaza consumul cu 7.3% in comparatie cu actuala transmisie automata in sase trepte. Hyundai va prezenta o noua transmisie automata pentru propriile familii de motoare Lambda, Theta turbo GDi si R, pentru segmente mari si de lux.
Intra in comunitatea Auto Spot de pe Facebook